Ik heb wellicht interesse in een japanse fender strat ST-57(-53 T) uit 1994.
Heeft iemand hier ervaringen mee? En kan me wellicht hier iets meer over vertellen?
Kwaliteit gitaar, welke pick-ups?
Groetjes Turf
Ik heb wellicht interesse in een japanse fender strat ST-57(-53 T) uit 1994.
Heeft iemand hier ervaringen mee? En kan me wellicht hier iets meer over vertellen?
Kwaliteit gitaar, welke pick-ups?
Groetjes Turf
Keith Richards: “I never thought I was wasted, but I probably was”
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf ervaren dat er vooral in de negentiger jaren fabelachtig goede Strats in Japan zijn gemaakt maar ook brandhout. Heeft iets met de verschillende fabrikanten te maken die voor Fender gitaren maakten. Over Japan....... 80's Squiers die waren fijn :-)
Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.
De jaren 90 waren niet de beste jaren voor Fujigen, Tokai en Dyna. Dat geldt dus ook wat ze voor Fender hebben geproduceerd.
Ze konden het natuurlijk best wel, de extrad's van Fuji comes to mind.
Ik had 2 identieke '69 thinlines, een '84 Fuji en een '96 Dyna en wat ik zeg, identiek, niet uit elkaar te houden. De dyna heb ik nog steeds trouwens.
Ik heb ooit in de jaren 90 een Japanse standaard strat gekocht bij Feedback, 900 gulden o.i.d., Candy apple red met rosewood hals. Dit model was er ook in het zwart. Model was gebaseerd op een Japanse re-issue, maar dan met Japanse pick-ups. ('57 of '62 model dacht ik). Ik heb hier een Fender boek, type nummer staat er in dacht ik.
Ik vond het achteraf gezien een hele vervelende gitaar, de hals is te smal, en ik denk ook dat de radius te klein was, heeft een beetje bolle hals. Ik heb hem geruild voor een Cort M520 die een veel fijnere hals (breder en platter) heeft. En mij Squier Classic Vibe Telecaster heeft ook een veel fijnere hals dan die strat.
Kan natuurlijk voor jou een hele fijne hals zijn...
Laatst gewijzigd door raabje; 28 juni 2014 om 22:52
Speel er ca 15 jaar op. Gewoon goed.
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Je moet de Reissues nooit vergelijken met de Standards, eerstgenoemde zijn aanzienlijk betere gitaren. Ik heb een '94 CIJ '57 reissue gehad, geweldige gitaar. De V hals is wel wennen.
Ik weet niks over de 90's strats uit Japan, maar ik heb er Fuji strat uit de vroege jaren '80 en dat is echt een prima gtaar.
Favorieten/bladwijzers