Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 18 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ach ieder z'n ding, maar ik begrijp niet goed dat als je een advertentie plaats met je telefoonnummer
    erbij dat je jezelf dan toch nog "overvallen" voelt als er ook iemand reageert.

    Ik doe dat juist en zorg er ook voor dat ik bereikbaar ben. Behalve een enkel kansloos bod heb ik verder
    ook geen slechte ervaringen met het vermelden van m'n telefoonnummer.

    Bij aankoop precies hetzelfde, ik wil zeker bij grotere bedragen gewoon de verkoper spreken, voor mij
    geeft dat een veel beter beeld voordat ik half Nederland door cross.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ach ieder z'n ding, maar ik begrijp niet goed dat als je een advertentie plaats met je telefoonnummer
    erbij dat je jezelf dan toch nog "overvallen" voelt als er ook iemand reageert.
    Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad. Misschien dat Powderfinger's woordkeus ('overvallen') niet de beste is, maar ik merk het zelf al in voorstellen per mail, om overdag langs te komen. Duidelijk dus niet van mensen met een 9-5 baan. En zo kan dat met telefoongesprekken precies zo gaan. Ik word niet graag tijdens etenstijd gebeld of als ik een film zit te kijken of zo. Daar heb je dus geen controle over met een tel. nr plaatsen, en met mail bepaal je zelf wanneer je het leest en antwoordt.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    "Hoi top dat je belt en ik heb de gitaar inderdaad nog, maar ik ben nu even aan het eten, kan ik je anders zo even terugbellen?".....

    Harstikke lastig hoor, zo'n potentiele koper aan de telefoon

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    "Hoi top dat je belt en ik heb de gitaar inderdaad nog, maar ik ben nu even aan het eten, kan ik je anders zo even terugbellen?".....

    Harstikke lastig hoor, zo'n potentiele koper aan de telefoon
    Jij hebt duidelijk je share van twijfelaars en 'vragers om het vragen' nog niet gehad.

    "Hallo, ik zag dat u een xxx gitaar te koop had, is deze nog te koop? Ja? Oh, ik had wat vragen. Die Dimarzio elementen, zijn die een beetje goed? Ja ik ken ze eigenlijk niet zo.... kan je daar ook yyy of zzz mee spelen? ...Ah...ok... en de snaren, zijn die een beetje o.k.? Ja, kan je daar goed mee benden? Aha, ja ik speel nu qqq jaar gitaar en ben nog niet zo goed dusseh.... maar eh, is de hals een beetje ok? Issie snel? Ja, gelakt vind ik wel fijn, alhoewel puur hout weer beter is...offeh, dat lijkt me beter, heb ik gehoord, ik weet er niet zoveel van...maar eh ja....

    ...en zijn de stemmechanieken nog goed? Ontstemt ie vaak? Oh...o.k... maar eh...ja... U vraagt bedrag FFF? Ik kom hem vanavond nog halen voor 0,4xFFF. Hoezo, da's toch een nette prijs? Ja, ik ben ook niet zeker hoor...ik heb ook wat andere opties...ik denk er nog even over."


    En dit was de korte versie. Eens maar nooit meer.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    precies.. en das niet alleen bij gitaren. ik zet NOOIT mn nummer bij advertenties. kunnen ze na NETJES mailverkeer krijgen.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Jij hebt duidelijk je share van twijfelaars en 'vragers om het vragen' nog niet gehad.

    "Hallo, ik zag dat u een xxx gitaar te koop had, is deze nog te koop? Ja? Oh, ik had wat vragen. Die Dimarzio elementen, zijn die een beetje goed? Ja ik ken ze eigenlijk niet zo.... kan je daar ook yyy of zzz mee spelen? ...Ah...ok... en de snaren, zijn die een beetje o.k.? Ja, kan je daar goed mee benden? Aha, ja ik speel nu qqq jaar gitaar en ben nog niet zo goed dusseh.... maar eh, is de hals een beetje ok? Issie snel? Ja, gelakt vind ik wel fijn, alhoewel puur hout weer beter is...offeh, dat lijkt me beter, heb ik gehoord, ik weet er niet zoveel van...maar eh ja....

    ...en zijn de stemmechanieken nog goed? Ontstemt ie vaak? Oh...o.k... maar eh...ja... U vraagt bedrag FFF? Ik kom hem vanavond nog halen voor 0,4xFFF. Hoezo, da's toch een nette prijs? Ja, ik ben ook niet zeker hoor...ik heb ook wat andere opties...ik denk er nog even over."


    En dit was de korte versie. Eens maar nooit meer.


    Meesterlijk..., Tja die heb je er ook wel tussen, maar goed daar ben je toch gauw klaar mee, in ieder geval
    geen rede om je ongemakkelijk te gaan voelen.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.932

    Standaard

    Nee, bij een advertentie zet ik ook nooit m'n nummer. Maar als er goed en serieus mailkontakt is wil ik m'n nummer wel eens vermelden, voor het maken van een afspraak is dat makkelijk en snel afstemmen i.p.v 50 mails over en weer.

    Maar ook dan maak je wel aparte dingen mee. Ik stuurde een keer zo'n mail met telefoonnummer 's avonds laat vlak voor het slapengaan en ik werd dus meteen opgebeld "ja, u bent kennelijk toch nog op". Hele discussie blablabla enfin, wel het weekend erop verkocht.

    Ook een keer gehad op vrijdagavond laat. Een man belt me dus na mijn bericht om 23:00 uur of zo. Hele vriendelijke man die zich afvroeg of hij eventueel meteen naar de gitaar kon komen kijken, dan zou hij rond 23:30 bij me zijn. Op zich vond ik dat geen probleem. Zelfs wel handig eigenlijk, dan hadden we het maar gelijk gehad. Ook verkocht.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Het grote voordeel bij telefonisch contact is natuurlijk ook dat je een soort, nou ja laat ik het dynamiek noemen, waarbij je direct kunt (door)vragen op het moment dat een verkoper een beetje raar/twijfelachtig antwoord geeft.

    Het zal voor iedereen verschillen, maar een paar foto's en wat "vlakke" e-mail correspondentie zegt me gewoon veel minder, dan een (mede)gitarist, of juist niet...., aan de andere kant van de lijn...

    Er zijn een aantal gevallen geweest waarbij ik mijzelf een autorit van 1,5 uur kon besparen, omdat de verkoper uiteindelijk (schoorvoetend) moest toegeven dat hij toch een aantal zaken niet helemaal juist in de advertentie had staan... Ik geef toe dat het dan wel vaak "too-good-to-be-true" zaken betrof

    Ik herken het verhaal van Speeddemon natuurlijk ook wel, maar het is ook maar net hoever je hetzelf laat komen. Als het bij de eerste vraag al zo duidelijk is dat het niks gaat worden, heb ik er totaal geen moeite mee om de boel meteen af te kappen.
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 10 februari 2014 om 10:20

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    50 euro en hij is voor jou.
    Is het goed dat ik hier maandag(avond) op terug kom?
    Dat is prima. Ik hoor nog van je.
    Maandag om 13:20 -> Als je mij jouw bankgegevens mailt maak ik €56,76 over en mag je 'm naar m'n werk versturen:
    Hallo Harold,

    Ik heb 'm gisteren al aan iemand anders verkocht.
    Opknopen.

  10. #70

    Standaard

    Netjes is het niet, maar gezien het aantal rukkers wat van alles belooft en waar je nooit meer iets van hoort snap ik het wel.
    Maar dan zou het wel netjes zijn als hij zegt weg=weg.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top