Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 22 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 211
    Senior Member

Standaard

Schottkey gaat een winst opleveren van in totaal 0.6V, daar heb je dus geen klote aan. In mijn voorbeeld ben ik uitgegaan van 2V voor de regelaar. Als je je nou eens verdiept had in de data had je kunnen vinden dat het minimaal 2.5V moet zijn. In goegel 7805 intypen en je wordt doodgegooid met datasheets. Je probleem is gewoon een te lage bronspanning en dat ga je ook niet redden met "pootje lichten". De winst die jij denkt te behalen moet namelijk ook van de ingangsspanning af dus dat is "lood om oud ijzer" (oud schevenings spreekwoord)

Standaard

Vroeger had je geen regulator IC tjes maar gewoon een zener, wat weerstandjes en een dikke transistor...

Ik zal ook maar niet vragen met welk doel je de gloeispanning gereguleerd wilt hebben, of uberhaupt wilt gelijkrichten... Daar zal wel een 'niet gehinder door enige...' gedachtengang achter zitten die voor mij toch onnavolgbaar is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Ik zal ook maar niet vragen met welk doel je de gloeispanning gereguleerd wilt hebben, of uberhaupt wilt gelijkrichten... Daar zal wel een 'niet gehinder door enige...' gedachtengang achter zitten die voor mij toch onnavolgbaar is.
    Gewoon, omdat het kan .....denk ik

Ow, en omdat tommus geen genoegen neemt met 6,9V~ gloeispanning.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Wat een ellendige berichten zo op de vroege ochtend.
    De bedoeling is om wat 50Hz brom kwijt te raken. Kan ik me gaan toeleggen op de 100Hz brom. En het is gewoon leuk.

Dus de ingaande spanning moet omhoog. Als er nu een tweede brugcel bij wordt geplaatst, met de 'min' aan de 'plus' van de eerste, zou dat gaan werken?

edit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Gewoon, omdat het kan .....denk ik
    Precies, ik put hier veel levensvreugde uit.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 5 september 2014 om 10:49
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Wat een ellendige berichten zo op de vroege ochtend.
    You ain't seen nothing yet

Dus de ingaande spanning moet omhoog. Als er nu een tweede brugcel bij wordt geplaatst, met de 'min' aan de 'plus' van de eerste, zou dat gaan werken?
    Wat denk je zelf?

Ik ben wel benieuw naar je redenatie
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

London City doet het in de DEA200 ook op één of andere manier, met de hoogspanning.

Zoiets? Voel het absoluut niet aan, als het werkt echter...
    Laatst gewijzigd door tommus42; 5 september 2014 om 11:05 Reden: plaatje

Senior Member

Standaard

London City doet het in de DEA200 ook op één of andere manier, met de hoogspanning.

Zoiets? Voel het absoluut niet aan, als het werkt echter...
    Dat werkt zeker maar bedenk nu eens wat daar gebeurt. De enkele fase wordt zowel negatief als positief gelijkgericht en opgeteld. Het vermogen door de trafo geleverd zal echter niet veranderen dus wat gebeurt er met de stroom bij een spanningsverdubbeling.........

Juist. Nu had je reserve genoeg dacht ik dus go your gang.

De wikkeling moet wel vrij zijn van massa, let daar wel op.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Laatste vraag voor ik me naar Okaphone haast; komt het onderste schema in dit plaatje op het zelfde neer? Kan ik nl. de brugcel blijven gebruiken, die zit nu netjes aangesloten.

Senior Member

Standaard

Laatste vraag voor ik me naar Okaphone haast; komt het onderste schema in dit plaatje op het zelfde neer? Kan ik nl. de brugcel blijven gebruiken, die zit nu netjes aangesloten.
    Ik weet niet waar dit hersenspinsel vandaan komt maar het gaat niet helemaal volgens verwachting.

Het eerste circuit werkt en is hetzelfde als jouw LC gelijkrichter, 50Hz output.

Het tweede circuit is een verdubbelaar maar werkt heel anders. Ook deze is 50Hz.

Het derde circuit is een fopper. Ook dit circuit is hetzelfde als de eerste met dit verschil dat de tracecut bij het kruisje je niets zal opleveren en er zitten twee nutteloze diodes in omdat er een brug is gebruikt. Ook hier is de output 50Hz Als bij het kruisje het trace wordt gecut heb je de normale uitgangsspanning op twee caps in serie. Output 100Hz. Aan jouw de schone taak uit te zoeken welke diodes er niet worden gebruik als het trace intact is, goed voor de grijze massa
    Laatst gewijzigd door cluseau; 5 september 2014 om 12:59
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

, denk dat ik het weet. de twee onderste?
    Gaat me erom of de brugcel kan blijven zitten, en dat het alleen nodig is om de wisselspanning te 'splitsen' met die twee elco's?
    Ik begrijp iig dat je de normale gelijkgerichte spanning krijgt als de trace is gecut.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten