In de jaren '80 zelf een muziekzaak gehad en moet alles wat ingeruild/ingekocht werd (tweedehands) registreren in een door de Politie aangeleverd registratieboek. Deze kwamen zij minimaal 1 maal in de week controleren.
Gelukkig heb ik daar nooit problemen mee gehad omdat ik, figuren middels een listig formulier diverse vragen liet beantwoorden.
Vele zagen dat niet zitten en vulde en/of ondertekende de vragenlijst niet.
Omdat in die tijd een ID nog voor niemand bestond vroeg ik altijd naar andere vormen van staatsdocumenten.
Wie een document liet zien maakte ik daar gelijk een kopie van om vervolgens de vragenlijst voor te leggen, wilde ze dit verder niet had ik toch hun gegevens welke ik vervolgens doorgaf aan de politie.
Met regelmaat kwamen zij mijn vrouw een bloemetje brengen omdat er weer een diefstal opgelost dankzij onze manier van werken.
Ook van gedupeerde kregen wij vaak een dankbrief omdat hun spullen weer terecht waren.
Dus al het bovenstaande verliep op een ouderwetse manier, er was immers geen internet e.d. wat weer doet blijken dat dit computertijdperk heel veel negatieven uitwerkingen heeft en automatisering niet het gehoopte doel/probleem op kan lossen van dit soort praktijken van het tuig, ze komen er meestal nog mee weg ook.![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers