Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 419 van 867 EersteEerste ... 319369409417418419420421429469519 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.181 t/m 4.190 van 8664
    Senior Member

Standaard

Allemaal helemaal geen slechte tips, waarvoor dank!!!
    Alleen de Pedaltone uit de keten halen (en daarmee uit de pedalenbak) maakt het niet echt handiger, omdat ik dan ieder optreden veel te veel moet zitten kutten met het aansluiten van de hele reut, hoewel........ ik kan het ook moeilijker maken dan het is natuurlijk. Het zou betekenen dat ik voor ieder optreden 4 relatief lange extra snoeren van en naar het pedaal naar de plank moet sturen. Maar goed, ik zou het kunnen overwegen natuurlijk. Ik zou in dat geval twee compacte plankjes kunnen maken. Eén met de Pedaltone en de Delay en één met het overige spul. Als jullie een stevige manier weten om de twee plakjes aan elkaar te koppelen heb je mijn volle aandacht.

Het signaal gaat van als volgt:
    Gitaar > Boss TU > Hot Wire Audio Vulvasonic Zone (soort Zvex SHO kloon) > Cry Baby Wah > EHX Octave Multiplexer > EHX Bass Balls > EHX Frequency Analizer > Koch Pedaltone > (Pedaltone FX out > Boss DD-5 > Pedaltone FX in) > amps

De Line6 m9 is meer dan interessant. Ik moet alleen testen of ik daarmee mijn geliefde combi van de (een) over de zeik geraakte octaver en mijn Russische bass balls in distortion mode kan simuleren. Tot nog toe is me dat met geen enkele multi effects processor gelukt. Ik wil die combinatie trouwens ooit nog in een aparte loop gooien, maar dat terzijde. Die sound is belangrijk voor me. Ik gebruik 'm voor een groot deel van mijn solo's. Als ik ze los van elkaar gebruik zijn ze redelijk goed te vervangen zijn, hoewel het altijd een benadering blijft.

Overigens, de Marshall Guv'nor staat er hier niet bij, maar die heb ik destijds ook puur gekocht als noodoplossing voor het geval de Pedaltone het volledig zou begeven. Ik geef toe dat het niet de beste noodoplossing zou zijn (ik zou liever zo'n Vox buizendingetje willen hebben met twee gain stages), maar daar zal ik het mee moeten doen. Het ding hoeft dus niet per se op het bordje. Vandaar dat ik 'm er niet bij heb gezet.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 9 december 2013 om 12:51
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Is het écht nodig om die DD5 in de FX-loop van je Pedaltone te zetten? Het zou je weer wat werk kunnen schelen als je ze gewoon in serie zet. Sorry als dit een domme vraag is, maar ik ben niet bekend met de functionaliteit van die Pedaltone.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Is het écht nodig om die DD5 in de FX-loop van je Pedaltone te zetten? Het zou je weer wat werk kunnen schelen als je ze gewoon in serie zet. Sorry als dit een domme vraag is, maar ik ben niet bekend met de functionaliteit van die Pedaltone.
    Nodig, nodig, nodig......., het klinkt wel een stuk beter. Maar ik zie het voordeel er ook niet echt van in om 'm in serie te zetten. Als ik ervoor kies om de Pedaltone los te koppelen van de overige effecten, dan verhuist de delay gewoon mee met de Pedaltone. Dan kunnen de twee snoertjes van en naar de effectsloop gewoon blijven zitten.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Ik begrijp ook een paar dingen niet. Die pedaltone is gewoon een boost/overdrive en daar moet dan nog een Hot wire boost voor? En achter je overdrive kunnen toch alle effecten?
    Die meerwaarde van de Koch loop zit toch alleen maar in het gebruik bij een poweramp in? Maar je prikt alles toch weer in de vox pre amp.

Standaard

De pedaltone is een volwaardige preamp (als in buizen 19" preamp, maar dan niet 19"....).

Een goede boost doet bij de pedaltone hetzelfde als bij iedere andere goede amp. De loop is uitstekend geschikt om fx correct aangepast te inserten, maar vooral hoef je dan na de te gebruiken dedicated output niet nog eens extra gereutel in de weg te hangen richting amp, poweramp of mixer.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik begrijp ook een paar dingen niet. Die pedaltone is gewoon een boost/overdrive en daar moet dan nog een Hot wire boost voor? En achter je overdrive kunnen toch alle effecten?
    Die meerwaarde van de Koch loop zit toch alleen maar in het gebruik bij een poweramp in? Maar je prikt alles toch weer in de vox pre amp.
    De Hot Wire is niet een simpele boost. Ik gebruik 'm dan ook niet als zodanig. Het ding schoont de boel op en maakt het geluid levendiger, alsof je 'm weer rechtstreeks in je versterker prikt. Het schoont mijn signaal dus enorm op (heeft iets met een buffer te maken - verder geen verstand van - het klinkt gewoon retegoed) en het dikt het geluid iets verder aan. Ik heb het ding dan ook ALTIJD aan staan. Ik gebruik 'm dus niet als 'effect' in de pure zin des woords.
    Ik haal dus alle vormen van oversturing uit de Pedaltone. In die zin is dat ding het hart van mijn setup. De Delay staat in de loop, omdat het beter klinkt. Waaróm het beter klinkt weet ik niet, maar het is zo. En dan nog, die delay is het probleem niet. Als ik de Pedaltone van de pedalen ga scheiden (en ik ga daar steeds meer de voordelen van inzien), dan verhuist de delay gewoon mee met de Pedaltone.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    verder geen verstand van - het klinkt gewoon retegoed.
    De Delay staat in de loop, omdat het beter klinkt. Waaróm het beter klinkt weet ik niet, maar het is zo.
    Dat kan toch niet? Als iedereen zo zijn gear uitzoekt kan TGP de server wel opdoeken...

Anyway; Ik zou ook dus ook de pedaltone los koppelen, en dan ruilen (of verkopen en kopen) naar kleinere varianten van dezelfde FX.
    Dan met dubbelzijdig tape of klitteband op een 9mm plankje, klaar is Vulva...

EHX is cool maar die behuizingen.. In een Big Muff kan je het cirxuit zelf wel 20 keer kwijt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 10us Bekijk bericht
    Dat kan toch niet? Als iedereen zo zijn gear uitzoekt kan TGP de server wel opdoeken...
    Waarom kan dat niet? Kijk, ik ben heus niet achterlijk, maar ik ben in de eerste plaats gewoon een eenvoudige gitarist, niets meer en niets minder. Ik probeer wat dingetjes uit en ik laat mijn oren beslissen wat goed is en wat niet. Als ik weet dat er meerdere oplossingen zijn om iets aan te sluiten (en gelukkig ben ik nog niet zo achterlijk om dat te weten), dan ga ik proberen wat het beste werkt en vooral wat het beste klinkt. Zo kan ik de Pedaltone op meerdere manieren aansluiten. Ik heb ervoor gekozen om de gewone outputs te gebruiken en die naar de input van mijn ouwe AC30 te sturen. Ik heb gemerkt dat ik op die manier de karakteristieken van zowel de Koch als de Vox naar smaak kan blenden en dat bevalt me enorm goed. Als ik veel meer de nadruk had willen leggen op de typische Koch sound, dan had ik de Pedaltone waarschijnlijk rechtstreeks over de eindtrap van de AC30CC gegooid. Ik kan het zooitje ook nog rechtstreeks over de PA flikkeren. Ik heb het allemaal geprobeerd, maar uiteindelijk zijn het de oren die beslissen.
    Voor wat betreft de delay, vroeger gebruikte ik de delay vrijwel altijd achteraan de effectketen. Soms zette ik daar nog een wah wah achter (schijnt volgens sommige mensen ook niet te mogen). Die delay had ik destijds ook in de effectsloop kunnen zetten, maar dat vond ik nogal onpraktisch. In dat geval verkoos ik het praktische voor het beste. Maar sinds ik de Pedaltone heb heb ik amper hoeven twijfelen. De delay klinkt het best als ik 'm in de effectsloop zet. In dit geval ZOU het niet veel mogen uitmaken, daar ik het hele signaal uiteindelijk tóch in de input van mijn ouwe Vox gooi. Maar het klinkt helderder, dus doe ik het zo. En inderdaad, waaróm dat in dit geval zo uitpakt weet ik niet, maar dat boeit me niet zo.

Van de SHO kloon WIST ik dat ie het signaal flink opschoont. Daar heb ik 'm ook voor gekocht. En het is één van de allerbeste uitgaves geweest die ik ooit gedaan heb. Maar ik weet inderdaad niet waarom dat zo werkt. Ik heb pas recentelijk iets daarover gelezen. Vandaar dat ik weet dat het iets met het bufferen van het signaal te maken heeft. Gedoe met hoge of lage impedanties. Het fijne weet ik er nog niet van. Het is allemaal machtig interessant, maar ik heb het pedaal niet gekocht omdat ie zo interessant is. Ik heb 'm gekocht omdat ie doet wat ik wilde dat ie moest doen. En dat doet ie verrekte goed. En daarom gebruik ik 'm.

Voor wie daar in geïnteresseerd is, het hele signaal gaat vanuit de effectenbak ik mijn ouwe Vox AC30. En dát signaal stuur ik weer door naar de nieuwe AC30CC, die op zijn beurt een 4x12 Marshall kast op z'n kloten geeft. Je kunt je afvragen waarom ik dat doe, maar ik heb daar gewoon mee zitten experimenteren in de studio en dit klinkt gewoon het best (met de spullen die ik heb). Ik heb zelfs nog een blauwe maandag met een delay zitten kloten, die een ieniemienie vertraging gaf tussen de 2 Voxen. Klinkt megavet! Helaas was het voor strak slaggitaarwerk minder geschikt, dus ik heb 'm er tussenuit gehaald, maar voor solo's vond ik het super. Ik gebruik het niet om puur praktische redenen. Ik zou een looper nodig hebben om het ding tegelijk met meerdere effecten aan of uit te kunnen zetten. Bovendien was het een hoop gedoe met extra snoeren en zo (vermoeiend allemaal). Feit is dat ik dingetjes test om tot een zo goed en zo praktisch mogelijk resultaat te komen. Het gevolg hiervan is wel dat ik al ruim 18 jaar meer dan tevreden ben met mijn geluid en dat dit alleen maar beter is geworden sinds de laatste 8.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 10us
    Anyway; Ik zou ook dus ook de pedaltone los koppelen, en dan ruilen (of verkopen en kopen) naar kleinere varianten van dezelfde FX.
    Dan met dubbelzijdig tape of klitteband op een 9mm plankje, klaar is Vulva...

EHX is cool maar die behuizingen.. In een Big Muff kan je het cirxuit zelf wel 20 keer kwijt
    Ik heb die EHX effecten gekocht in een periode dat er geen compacte versies van bestonden. Ja, de medium formaat dingetjes kwamen nét op de markt en die hadden absoluut mijn aandacht, maar ik las overal dat het toch niet 'the real deal' was. En soms moet je maar gewoon iets van een ander aannemen.
    Inmiddels denkt men er heel anders over, waardoor ik idd de behoefte krijg om ze zelf eens goed te testen. En als ze goed (genoeg) zijn is zou dat voor mij idd een reden zijn om de pedalen te wisselen.
    Nu moet ik erbij zeggen dat ik een soort haat-liefde verhouding heb voor EHX. Het zijn allemaal enorme tonesuckers, maar ze zijn wel uniek. Daarom was ik ook zo blij met de SHO.

Ik ga waarschijnlijk toch voor twee handzame bakkies. Eén met de Pedaltone en de delay en één met de rest. Dat moet goed genoeg kunnen in twee compacte behuizingen. Nu eerst mijn versterkers maar eens aan de praat zien te krijgen, anders moet ik de Pedaltone en alles wat er in en voor zit direct naar het PA uitsturen en terug laten komen via de monitors. En daar wordt niemand vrolijk van.
    Trouwens, ook dát is een voordeel van het in de FX loop zetten van de delay (sorry, beetje flauw).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Waarom kan dat niet? Kijk, ik ben heus niet achterlijk, maar ik ben in de eerste plaats gewoon een eenvoudige gitarist, niets meer en niets minder. Ik probeer wat dingetjes uit en ik laat mijn oren beslissen wat goed is en wat niet. Als ik weet dat er meerdere oplossingen zijn om iets aan te sluiten (en gelukkig ben ik nog niet zo achterlijk om dat te weten), dan ga ik proberen wat het beste werkt en vooral wat het beste klinkt. Zo kan ik de Pedaltone op meerdere manieren aansluiten. Ik heb ervoor gekozen om de gewone outputs te gebruiken en die naar de input van mijn ouwe AC30 te sturen. Ik heb gemerkt dat ik op die manier de karakteristieken van zowel de Koch als de Vox naar smaak kan blenden en dat bevalt me enorm goed. Als ik veel meer de nadruk had willen leggen op de typische Koch sound, dan had ik de Pedaltone waarschijnlijk rechtstreeks over de eindtrap van de AC30CC gegooid. Ik kan het zooitje ook nog rechtstreeks over de PA flikkeren. Ik heb het allemaal geprobeerd, maar uiteindelijk zijn het de oren die beslissen.
    Voor wat betreft de delay, vroeger gebruikte ik de delay vrijwel altijd achteraan de effectketen. Soms zette ik daar nog een wah wah achter (schijnt volgens sommige mensen ook niet te mogen). Die delay had ik destijds ook in de effectsloop kunnen zetten, maar dat vond ik nogal onpraktisch. In dat geval verkoos ik het praktische voor het beste. Maar sinds ik de Pedaltone heb heb ik amper hoeven twijfelen. De delay klinkt het best als ik 'm in de effectsloop zet. In dit geval ZOU het niet veel mogen uitmaken, daar ik het hele signaal uiteindelijk tóch in de input van mijn ouwe Vox gooi. Maar het klinkt helderder, dus doe ik het zo. En inderdaad, waaróm dat in dit geval zo uitpakt weet ik niet, maar dat boeit me niet zo.

Van de SHO kloon WIST ik dat ie het signaal flink opschoont. Daar heb ik 'm ook voor gekocht. En het is één van de allerbeste uitgaves geweest die ik ooit gedaan heb. Maar ik weet inderdaad niet waarom dat zo werkt. Ik heb pas recentelijk iets daarover gelezen. Vandaar dat ik weet dat het iets met het bufferen van het signaal te maken heeft. Gedoe met hoge of lage impedanties. Het fijne weet ik er nog niet van. Het is allemaal machtig interessant, maar ik heb het pedaal niet gekocht omdat ie zo interessant is. Ik heb 'm gekocht omdat ie doet wat ik wilde dat ie moest doen. En dat doet ie verrekte goed. En daarom gebruik ik 'm.

Voor wie daar in geïnteresseerd is, het hele signaal gaat vanuit de effectenbak ik mijn ouwe Vox AC30. En dát signaal stuur ik weer door naar de nieuwe AC30CC, die op zijn beurt een 4x12 Marshall kast op z'n kloten geeft. Je kunt je afvragen waarom ik dat doe, maar ik heb daar gewoon mee zitten experimenteren in de studio en dit klinkt gewoon het best (met de spullen die ik heb). Ik heb zelfs nog een blauwe maandag met een delay zitten kloten, die een ieniemienie vertraging gaf tussen de 2 Voxen. Klinkt megavet! Helaas was het voor strak slaggitaarwerk minder geschikt, dus ik heb 'm er tussenuit gehaald, maar voor solo's vond ik het super. Ik gebruik het niet om puur praktische redenen. Ik zou een looper nodig hebben om het ding tegelijk met meerdere effecten aan of uit te kunnen zetten. Bovendien was het een hoop gedoe met extra snoeren en zo (vermoeiend allemaal). Feit is dat ik dingetjes test om tot een zo goed en zo praktisch mogelijk resultaat te komen. Het gevolg hiervan is wel dat ik al ruim 18 jaar meer dan tevreden ben met mijn geluid en dat dit alleen maar beter is geworden sinds de laatste 8.

Ik heb die EHX effecten gekocht in een periode dat er geen compacte versies van bestonden. Ja, de medium formaat dingetjes kwamen nét op de markt en die hadden absoluut mijn aandacht, maar ik las overal dat het toch niet 'the real deal' was. En soms moet je maar gewoon iets van een ander aannemen.
    Inmiddels denkt men er heel anders over, waardoor ik idd de behoefte krijg om ze zelf eens goed te testen. En als ze goed (genoeg) zijn is zou dat voor mij idd een reden zijn om de pedalen te wisselen.
    Nu moet ik erbij zeggen dat ik een soort haat-liefde verhouding heb voor EHX. Het zijn allemaal enorme tonesuckers, maar ze zijn wel uniek. Daarom was ik ook zo blij met de SHO.

Ik ga waarschijnlijk toch voor twee handzame bakkies. Eén met de Pedaltone en de delay en één met de rest. Dat moet goed genoeg kunnen in twee compacte behuizingen. Nu eerst mijn versterkers maar eens aan de praat zien te krijgen, anders moet ik de Pedaltone en alles wat er in en voor zit direct naar het PA uitsturen en terug laten komen via de monitors. En daar wordt niemand vrolijk van.
    Trouwens, ook dát is een voordeel van het in de FX loop zetten van de delay (sorry, beetje flauw).
    Las ik laatst niet ergens dat jij ging proberen kortere posts te maken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Las ik laatst niet ergens dat jij ging proberen kortere posts te maken?
    Correct!.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten