Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 776 van 904 EersteEerste ... 276676726766774775776777778786826876 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.751 t/m 7.760 van 9036
    Senior Member

Standaard

Er is inmiddels al 25 eruo van de vraagprijs af.

En inderdaad: misschien speelde dat zinnetje "Vibrato lijkt niet te werken, maar kan te activeren zijn via een footswitch?" ook nog een beetje mee. 100% winst (in eerste instantie) willen pakken, maar niet eens de moeite nemen om een mogelijk defect even wat beter te onderzoeken.
    Turn it up • Bring the noise

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Nee hoor, ik verbaas me daar niet over.
    Ik kom dat regelmatig tegen en het weerhoud mij totaal niet van om het voor de vraagprijs te kopen.
    Als iemand niet de moeite neemt om te controleren wat hij verkoopt en wat zoiets waard is dan is dat geheel zijn/haar fout in deze tijd.

Paar jaar terug had ik zoiets, er stond iets te koop op MP met een tekst waar in stond dat ze niet wisten wat het was (ging om elektronisch sax van yamaha), gekocht voor helemaal niks.
    Tja kan je lullig vinden, maar het stond er potdomme gewoon op, merk, type enz. Da's nog geen 5 minuten googlen om er achter te komen.
    de voc mentaliteit !!!!
    cool man

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Er is inmiddels al 25 eruo van de vraagprijs af.

En inderdaad: misschien speelde dat zinnetje "Vibrato lijkt niet te werken, maar kan te activeren zijn via een footswitch?" ook nog een beetje mee. 100% winst (in eerste instantie) willen pakken, maar niet eens de moeite nemen om een mogelijk defect even wat beter te onderzoeken.
    hij leest mee LOL

Standaard

Ik heb ff gekeken naar de huidige advertentie, gaat over een jazz 50 die nu voor 175 te koop staat ?
    Da's toch nog een hele nette prijs ?
    Dus die stond er eerst voor een euro of 80 ofzo, wie had (als hij de kans had) bij aankoop gezegd "nee joh ik geef je gewoon 150 euro".

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    de voc mentaliteit !!!!
    cool man
    Onliners, lullig man !
    Het is prima dat je het niet eens bent met mij maar dan hoeft het niet zo.
    Ik heb nog niet echt een argument van je gezien waarom het zo triest is dat iemand daar geld aan probeert te verdienen.
    Laatst gewijzigd door Tunes; 11 augustus 2014 om 14:54

Senior Member

Standaard

Ik heb ff gekeken naar de huidige advertentie, gaat over een jazz 50 die nu voor 175 te koop staat ?
    Da's toch nog een hele nette prijs ?
    Dus die stond er eerst voor een euro of 80 ofzo, wie had (als hij de kans had) bij aankoop gezegd "nee joh ik geef je gewoon 150 euro".
    Oorspronkelijke verkoper had 'm voor 100 euro te koop staan, deze verkoper in eerste instantie voor 200. En ja, ik had 'm voor die 100 euro ook meegenomen als ik er belangstelling voor had gehad. Maar ik ben geen handelaar, ik ben zo'n goudeerlijkerd die als ie me voor dat bedrag persoonlijk aangeboden was en ik er zelf geen behoefte aan had, had gezegd "daar kun je ook wel 150 voor krijgen".

Wellicht is het vooral ook weer even dat kijkje achter de schermen van hoe het kan gaan in handelaarsland: inkopen voor ver onder de marktwaarde, te koop zetten voor net iets erboven en op vrij makkelijke manier even een leuk winstje toucheren. Misschien moet er ook eens eentje voorbij komen waarbij uiteindelijk verkocht moet worden voor 50% onder de inkoopsprijs, omdat er toch niet echt veel belangstelling voor blijkt te zijn...

Standaard

Ik roep dat meestal door mijn raampje als ik weg rijd

Nee sorry heel lullig grapje.
    Maar jij had hem ook voor 100 ero mee genomen, wat is het verschil dan ?
    Is geld verdienen overal normaal maar als het over je eigen hobby gaat opeens vies (niet speciaal naar jou maar naar iedereen die het niet netjes vindt).

Enne handelarenland is echt niet zo mooi als jij doet voorkomen, regelmatig is het hard werken en soms ook risico's nemen (het kan inderdaad best voorkomen dat iets wat minder gewild blijkt te zijn of het item toch niet helemaal lekker is), tja dat is een risico moet je niet over zeuren.
    Laatst gewijzigd door Tunes; 11 augustus 2014 om 15:04

Standaard

Ik snap ook niet waarom lui dat niet even bekijken inderdaad. Zal wel met desinteresse te maken hebben, zo moeilijk is het immers niet.

Aan de andere kant kom je dus ook tegen dat er absurde bedragen worden gevraagd, omdat men niet opzoekt wat men heeft. Zo stond er even terug een mexicaanse Fender strat te koop voor 1.750 euro.

Maar goed, de verkoper maakt zelf zijn vraagprijs. Als hij/zij geen onderzoek doet naar de waarde en het daarom tegen een lage concrete prijs aanbiedt, dan is de eerste die komt een mazzelaar. Schijnbaar heeft de verkoper dan ook vrede met die prijs.

Standaard

Onliners, lullig man !
    Het is prima dat je het niet eens bent met mij maar dan hoeft het niet zo.
    Ik heb nog niet echt een argument van je gezien waarom het zo triest is dat iemand daar geld aan probeert te verdienen.
    dat had ik al begrepen
    het woord "fair trade" is aan jou niet besteed dat is prima maar als ik daar persoonlijk mee te maken krijg en kan er wat aan doen..........ben ik ook niet fair
    is fout maar voelt wel goed

maar genoeg gelullllend
    ik vraag 2 ton voor een optreden

btw nog een echte martin d45 voor 300 eurotjes kopen ???
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 11 augustus 2014 om 15:07

Senior Member

Standaard

Nee sorry heel lullig grapje.
    Maar jij had hem ook voor 100 ero mee genomen, wat is het verschil dan ?
    Is geld verdienen overal normaal maar als het over je eigen hobby gaat opeens vies (niet speciaal naar jou maar naar iedereen die het niet netjes vindt).
    Tsja, diep in me zit dat idee van geld verdienen is okee, maar er mag ook wel wat moeite tegenover staan. En dat is het in dit specifieke geval dus.

Met een handelaar die een ouwe gitaar heel goedkoop op de kop tikt, goed schoonmaakt, afstelt, nieuwe snaren erop zet en goed checkt op mankementen en die eventueel ook herstelt en vervolgens - met het werk en de materialen meegeteld - er een hele leuke winst op weet te maken bij verkoop heb ik absoluut geen moeite. Iemand die een versterker oppikt, niet meer moeite doet dan even opnieuw fotograferen en even kort cheken of ie werkt en daarbij opmerkt dat iets niet werkt maar verder geen moeite doet om uit te zoeken waarom en de versterker dan met 100% opslag weer te koop zet, vind ik net allemaal even te makkelijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten