En gebruik je daar dan een latching switch voor? Die blijft tenminste aanstaan, MAAR het probleem lijkt mij dat je die twee keer moet klikken om aan te zetten als je 'm in de vorige patch aan hebt gezet en niet uit (snap je dat idee, waarschijnlijk wel als je het zo gebruikt, en anders niet :P)
Ja klopt, dat is een nadeel. Maar dat is ook kwestie van effe wennen.
Ik heb de TS9 eronder zitten en die gebruik ik meestal kort als solo-boost.
En die moet ik dan wel weer uittrappen. Dus de kans dat hij dan nog aanstaat in een andere preset is nihil.
Toch denk ik dat het het fijnst is om 'm als taptempo switch te gebruiken. Die heeft geen lampje (aan/uit) nodig en er bestaan ook latching switches die heel zacht indrukken. Zo een zou perfect werken, alleen heb ik geen idee waar ik die kan kopen :P.
Nee da's momentary. Het moet juist latching zijn, maar je hebt latching switches die heel zacht switchen. Maar wel latching zijn.
http://www.banzaimusic.com/Pushbutton-Footswitches/
Genoeg keus hier![]()
Mijn tubescreamer is kaput (waarschijnlijk de IC) en ga dus een nieuwe IC bestellen. Newtone lijkt me de beste optie en een latching switch heb ik nog liggen. Ik denk dat ik voor de grap een momentary bestel, kan ik gelijk proberen hoe dat voelt met tap tempo.
Hallo.
Ik configureerde mijn Ground Control Pro om de presets te kiezen van mijn G Major 2.
De GCX is zo ingesteld dat de onderste 4 knoppen de presets kunnen kiezen, en de bovenste 8 cc's kunnen sturen om bv in een preset de delay en/of andere effecten aan/uit te zetten...
Ik configureerde dit alles volgens de manual, en met wat gezoek kwam dit toch goed...
Dit werkt allemaal perfect, maar ik zit nog met 1 probleem...
Stel dat ik via de gcp een preset kies waar de reverb standaard aan staat, dan gaat het lampje op de G major van de reverb branden, maar blijft het lampje boven de betreffende reverb aan/uit knop van de gcp uit.
Dit is natuurlijk nogal vervelend, want je kan in dit geval niet zien op de gcp of je reverb op staat...
Maw, hoe kan de G Major 2 aan de GCP laten weten of een effect op of af staat?
Tussen de GCP en de G Major 2 is een midi kabel aangesloten, en ik probeerde, de logica indachtig...ook nog een midi kabel aan te sluiten van de midi out op de G major naar de midi in van de GCP.
Kan er iemand helpen?
Is dit te doen?
Ik vind het eigenlijk behoorlijk achterlijk dat TC-electronic producten voor tap tempo via MIDI CC een on èn off signaal nodig hebben i.p.v. gewoon alleen on signalen.
Is toch erg ongebruikelijk? Of kennen jullie nog meer merken die dat zo doen?
Systeembericht
Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.
Favorieten/bladwijzers