Hoe zeg je dat?
Ik heb een mastervolume op mijn "plexi" (=sovtek mig50) gezet zodat ik de preampbuizen flink kan laten crunchen. Die geef ik een extra zet met een Distortion+ (Coron Distortion) en/of EP-booster (clone) voor een PT-80 (zelfbouw; PT2399) delay.
Dus ik heb een combi van verschillende gains met een delay er tussenin. Werkt gewoon goed.
Brum bedoelt dat als je je versterker nooit clean gebruikt, je gewoon de delay erop kunt aanpassen dat-ie in een overstuurde amp komt. Op het moment dat je switcht tussen clean en crunch op je amp, wordt dat een ander verhaal.
Ik snap je opzet. Maar erg veel clean spelen jullie niet. Als ik op mijn versterker de delay voor de preamp zet en 'm afstel op een clean geluid en daarna 'm in de oversturing trap, dan gaat die delay alle kanten op, niet meer werkbaar. Andersom krijg ik bijna geen delay als ik die afstel op een overstuurd geluid. Dan is een fx loop toch wel handig hoor.
In de tijd dat ik nog over een Marshall 2266 speelde, haalde ik ook meer m'n scheur uit een pedaal en toen werkte het voor mij wel weer prima met een delay voor de preamp.
edit: Wat FruscianteFan zegt inderdaad.
Kanaalswitchers zijn overgewaardeerd.
Zo, bespaar ik je ff 12 meter FX-loop-kabel, een kabel voor de switcher op je bord, de switcher op je bord zelf en je kunt alles lekker voor je preamp zetten!
... zo dan?![]()
+1, Harold
Heb een tijdje gewerkt met 3 kanalen op m'n ampeg. Nog net niet de FX-loop gebruikt (vond het wel een geinig effect om delay en reverb te laten schreeeeuwen).
Nu gebruik ik gewoon m'n Blues Junior, zo clean mogelijk. Overdrive uit de Box of Rock. Het leven is nu zoveel makkelijker!
Als ik zie wat sommige mensen uitgeven aan scheurpedalen e.d., daar kan ik wel 24 meter kabel van kopen man!![]()
Ik heb ook een clean bakkie, waar alles voor de preamp gaat, heerlijk........
Robin.
Ik doe al 20 jaar niet anders...
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Favorieten/bladwijzers