Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 180

Discussie: Opgelicht!

Senior Member

Standaard

Precies! Infantiele reactie van die verkoper, daarom zet ik er altijd een vraagprijs bij en vrij bieden. Dan wacht je een week op het hoogste bod, ondertussen contact opnemen met de bieder en ergens middenin uitkomen. Kom ik altijd uit met de koper.
    Gaat het niet door, gewoon geduld hebben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Antwoord: ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.

Dan zakt m'n broek af. Hoeveel gitaren staan er wel niet te koop. Als je een normale vraag krijgt over je te verkopen object dan kun je toch normaal antwoord geven?

Heb de verkoper veel succes gewenst met de verkoop.

Ik heb echt geen zin in een eindeloos hoger/lager spelletje.
    Herkenbaar.
    Deze gaat vaak nog een stappie verder. Dan krijg je opmerkingen als "de kenner weet wattie waard is". Vaak betekent dat dat de verkoper zich heeft sufgezocht naar de hoogste prijs ooit betaald voor z'n speeltje en dat nu als marktprijs ziet.
    Het geen prijs willen/durven noemen is sowieso een MP ziekte.

Standaard

Bizar inderdaad,
    Helaas doe ik niet mee aan de Willem ruis lottoshow.
    Of hoger/lager met Ted de braak.

Gelukkig staan er meer dan genoeg andere mooie gitaren te koop met verkopers die wel degelijk de intentie hebben om hun kleinood te verkopen.

Groeten,
    Dunhill

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    sneu of uitgekookt...
    Sneu én uitgekookt. Die mensen kennen geen schaamte en hebben geen geweten. Ik vind het toch wel licht sociopatische trekjes.

Ook irritant: je geeft een vraagprijs en zet vrij bieden aan. Gaan mensen mailen wat je minimale prijs is. Zo werkt het niet op de markt. Je doet maar een tegenbod. Waarom moet ik twee keer als eerste?
    Laatst gewijzigd door Powderfinger; 28 februari 2014 om 17:12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.
    Waarschijnlijk hoopt hij/zij dat je een hoger bedrag noemt dan hij/zij zelf in gedachten heeft. Da's toch mooi bonus.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Standaard

tjah, na 300+ deals is het mij ook overkomen; opgelicht op MP. Ik wilde een EH Memory Man kopen, nooit ontvangen en nooit meer iets gehoord. Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.

Iemand nog tips, what to do? Aangifte heb ik al gedaan.

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    tjah, na 300+ deals is het mij ook overkomen; opgelicht op MP. Ik wilde een EH Memory Man kopen, nooit ontvangen en nooit meer iets gehoord. Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.

Iemand nog tips, what to do? Aangifte heb ik al gedaan.
    Super lullig man, het zijn juist vaak die bedragen waar je dan weer niet heel Nederland voor door crossed...
    Had je de verkoper ook telefonisch gesproken?

Standaard

Helaas denk ik niet dat je dit kan uitbannen. Klote zeg...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Standaard

Was het toevallig die advertentie waarin een EHX memory man voor minder dan de helft van de gangbare marktwaarde aangeboden werd (90 of 100 euro) door een verkoper die 1 dag actief was op marktplaats.nl en er 3 verschillende, van het internet geplukte, foto's erbij plaatste?
    Die stond trouwens ook op tweedehands.be onder een andere gebruikersnaam maar wel met dezelfde locatie (in Nederland) en ook daar maar 1 dag actief. Als het die was, moet die meerdere mensen opgelicht hebben want met die prijzen voor zo'n gezochte pedalen (hij bood er 3 aan) blijft zo'n advertentie er doorgaans geen week op staan.

Standaard

Jan7; precies die was het. Zoals je het nu omschrijft, waren het inderdaad allemaal 'red flags', maar ik koop/verkoop al zolang op MP en heb al zoveel deals die 'to good to be true' gedaan, dat ik wat naief hierin ben geworden. Dus ik vraag al vaak niet meer naar adressen of telefoonnummers.. tjah.. dan moet 't een keer gebeuren he .

Anyway; ik heb dus mails van hem, ook verstuurd vanaf z'n iphone. Ik heb de ad (screenshots) en z'n rekeningnummer. Iemand een idee wat ik daarmee kan?

Guitars -> Pedals -> Amps

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten