Hij is op facebook ook actief.
Hij is op facebook ook actief.
lees maar op de website.. hij haalt z'n gitaren uit china.... hij zegt 't zelf en de post van FNaRK doet de rest. Wat Vintage Veenendaal betreft...ik denk dat het aan de organisatie is om een beetje te letten op het kaliber van de exposanten. En als 'het' echt strafbaar is: Het 'bieden van gelegenheid' kan ook stafbaar zijn.
een aap die wel bananen eet speelt vals
Ik vraag me bij zoiets altijd af wat er nu precies strafbaar is. De gitaar wordt niet aangeboden qua tekst als zijnde een Gibson. Alleen de foto vertoont wel het logo van die firma. Uit de spec kun je ook al afleiden dat het niet een echte is, toch? Alleen een beginner kan hier intrappen...
It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Daar gaan we weer: merkvervalsing is strafbaar. En als hij 'm netjes als nep verkoopt wil niet zeggen dat de koper dat vervolgens ook weer doet. O.a. daarom is het handel in namaak merkwaar bij wet verboden.
Kan er voor zoiets aub een faq komen? Of is dit faq genoeg: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6.html#778
Ander voorbeeld: leg aan de douanier op Schiphol maar uit dat die nep-Rolex in de winkel in Thailand echt niet als een echte Rolex aangeboden werd, er staat alleen maar Rolex op de wijzerplaat..
Trouwens: als alleen "een beginner er maar zou intrappen" is het minder erg?
Nee, nee...begrijp me niet verkeerd, ik vind het verwerpelijk. Maar ik vroeg me af wat nu precies het strafbare is. De tekst kan het niet zijn, daar wordt een Explorer G aangeboden met andere specs. Mag het plaatje met het echte logo nou wel of niet op de website staan in combinatie met de tekst. Kijk, verkopen mag sowieso niet, lijkt me
It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Wat ik begrijp koopt meneer Back and Forth gitaren in China die met zijn logo geleverd worden:
En vervolgens gaat de verkoper er mee vandoor en zet 'm op MP als zijnde een echte Gibson ?FNarK: dus je bedoeld dat je er een Gibson sticker opplakt en 'm vervolgens verkoopt ?
Back Forth Ja zoiets!
FNaRK: Da's volgens mij strafbaar ?
Kees van Leeuwen Klopt. is een economisch delict. Ik geloof dat de minimale boete (voor degene die er in handelt) 10.000,- is
FNaRK: Mag toch hopen dat je de koper wel netjes waarschuwt dat het geen echte Gibson is ?
Back Forth Is al weg! De koper weet er van
Back Forth Er had B&F op moeten staan! Maar die Chinezen hadden dat niet begrepen!
Favorieten/bladwijzers