Thnx Orph! De Yamaha en de Jag zijn mijn mains momenteel. Maandag nog een show gedaan met de Yamaha: schot in de roos dat ding. Dat je met een bak fuzz het ding voelt blazen uit de f-gaten: ongekend!
![]()
Kaminski on Spotify https://open.spotify.com/album/3i96d...Q3u7fR-oPs8RHw
En hoe deed de Bassman het ?
Die had ik niet mee. We deden een show ihkv seriousrecord, een actie voor seriousrequest met als doel het langste non-stop concert ooit te geven. Voor het idee: wij speelden maandagavond, ze zitten nu op 1/3e van de recordtijd..
Daarom moesten we op de aanwezige backline spelen, iets wat ik nooit doe. De Vox is dan wat handzamer om stiekem tussen de standaard marshall-stacks te zetten ;-)
Maar: die Bassman is echt geweldig!
Kaminski on Spotify https://open.spotify.com/album/3i96d...Q3u7fR-oPs8RHw
Oke, ik had laatst een Marshall Master Lead Combo gekocht, model 5010 met de Celestion G12-M70 speaker. De verkoper van die speaker zei dat het eerdere 5010 model, het model met de McKenzie speaker stukken beter klinkt en veelzijdiger is dan het model met de Celestion. Na aankoop thuis zijn gekomen heb ik Markplaats ff gecheckt en daar zag ik opeens een zo goed als nieuwe Marshall Master Lead Combo met de McKenzie speaker staan. Dus het model met de Celestion speaker moest z.s.m. weg, dat gebeurde en het model met de McKenzie speaker staan nu bij mij thuis. Hij klinkt inderdaad beter dan het andere model. De verkoper van de McKenzie 5010 zei dat hij de vierde eigenaar was en dat deze versterker (foto hieronder, bovenste versterker) ooit van een beroemde Indonesische? Indische? gitarist is geweest. Zal wel, maar mij gaat het om dat hij in een zo goed mogelijke staat is en dat is hij zeker.
Nu heb ik twee dezelfde versterkers - waarvan de één een transistor is en de andere een buizenversterker.
![]()
Het is al heel vaak gezegd -tot in den treure zelfs- maar wát een geile set Majmun!
Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!
Samenbouwsel strat;marina body,fernandesneck, Seymour Duncans midden en nek op de brug de originele marina pickup.
Dan een Blade strat,Epiphone Les Paul,Fender USA telecaster en een 99 euro strat van Stag.
![]()
Nee, het model is hetzelfde. Alleen de eerste 5010's hadden een rode McKenzie speaker die ook in de Club & Country Marshalls zaten. Later werd dat een Celestion.
Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!
Favorieten/bladwijzers