Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
    Senior Member

Standaard

Even in het algemeen: ik heb een dochter van 4 maanden oud, een baan en een band (waarmee we nu ons 2e album op aan het nemen zijn). Mijn vriendin werkt regelmatig weekenden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Een Arduino UNO kost tegenwoordig minder dan 10 euro en er zijn nog kleinere varianten voor minder.
    De ontwikkel omgeving (ECLIPSE of ARDUINO IDE zijn gratis)
    Relay bordjes koop je kant en klaar op Ebay (7-8 USD voor 8 kanaals)
    pakketje DUPONT draden is iets van 5 USD
    En je had kunnen experimenteren tot je een ons weegt
    Er zijn 2 fora waar je terecht had gekunt met je vragen (arduinoforum.nl en forum.arduino.cc)
    Er is ongelofelijk veel support wereldwijd.
    Op de UNO kun je gerust ontwikkelen voor een kleinere chip (ATTINY series bijvoorbeeld of ATMEGA 23xx series) en via een truuk kun je die zelfs programmeren met een Arduino UNO of je koopt een programmer (7-8 USD)
    Er staat mij iets van bij dat jij in het verleden al eens een bijdrage had geleverd op de Open Source. Dus kennelijk weet je al iets van programmeren. 't is gewoon C/C++ dus appeltje eitje.
    En als je nog niet in de hardware wil investeren voordat je zeker weet of het werkt, heb ik op GITHUB een library gemaakt waarmee je embedded software kan testen door test cases in Excel te maken en deze via een VBA script te integreren in de Arduino. De uitvoer kun je terugzetten in Excel waardoor je kan zien of de pin settings correct zijn.
    zie verder: http://www.verelec.nl/?page_id=324

Of je had het geheel in een waarheidstabel kunnen zetten in excel en genereer je het Arduino programma. zie: http://www.verelec.nl/?page_id=375
    Bedankt voor je uitgebreide reactie!

* Ik ben PHP-programmeur; C/C++ is nieuw voor mij (als zal dat wel redelijk makkelijk aan te leren zijn).
    * Excel/VBA heb ik niet (werkt ook niet op Linux)
    * "experimenteren tot je een ons weegt" wil ik absoluut voorkomen, ik wil gewoon een paar uur solderen/werken en iets tastbaars hebben
    * Ik heb geen kant-en-klare Arduino/ATTINY projecten kunnen vinden voor een programmeerbare relais switcher (wiel opnieuw uitvinden?)
    * Op het Newtone-forum hebben ze er weken over gedaan zo'n project te maken: http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,5752.0.html
    * Bij elkaar opgeteld is de Arduino/ATTINY (veel) duurder dan de 4017

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Eeh, Ja, nogal.
    Al was het maar omdat de kennis en ervaring die je opdoet in die "paar weken" (Een zondagmiddag) veel gemakkelijker te herbruiken is dan dit 4017 project.
    Alhoewel het programmeren van en werken met een Arduino nog op m'n X-jaren-plan staat, zie ik dat dankzij mijn drukke schema niet snel gebeuren. De leercurve is gewoon veel te hoog om er maar een paar uur per week aan te kunnen besteden.

Dus: in mijn geval was de keuze voor de 4017 goed. Dat jullie het er niet mee eens zijn is niet iets waar ik me druk over maak, ik hoop alleen dat jullie ondanks dat ik niet jullie keuze over heb genomen toch de moeite willen nemen om de vraagstukken van de 4017/4093/DIPs/relais mee op te lossen.

-tnx!-
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 16 juni 2014 om 14:45

Senior Member

Standaard

Welke vraagstukken nu nog? Ding doet het toch?
    Overigens beantwoord je zelf al in allemaal posts na elkaar je eigen vragen, blijkbaar kom je met doormodderen nog best ver
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Welke vraagstukken nu nog? Ding doet het toch?
    Overigens beantwoord je zelf al in allemaal posts na elkaar je eigen vragen, blijkbaar kom je met doormodderen nog best ver
    Dat is ook weer zo

Maar goed, hier nog een relaisvraag: pull-downs. De GGG SSS gebruikt op zowel de send als return een 1M, maar dat lijkt me icm de pulldown die in veel (TB) pedalen zit een te lage weerstand tov ground.

Wat is verstandig om schakelploppen tegen te gaan maar impedantie niet te veel aan te passen?

Senior Member

Standaard

Heb je echt alleen maar TB? Ook geen buffertje direkt vanaf je gitaar?
    Die weerstanden kunnen best een stuk hoger (10M). Verder kun je als je toch in je TB pedalen overal weerstanden hebt zitten om evt. lading van in- en uitgangscondensatoren weg te lekken, de weerstanden in je looper achterwege laten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Heb je echt alleen maar TB? Ook geen buffertje direkt vanaf je gitaar?
    Die weerstanden kunnen best een stuk hoger (10M). Verder kun je als je toch in je TB pedalen overal weerstanden hebt zitten om evt. lading van in- en uitgangscondensatoren weg te lekken, de weerstanden in je looper achterwege laten.
    Ik weet nu nog niet welke pedalen er ooit aan de looper komen te hangen. De ingang van de looper ga ik bufferen, en staan de pedalen in de loops waarschijnlijk altijd aan.

Ik ga ook een paar pedalen "intern loopen", daar kan ik de ingangsdroppers weghalen.

Is 10M niet te veel; duurt het dan niet te lang om "lekstroom" af te voeren?

Senior Member

Standaard

10x zo lang als met 1M Zonder gekheid, die dingen zitten er als het goed is voornamelijk in om net na het op spanning zetten van je pedalen ook de in- en uitgangs c'tjes mee te laden. Anders hoor je bij de eerste keer effekt schakelen een harde plop omdat er dan pas voor het eerst stroom door die c'tjes gaat. Eenmaal geladen hoeven die weerstandjes niet zoveel meer te doen. Het is niet zo dat bij iedere keer fx aan/uit schakelen een volledige laad/onlaad cyclus in werking treedt.

Senior Member

Standaard

Zowel de GGG SSS als de BYOC Super8 hebben geen pulldowns ...

Trouwens een extreem ingewikkeld apparaat, die Super8:

Senior Member

Standaard

Heb zelf recentelijk iets vergelijkbaars gedaan voor een klant met gewoon een ATTINY controllertje . Beetje afhankelijk van hoeveel pinnen je wilt gebruiken kun je kiezen van 5-pinnen tot iets van 20. Misschien een uitdaging voor iemand?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar serieus zijn dit soort projecten sinds het op de markt komen van AVR en PIC controllers niet meer de moeite om discreet uit te voeren. de controller is goedkoper en biedt je een wereld aan extra mogelijkheden.
    ... als jullie nou hadden gezegd dat als de DIPs aan elkaar hangen het resultaat de som van alle settings is, en dat ik 64 diodes nodig heb om dat te voorkomen?

Ik denk dat ik dan toch digitaal moet gaan.

Iemand een "AVR/PIC/ATT for dummies" linkje ergens?

Senior Member

Standaard

Iemand een "AVR/PIC/ATT for dummies" linkje ergens?
    Pfff ... moet ik echt aan de Arduino om een andere chip te kunnen programmeren? Met die 2 uur per week die ik "over" heb gaat dat lang duren voordat ik iets werkends heb.

Opgeven?

Senior Member

Standaard

Er is een Nederlands forum : http://www.arduinoforum.nl/index.php waar genoeg "ik snap het nog niet" types rondlopen. Maar als je genoeg energie er zelf in stopt, krijg je die ook terug van de medeforummers. Anders word je "net als hier" een beetje opgevoed. Maar in jouw geval snap ik het probleem niet. Volgens mij beheers je PHP al een tijdje.... C/C++ is eigenlijk niet veel anders. De notatie verschilt wat... maar kwa structuur en denken is het identiek.

Ik heb gisteren nog ff een voorbeeld van zo'n Arduino programma'tje hier gepost voor Frits. Ik schat in dat jij die zo leest.

En niet klagen over gebrek aan tijd.... Een dag heeft 24 uur, dan heb je de nacht en weekende over Zei ooit een oude baas van mij uit de 70'er jaren... Kreeg het wel later aan zijn hart .
    't is een kwestie van keuzes maken..
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten