Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 92
    Senior Member

Standaard

Je hebt voor 80% zeker een strat van elzenhout en voor 19% zeker eentje van essen.. Dan nog..... En strat blijft een strat en bijna iedere strat kan goed klinken. Wat we moeten weten is: welke elementen zitten erin, hoe klinken ze in DEZE gitaar en wat mis je of heb je te veel in je geluid.

btw: mijn laatste strat heb ik gebouwd met abachi (hout waar ze verder alleen maar saunabanken van maken en het weegt ongeveer net zo weinig als balsahout) en ook die klinkt als een strat.

het is dus belangrijk dat we weten wat je hebt en weten waar je exact naartoe wilt!

is er ergens een kaal stukje hout waar je een foto van kan maken? Het is een heavy relic, dus dat moet lukken. Als we kaal hout zien, dan zien we wel of het essen of elzen is (niet dat we er erg veel aan hebben, zolang je de andere vragen niet beantwoord).

Standaard

Ik denk dat als je een Peavey Bandit goed opneemt en Mayer op een goed afgestelde Richwood laat spelen en dat dan knap opneemt en vervolgens hetzelfde doet met een Dumble en een oude strat, dat niemand je kan vertellen welk clipje nou welke combinatie is.

Alleen vraag ik me af of zo'n test interessant is? De feel van een gitaar en versterker zijn essentieel in het vinden van inspiratie om beter te spelen en ja, daar is zelfs een element al een belangrijke factor in.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je hebt voor 80% zeker een strat van elzenhout en voor 19% zeker eentje van essen.. Dan nog..... En strat blijft een strat en bijna iedere strat kan goed klinken. Wat we moeten weten is: welke elementen zitten erin, hoe klinken ze in DEZE gitaar en wat mis je of heb je te veel in je geluid.

btw: mijn laatste strat heb ik gebouwd met abachi (hout waar ze verder alleen maar saunabanken van maken en het weegt ongeveer net zo weinig als balsahout) en ook die klinkt als een strat.

het is dus belangrijk dat we weten wat je hebt en weten waar je exact naartoe wilt!

is er ergens een kaal stukje hout waar je een foto van kan maken? Het is een heavy relic, dus dat moet lukken. Als we kaal hout zien, dan zien we wel of het essen of elzen is (niet dat we er erg veel aan hebben, zolang je de andere vragen niet beantwoord).
    Toen ik de gitaar kocht weet ik nog dat die vent zei dat de pickups niet orgineel waren, maar heb er toen helemaal niet bij stil gestaan om te vragen welke er nu dan wel inzitten.... beetje dom..

de sound die ik wil creeren is dus de echte `70 sound bluesie funkie achtig.

Ik kan geen foto`s uploaden ik heb geen url van mijn afbeeldingen?
    Laatst gewijzigd door Jurian95; 29 januari 2014 om 17:05

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dit klinkt ook niet slecht voor een Squier van 100 dollar.....

Well, this little guitar sure is getting some attention ha ha...
    The guitar is dark blue. They're roundwound strings. 10-44?...I'll have to measure them. The guitar is stock, all I've done to the guitar is change the volume pot and output jack. The frets are bad... but I like the way it resonates, vibrates, whatever you call it. It needs a new nut, but I'm concerned if I replace it I wouldn't be able to find the same quality of plastic.
    I'm playing through my blues jr amp. Jack

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    Ik kan geen foto`s uploaden ik heb geen url van mijn afbeeldingen?
    Maar foto's heb je dus wel. Dan is het een makkie. www.tinypic.com en dan de link tussen de [ haakjes ] in je post plakken.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Nou moet ie een foto uploaden van zijn gitaar waar misschien een klein stukje hout zichtbaar is zodat bepaald kan worden of het elzen dan wel linde of essen of waaiboom is zodat er bepaald kan worden welke pickups hem een bluesy funky 70 sound gaan geven?

Dat gaat toch helemaal nergens meer over.

Gewoon lekker spelen en af en toe wat pickups swappen, een gitaar erbij kopen, andere amps en vooral veel ervaring opdoen, net zoals iedereen hier.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nou moet ie een foto uploaden van zijn gitaar waar misschien een klein stukje hout zichtbaar is zodat bepaald kan worden of het elzen dan wel linde of essen of waaiboom is zodat er bepaald kan worden welke pickups hem een bluesy funky 70 sound gaan geven?

Dat gaat toch helemaal nergens meer over.

Gewoon lekker spelen en af en toe wat pickups swappen, een gitaar erbij kopen, andere amps en vooral veel ervaring opdoen, net zoals iedereen hier.

Precies Hahahhaahha.
    Als het een usa standard body is met een allparts neck, zou je toch met een paar
    customshop elementjes dat ding behoorlijk als een strat moeten laten kunnen klinken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    nee, dat niet. Heb eerder al aangegeven dat het weinig uitmaakt wat voor hout het is, en dat je toch alles proefondervindelijk moet ontdekken. Vind met name de omschrijving van de gitaar wazig en ben benieuwd wat het nou precies is.

mogelijk is zelfs de meest logische stap die basversterker in te ruilen voor een gitaarversterker.
    147-c Guitars

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Maar foto's heb je dus wel. Dan is het een makkie. www.tinypic.com en dan de link tussen de [ haakjes ] in je post plakken.
    Bij deze:

Senior Member

Standaard

Ik heb ik weet niet hoeveel strats in de loop der jaren gekocht, op zoek naar DAT geluid.
    Als ik nou zo'n gitaar onder het bed vandaan haal en er even op speel blijkt die gitaar altijd al DAT geluid gehad te hebben. Ik heb een schoenendoos vol met pickups, oude, customshoppers en boetieks. Allemaal goed.
    Ik heb in alle gitaren de originele pickups weer teruggezet, het was een hoop lol dat swappen maar goed, dat is ook wat waard.
    Gewoon een goeie strat whatever that is.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten