Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
Heb zelf recentelijk iets vergelijkbaars gedaan voor een klant met gewoon een ATTINY controllertje . Beetje afhankelijk van hoeveel pinnen je wilt gebruiken kun je kiezen van 5-pinnen tot iets van 20. Misschien een uitdaging voor iemand?
EEPROM, Flashen ... ik probeer eerst of ik het met een CMOS voor elkaar krijg!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
Is correct. Maar zorg dat je geen conflict krijgt met de resettoets. Als je nu nl. de resettoetst bedient en je hebt ook uitgang 9 hard eraan zitten, trek je met de resettoets ook uitgang 9 tegen de voeding aan. Vind ie mogelijk niet zo leuk. Doe dan tussen pin 9 en reset en tussen knooppunt S1/10k en reset een 1N4148 diode'tje in doorlaat richting (beide kathodes aan reset). Dan creëer je met die 2 dioden een or-poortje en 'bijten' de reset pulsen elkaar niet.
Goeie tip! Nemen we mee!

Ik heb de beschrijving gelezen om te zien wat dat ding precies doet. Ik snapte het eerst niet helemaal en digitale techniek was niet m'n sterkste vak. Dit zit best ingenieus in elkaar.
Ik heb 'm wel 10x door moeten lezen en ik snap nu redelijk hoe het werkt, ten minste ... dat denk ik Ook de truc om 9 aan reset te hangen komt ook ergens van het internet af ... geen idee meer van waar omdat ik iets meer dan 2 artikelen/voorbeelden/datasheets door heb genomen. En dat met mijn amateurvisie op schakelingen.

Ik heb een aantal jaren terug zelf weleens iets met een 4017 en bronkeuze gedaan, maar dat ging maar om 3 bronnen en gewoon handmatig net zo lang klokken tot je er was.
Dat wil ik niet gaan doen

Het grootste vraagstuk heb ik nu nog over schakeltijd vs voltage. En als ik Vdd (pin 16) ophoog (naar 12v?) moet ik dan ook de inputpulses verhogen (nu 5v) om de uitgangen hoog te krijgen? Of is alleen pin 16 van de 4017 verhogen genoeg om de snelheid een boost te geven?