Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 52 EersteEerste ... 374546474849 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 520
    Senior Member

Standaard

Veel verandering:

Sinds kort er dus een Blackstar HT1R combo bij en da's zo ongeveer de beste aankoop in jaren. Met een paar simpele pedaaltjes over m'n Marshall JCM 800 1936 cab met V30's klinkt ie gewoon groots, echt ongelooflijk! De emulated output werkt ook gewoon erg goed, wat echt ontzettend goed bruikbaar is voor thuisopnames. Ik durf haast te zeggen dat ik met dit setje zo de studio in durf te gaan en een absoluut meer dan goed geluid krijg, waar je het verschil niet hoort tussen duurdere apparatuur en dit. De Blackstar HT series is hier erg vaak slecht over gesproken, mag ook, geheel eigen mening, maar ik vraag me dan wel af hoeveel er deze versterker op een serieus cabinet hebben aangesloten, of de emulated output hebben gebruikt.

Alles gaat via de Blackstar een Presonus Audiobox USB in, die in m'n Macbook Pro gaat en ik neem op met Audacity. Boxjes zijn een vrij simpel setje Logitechs met actief subwoovertje.

De gitaren heb ik in verschillende stemmingen staan, naar gelieve m'n eigen stemming. M'n Ibanez Roadstar (SD Distortion in de brug, splitbaar) staat in normale E stemming, of eventueel drop D. M'n Yamaha SG200 (SD JB brug - BK The Mule nek) staat een half stapje lager gestemd, of in drop Db. De Rikkers Telecaster Deluxe (SD '59 brug - SD P-Rails nek, met Triple Shot Mounting Ring) staat een volledige stap lager gestemd, of in drop C, evenals de Gibson SG Standard (BK The Mule brug, SD Distortion) nek).

Pedalen zijn van rechts naar links een Ernie Ball Wah, Maxon OD808 (tijdelijk, wordt een Ibanez Soundtank TS5), Hardwire SC-2 Valve Distortion, MXR Smart Gate en een Ibanez AD9. Dit alles gooi ik dan over de Blackstar HT1R, die redelijk clean met licht randje staat afgesteld. De Maxon staat ook bijna clean afgesteld, waardoor het clean wat meer vlees op de botten krijgt en staat dan ook altijd aan, omdat ie ook fungeert als booster voor de Hardwire SC-2. De Smart Gate is enkel voor de weinige ruis, want feedbacken doet het niet met dit volume.

Al met al een supertofje setje, vind ik zelf, waar ik persoonlijk echt alle kanten mee op kan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    maar ik vraag me dan wel af hoeveel er deze versterker op een serieus cabinet hebben aangesloten
    Die zijn er wel
    check
    Rockt als een malle

Senior Member

Standaard

@Brum Als ik dan nog een tip mag geven: Reaper (www.reaper.fm) in plaats van Audacity.

Senior Member

Standaard

Ik heb het al even gedownload, zal het nog even bekijken of het wat voor me is. Bedankt!

Senior Member

Standaard

Heb nog een Warm Audio WA16 compressor in pre-order staan...

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Heb nog een Warm Audio WA16 compressor in pre-order staan...

MS
    Hoe bevalt die RME kaart? Welke versie is dat precies? Ben al een tijdje aan het overwegen over te stappen, RME lonkt, maar er is veel competitie...

Standaard

Fijne setup hoor, Misery Signals. Heb je iets aan room treatment gedaan, of is dat niet nodig?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Senior Member

Standaard

Is een RME Fireface 800. Serieuze upgrade tov de Presonus Firebox en F10 die ik had. Veel echt concurrentie voor home studio voor zon RME heb ik nog niet gehoord, tenzij Apogee...? Treatment komt nog wel ooit. Belangrijker is de kamer de Monitoren die je hebt optimaal leren gebruiken. Anders blijf je bezig.

MS

Senior Member

Standaard

Mooi bureau MS, ziet er vooral echt schoon en opgeruimd uit!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Bedankt!

Ik kan vrij slecht tegen rommel
    En met een huis voor mij alleen hoef ik niet te stapelen gelukkig...

Ik ben nog niet zo lang met de RME bezig hoor, kom van een koppel Presonussen.
    Zal nog wel even duren eer ik alles uitgevogeld heb.

MS

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten