Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 83
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Merkwaardige resulaten, al staat Basvarken ook met mijn stem op 1, ik had verwacht wat mensen hoger te doen scoren, Mitch met zijn Gretsch bijvoorbeeld.
    Achteraf sowieso wel geinig om er wat amateurpsychologie tegenaan te gooien, want inderdaad, de resultaten zijn vaak zelfs meer dan zeer merkwaardig te noemen.
    Mitch kan ik nog heel aardig begrijpen (denk ik - waarbij ik nu meteen even zal willen aangeven dat ik de toevoeging 'denk ik' van hier af bewust NIET meer zal gebruiken, daar ik die toevoeging praktisch achter iedere bewering zou kunnen en/of willen plakken. Niet voor niets is dit een stukje 'psychologie van de koude grond! Echter, door deze toevoeging weg te laten, zou het zomaar kunnen dat ik alles wat ik schrijf als onvoldongen feit presenteer, terwijl dat absoluut niet het geval is. ).

Redenatie 1, hierna R1: Ondanks de ontegenzeggelijke schoonheid van Mitch' gitaar zal zijn lage 'ranking' te maken hebben gehad met de dit jaar opvallend veel Gretsches die meestreden om de eer. En omdat ons brein R1, bij zo'n diversiteit, eerder geneigd is mee te gaan met de diversiteit door één (of hooguit twee) Gretsch(es) een top 10 notering te geven, waardoor er nog 8 of 9 heeeeel andere soorten gitaren een kans krijgen om daar terecht te komen, dan nóg een Gretsch. Als die redenatie R1 klopt, dan heeft Mitch het zo slecht nog niet gedaan. Integendeel zelfs. Het R1 zou TEVENS kunnen verklaren waarom de Gretsch van onze grote vriend 'Frusciantefan' met slechts twee lullige puntjes op de op één na laatste plaats terecht is gekomen. Ik meen me te kunnen herinneren dat de foto aan kwaliteit te wensen overliet, dus het verbaast me niet dat de Gretsch van FruscianteFan laag heeft gescoord onder de Gretsch liefhebbers. Mijns inziens hierom ook nóg een reden dat die redenatie R1 klopt, want Gretsches scoren vrijwel per definitie hoog. Als die plank van Fruscifan beduidend slechter gescoord heeft dan een groot aantal relatief lullige gitaartjes, dan zou je hieruit kunnen concluderen dat er weinig lieden zijn die een top 10 lijstje inleveren, dat enkel uit Gretsches bestaat.

Bovenstaand verhaal zou je ook nog iets breder kunnen trekken. Nu heb ik het proberen te beperken tot Gretsches, maar de schitterende gitaar van Luca P........, of nog sterker, gewoon alle semi akoestische gitaren met een Bigsby brug (of zelf zónder Bigsby) zouden een psychologische grens kunnen aanduiden: "Wow, die gitaar van Little Jay moet er eigenlijk ook in...., maar ja, dan zitten er al 3 ES-achtigen in mijn lijst, 2 dikke Gretsches en die ene van Luca P.... Nee, die zet ik nog even op reserve."

Hebben jullie dat niet gehad?
    Of met zelfbouw gitaren?

Wat MIJ heel erg opvalt is dat men het altijd afgeeft op 'gewone' gitaren, maar dat ze nooit mogen ontbreken in een lijstje als deze. Ook nu weer. Ik meen het, ik vind dit echt zéér verwonderlijk (hij komt er zo aan, hoor)
    In het originele topic werd er met enige regelmaat afgegeven op de 'stommiteit' van sommige personen als ze trots met hun inzending op de proppen kwamen en dat bleek dan een........ stratocastertje of telecastertje te zijn.
    Daar klopt zo ontzettend veel NIET aan, dat je je af gaat vragen of de 'klagende gitarist onder ons ze wel alle 100 op een rijtje hebben. Ik bedoel, die twee (ik beperk me even tot die twee) gitaren behoren al 60 jaar tot de meest populaire gitaren over de hele wereld. Enkele van de meest beroende pop- en rockiconen zijn ermee groot geworden en zelden gespot met iets anders in hun handen dan een telecaster of een stratocaster.
    Maar wie wordt er doodleuk 4de in deze wedstrijd? Pepe met een 'doodgewone Stratocaster'. Mijn verklaring? Je kunt eenvoudigweg geen top 10 maken met de allermooiste gitaren van een bepaald jaar en dan vervolgens van alles en nog wat er in pleuren, maar GEEN STRAT OF TELE?!?!?!?! Nee, dat kan geen enkele serieuze gitarist zich over z'n hart verkrijgen. Een enkeling daargelaten. En ben IK dan die daargelaten enkeling? NEEN, mijn heren! Ik kan na al die jaren nog steeds urenlang achter elkaar blijven genieten van alleen al de aanblik van een stratocaster. En dus stond Pepe ook glashard en stevig verankerd in MIJN lijstje.

Wat ik dan weer NIET begrijp is dat Pepe met zijn stratocaster keurig is terug te vinden op plaats 4, terwijl de door mij zo geliefde Jazzmaster van Lasagna pas 20 plaatsen verderop is te vinden, die van Kapepper op een ietwat lullige 37ste stek, de heerlijke roze torpedo van Titzenpitzer niet verder komt dan een beschamende 54ste plaats (deden er maar meer vrouwen mee (!!!) en de Jazzmaster van onze initiatiefnemer 'beloond' wordt met een gedeelde voorlaatste plaats!!!!!

Is de Stratocaster dan zoveel mooier dan de Jazzmaster? Mmmm...., niet per se, want als ik er niet geweest was om de artisticiteit van Pasquals' eega op waarde in te schatten dan stond ie nu beduidend lager dan de op zichzelf al naar een flink stuk touw verlangende vijftigste plek (ik vermoed die plek ergens aan te treffen in het midden van een groot, koud en dor herfstbos. Ik durf er niet aan te denken op welke locatie we zonder mijn inbreng, hem, haar en de gitaar zouden........, *slik* )

Dus als de stratocaster al mooier is dan de jazzmaster, dan toch echt alleen maar als we 'm laten zoals ie is. We zijn best bereid om een bewezen paradepaardje te voorzien van wat gekkigheden, maar laten we het aub niet TE GEK MAKEN!
    En dat geldt voor ALLE bewezen paradepaardjes. Zo zie ik een waarlijk SCHITTERENDE SG op brons!!!!!! Praktisch dezelfde gitaar zie ik een heel eind later terug op plaats nummertje 25!!! Gitaartje van Mirjam. Vrouwen hebben vaak veel meer smaak dan mannen. Kijk dan! KIJK DAN!!!

En zo zou ik uuuuuuuren kunnen doorgaan, maar misschien dat anderen alvast even zouden willen inhaken op de psyche van de gemiddelde gitarist.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Ik zal je verhaal even samenvatten, vulva: over smaak valt niet te twisten en niets grilliger dan de mens!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Volgens mij denk je te ingewikkeld, wat LJ zegt, grillig. Als de volgorde empirisch vast te stellen was volgens logica dan hoef je niet eens te stemmen.
    Dat gezegd hebbende. de plek van Mitch valt ook mij tegen maar ik moest een tijdje kijken naar die gitaar voordat de schoonheid zich volledig openbaarde. Misschien is het een kwestie van anders fotograferen, meer niet.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de stemmen. Ik ben prima tevreden met mn 11de plaats!

Badman heel erg bedankt ook!
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik zal je verhaal even samenvatten, vulva: over smaak valt niet te twisten en niets grilliger dan de mens!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij denk je te ingewikkeld, wat LJ zegt, grillig. Als de volgorde empirisch vast te stellen was volgens logica dan hoef je niet eens te stemmen.
    Dat gezegd hebbende. de plek van Mitch valt ook mij tegen maar ik moest een tijdje kijken naar die gitaar voordat de schoonheid zich volledig openbaarde. Misschien is het een kwestie van anders fotograferen, meer niet.
    Volgens mij was ik vooral zo stoned als de ziekte van de pijnstillers. Het was ook niet een enorm serieus bedoeld stukje.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morroow Bekijk bericht
    Ik ben prima tevreden met mn 11de plaats!
    Stond in mijn lijst op de nr2. Als er op het moment nog één gitaar is die ik er nog wel bij zou willen, dan is het deze wel.

Voor de fun en de volledigheid, mijn ingezonden lijst:

PLAATS............................NAAM............ ...............PUNTEN
    10...............................HUMBUCKER........ ...................1
    9.................................STYNKENENS...... ....................2
    8.................................KOSTWINNER...... ...................3
    7.................................COCOBOLO........ ....................4
    6.................................CCC............. .........................5
    5.................................PEPE............ .........................6
    4.................................TABULA RASA.........................7
    3.................................BARNO........... .......................8
    2.................................MORROOW......... ....................9
    1.................................BASVARKEN....... ...................10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Volgens mij was ik vooral zo stoned als de ziekte van de pijnstillers. Het was ook niet een enorm serieus bedoeld stukje.
    Johh ?! Niettemin, bijzondere verhandeling, met aardig wat waarschijnlijkheid inbegrepen, denk ik.

Senior Member

Standaard

Ik heb mijn lijstje er nog even bijgepakt. Ik heb op de tele van Angel gestemd omdat ie zelfbouw was en net FF anders. Voor de rest GEEN standaard meuk in mijn lijstje hoe mooi ook.

Senior Member

Standaard

Nul punten...

Badman, dikke veer voor je inzet! Volgend jaar weer!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Ik heb voornamelijk op zelfbouw gestemd, komt omdat ik juist niet voor de standaard wil gaan.
    Waarom zo'n strat veel stemmen krijgt, om dezelfde reden waarom die veel verkocht wordt, de naam en de geschiedenis.

Een lp of een strat of tele kan heel mooi zijn, en super afgewerkt, prachtig hout enz enz, maar uiteindelijk blijft het voor mij de zoveelste in rij.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten