Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 142 EersteEerste ... 1656646566676876116 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 1411

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar je wil een SG standard kopen? Want anders snap ik helemaal niks van je probleem.

Het is vrij gebruikelijk dat een fabrikant zijn de specs bepaald voor zijn product. Je kan het ook wel belachelijk vinden dat, ik roep maar wat, Gibson een Melody Maker NIET met Etuners verkoopt. Of Fender een strat niet met 2 singlecoils.

Ik had ook liever van die draairaampjes in mijn Toyota maar goed, het was allemaal elektrisch. Maar je gaat verder met je leven.
    Ik heb al een SG standard. Ik heb er even over nagedacht om de mijne te verkopen en later terug een SG te kopen maar dat ga ik niet meer doen. Gibson heeft enkele wijzigingen/'updates' doorgevoerd zoals de grotere headstock, het vervangen van de potmeters door zo'n printplaatje waardoor je ook onder andere makkelijk je pickups kunt switchen en nu het min-Etune systeem. Het ziet er niet mooi uit, ook al hangt het aan de achterkant van je gitaar en ziet bijna niemand het. Hout aged mooi, plastic niet. En wat als het over 10-15 jaar niet meer werkt? Dan moet je dus je tuners vervangen en/of zit je met een systeem dat niet meer werkt of outdated is. Daarom vind ik je analogie met het draairampje/elektrisch niet echt correct. Een beter analogie is een mechanische vs digitale kilometerteller in je auto. De software en technologie verandert zo snel dat de digitale kilometerteller van een Lamborghini Aventador over 10-20-30 jaar outdated is en niet meer interessant of niet meer werkt. De kilometerteller uit een Porsche van 1965 zal gewoon blijven werken en is makkelijk te repareren in 2030.

Een gitaar mag/moet voor mij zo simpel mogelijk blijven, niks digitaal of rare gimmicks. Stel dat Gibson dit ook toepast op alle Les Paul Standards/Traditionals/studio's dan ga je heel wat meer kritiek horen.
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Maar waarom dan geen tweedehands gitaar?

Moderator

Standaard

Lang verhaal soup, maar Pepes punt is even moeilijk als simpel: je bent momenteel niet in de markt, dus waarom zou je erover klagen dat Gibson bepaalde keuzes maakt in het huidige gamma? Ja, omdat dit een forum is en wij gitaarnerds met een mening en omdat het mag enzo en afijn... no sweat dude

Standaard

Of ik nu wel of niet in de markt ben doet er imho niet echt toe, toch? Ik vind deze evolutie/tendens gewoon jammer. Ik snap best dat Gibson vernieuwend moet blijven, dingen moet uitproberen, falen ze en slaat het niet aan dan komen ze na x jaar weer met iets nieuws. Wil je een echte gitaar, al dan niet vintage correct word je richting de custom shop gepu$hed of je moet zoeken naar een mooi vintage exemplaar.

Uiteindelijk maak ik me er ook niet echt druk om, zoals ik zei gewoon jammer. Al ben ik er wel zeker van dat dit systeem niet zo populair gaat zijn en snel genoeg verdwijnt.
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Het voordeel hiervan is wel dat het niet zoals die robotgitaren je hele gitaar verziekt, dit kun je er altijd af halen als je dat wilt. Sterker nog deze dingen kun je los kopen om er zelf op te zetten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Lang verhaal soup, maar Pepes punt is even moeilijk als simpel: je bent momenteel niet in de markt, dus waarom zou je erover klagen dat Gibson bepaalde keuzes maakt in het huidige gamma? Ja, omdat dit een forum is en wij gitaarnerds met een mening en omdat het mag enzo en afijn... no sweat dude
    En op het moment dat er iets uitkomt waar je wel helemaal wild van word, ben je zo ineens weer "in de markt"...

Moderator

Standaard

Maar dat weet Gibson al een hele tijd uitstekend te vermijden

Standaard

Kwam deze net op de site van Gibson deze 'firebird-on-steroids' tegen:

http://www2.gibson.com/Products/Elec...-Firebird.aspx

Ik kan het wel waarderen.

Standaard

Wat vinden jullie van die Les Paul Peace? Ik vind die kleuren voor een Gibson wel verfrissend, vooral placid purple en serenity sunset. Mellow out green is ook weer eens wat anders (hoewel ik mezelf niet zo snel met zo'n kleur zie rondlopen).

Maar dan die knoppen... Die zouden er bij mij meteen afgaan, samen met die peace stop bar.

Die Min-ETune heb ik geen ervaring mee. Iemand? Zou denk ik best handig kunnen als het goed werkt. En als je ook nog gewoon handmatig kan stemmen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member

Standaard

De Les Paul Peace lijkt verdacht veel op deze: http://www.mylespaul.com/forums/gibs...-les-paul.html

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten