Ik heb nu bijna een jaar deze prachtige Gretsch, en zou niet meer zonder kunnen.
Er is echter een aantal dingen waar ik me aan blijf storen. Zeker nu ik er 012 op heb liggen. Soms blijft ze perfect gestemd, maar soms is het de hele tijd aankloten. Vermoed dat sowieso de topkam moet worden bijgevijld.
Maar één van de problemen waar ik al langer last van heb, is dat er speling zit in de Bigsby. Je kunt deze richting beide F-gaten bewegen, een heel klein beetje maar - maar als je dit doet is ze natuurlijk wel meteen helemaal vals. Bij het rekken van de snaren gebeurt dit ook, dus bij flink benden zal het ook wel gebeuren.
Daarnaast heb ik er eens goed naar gekeken: ik heb het idee dat de bigsby niet helemaal recht ligt. Het gaat allemaal om amper millimeters, maar toch. Daarbij moet ik zeggen dat ik de brug nu zo heb gepositioneerd dat de pickups zo recht mogelijk onder de snaren liggen (hiervoor had ik last van een hoge E die significant zachter klonk dan de rest), en ik hierbij niet heb gelet op de uitlijning met de bigsby.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers