Kost mij wel wat geld, maar beter dat dan alles kwijt zijn
Kost mij wel wat geld, maar beter dat dan alles kwijt zijn
Had ik idd gelezen. Als je het via ebay doet en je kunt alle verzendgegevens en ontvangstgegevens overhandigen is alles afgedekt.
Ben dan ook benieuwd of hij het via ebay gaat kopen...
Dit is de mailwisseling:
Op 24 mrt. 2014 om 15:02 heeft "...................het volgende geschreven:
i would like to pay for the item through paypal for security if you dont have a account its easy to set one up just giving them your card details. ive been very happy with them they refunded me money 2 times when i bought guitars and they were bad quality and i returned them ...i will pay you 500 euros thats including the postage. if you happy with this i will ask my friend tonight to give his details so you can send the guitar to his address in amsterdam
Mijn antwoord:
Well the thing with paypal is that the buyer is protected and not the seller, the only way that i can get protection is that you buy it through ebay. So the solution for me is that you can buy the guitar through ebay. That way we have both the protection.
Here's the direct link.
http://www.ebay.nl/..................
Regards martijn
Laatst gewijzigd door nusti; 24 maart 2014 om 16:12
doe nou niet, dit riekt echt naar oplichting
Nou ja, als het via ebay gaat heb ik er geen problemen mee. Tot nu toe via ebay nog nooit problemen gehad.
Maar ben benieuwd of hij dat doet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Wees niet naïef, zowel die R9 als die kerel die wil dat jij naar Amsterdam verstuurd, dat kan gewoon geen zuivere koffie zijn. Via paypal wordt je tegenwoordig net zo makkelijk opgelicht als met welk ander systeem. De enige manier die je echt kan vertrouwen is dat de koper met cash in de hand bij jou voordeur staat. Wil jij als koper zekerheid, zeg dan ''oh ik woon toevallig op nog geen 5km bij jou vandaan, mag ik morgen eens langskomen?" Een oplichter zal daar niet in meegaan, dan weet jij al genoeg. Tja, die R9 die in Frankrijk te koop staat (moet je daar echt nog over twijfelen?), als ie zo'n goeie prijs heeft dan kan ie dat ding heus wel in Frankrijk kwijt aan de eerste de beste gitarist, waarom in Nederland te koop aan bieden? Omdat niemand zo gek is helemaal op en neer naar Frankrijk te tuffen.
Ik denk dat Oranjeaap groot gelijk heeft...
Op welke site's kijken jullie het meest want ik kom geen r9 tegen aan 2500euro?
Daarom ga ik ook niet zomaar alleen via paypal iets verkopen. Via ebay heb ik al vaker dure dingen gekocht en ook verkocht. Natuurlijk is het nooit 100% waterdicht, maar de bescherming via ebay is toch wel iets beter dan gemiddeld. Worden regelmatig toch echt hele dure gitaren verkocht, ook door privé-handelaars. En de gitaar die ik erop heb staan is zeker niet zo duur.
Ik heb het idee dat de potentiele koper dit ook weet....hij is zich al aan het indekken en terug aan het trekken. Probeerde nog buiten ebay om te kopen, maar ik wil alleen nog contact via de ebay site. Dus ben benieuwd.
Goh benieuwd of hij nog reageerd, had hij trouwens het adres van die vriend in Amsterdan ooit gemailed?
Dit ja, ik zou altijd zeggen dat ik waarschijnlijk binnenkort enkele malen in Amsterdam (vul hier de relevante plaats in) ben en graag daar zou afspreken om een en ander af te handelen, dat dat geen enkele moeite voor je is.
Als ze daar serieus op in gaan vertrouw ik het al een stuk meer. Maar nee, meestal zijn dit soort dingen grote onzin en kun je er op wachten dat je je geld (of spullen) kwijt zal raken.
Favorieten/bladwijzers