Ik heb net een nieuw Stratje! Zal morgen eens wat foto's schieten van het duo![]()
Ik heb net een nieuw Stratje! Zal morgen eens wat foto's schieten van het duo![]()
Ik heb onlangs een Cimar stratocaster kopie gekocht. Het betreft een type met ''bullit'' truss rod en een grote headstock:
De gitaar werkte niet goed toen ik hem kocht, en er moest ook nog wel een en ander aan gebeuren. De bevestigingsgaten in de hals waren uitgeboord, en vervolgens voorzien van stukken plug om meer grip te krijgen (schijnbaar kon de hals niet meer goed worden vastgezet). Bij deze operatie was ook een hap hout losgekomen welke niet meer is bevestigd. De hiel van de hals zag er echt gehavend uit. Ik heb de hele boel gereconstrueerd met houtpasta, en vervolgens de gaten opnieuw geboord. De hals zit er nu weer degelijk op. De 3-standenswitch werkte ook niet, maar gelukkig liet deze zich smeren met WD-40 en doet hij het inmiddels naar behoren. De missende witte knoppen heb ik al verzameld, en worden nu een beetje bijgekleurd.
Verder is de strat in redelijk goede staat. Wel heeft hij de nodige ''battle-scars'', maar dat ziet er bij een geleefde gitaar niet verkeerd uit. De gitaar speelt en klinkt overigens meer dan prima
Heeft iemand misschien een idee wanneer dit specifieke type gitaren gemaakt/verkocht zijn? Ik heb op de gitaar geen aanduidingen gevonden in de vorm van een serienummer of aantekening die kunnen helpen met het dateren. Wel is er een sticker van Dirk Witte aangebracht, misschien dat deze wel het tijdvak kan verkleinen![]()
Dit is een gitaar uit de 70's! Gaaf ding![]()
Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat, afgaande op houtstructuur, finish en hardware de gitaar uit de Fujigen fabriek komt en eind zeventig/begin tachtig is. De driedelige poly body wijst naar een standaard model van zeg, 50.000 yen.
Is die pickguard van plastic of van metaal?
Normaal gesproken zit op de plek van de Witte sticker de Japanse model sticker. Misschien zit het er nog, hebben ze het er gewoon overheen geplakt.
Laatst gewijzigd door Pepe; 23 april 2014 om 12:30
Bedankt voor de reacties. De PG is van plastic, 3 laags. Ik zal de sticker eens checken straks.
Ik heb even gevoeld, maar er lijkt geen stickertje meer op te zitten. Op de hals en in de pocket is ook geen info te vinden.
Mooie plank!....maareh..die autoradio kan echt niet!![]()
Favorieten/bladwijzers