Heeft hier ook iemand de Epiphone SG Special?
En is het een beetje een fijne gitaar?
Mwah SG special van epiphone is echt een instap modelletje. Als je goedkoop een sg wilt kun je beter kijken naar een 2e hands G-400. Die zijn beduidend beter van kwaliteit dan de specials.
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Munne Silver Sparkle Custom Shop
![]()
Laatst gewijzigd door Jay75; 3 december 2013 om 22:20
Mooie sparkle...!
Zou bij mij heel hoge ogen gooien bij de 'gitaar van het jaar' verkiezing...!
coverband 'Alle 13 '
Dit blijft voor mij toch nog altijd één van de mooiste SG's die je maar kan krijgen. Ik hou sowieso van die 'junior slagplaatjes' en de kleur maakt het helemaal af. Gek dat ik dit wit voor een SG helemaal het einde vind, terwijl ik zoiets op veel andere gitaren helemaal niks vind. Prachtig, deze SG!!!
Tsja en dak komt ineens zoiets voorbij. Ik ben dol op sparkle finishes en zeker ook in deze kleur. Wederom 'half slagplaatje', helemaal geweldig!!!!
Proberen jullie me allemaal gek te maken of zo? Gisteren al die mooie Gretsches en nu weer enkele schitterende voorbeelden van mijn eerste echte grote liefde op gitaargebied, de SG.
Ik zit alleen altijd met een zekere angst te kijken naar dit vibrato systeem. Ik moet bekennen dat ik er geen enkele ervaring mee heb (ja, ik heb er ooit een slinger aan gegeven op een stokoude SG, waarna het ding meteen ernstig was onstemd), maar iets zegt me dat het ten eerste een tonesucker kan zijn en dat je het ding vooral met rust moet laten om ontstemmen te voorkomen. Ik hoop dat iemand mij daarin gerust weet te stellen (Jay75?).![]()
Nou, ik heb er ooit eerder 1 gehad ( Cherry SG custom shop ) en dat ding ontstemde als de ziekte, zelfs als ik niet aan de arm zat.
Ik werd er helemaal gek van en kreeg het er niet uit dus die heb ik uiteindelijk verkocht.
Intussen heb ik nu (o.a ) deze en een Rocknroll Relics Angus Model beide met een Maestro en als je niks extreems doet dan blijft ie prima op stemming. Als je de arm niet gebruikt dan is er zelfs helemaal niks aan de hand. Vette SG al moet ik eerlijk toegeven dat 'ie voor mij eigenlijk te flashy is haha! Ik heb ook nog een oude 71 SG Deluxe en dat is meer m'n ding. Maar het is een supermooi ding, dus ik wilde deze niet onthouden van een vereeuwiging in dit topic.![]()
Erg vette SG Jay! weer eens wat anders dan die eeuwige cherry. Ik vind hem niet te flashy. Mijn favoriete SG finish blijft Pelham Blue
Wat bedoel je met niks extreems? Geen Jeff Beck capriolen dus? lijkt me verder logisch dat als je de arm niet gebruikt dat ie niet ontstemt, of begrijp ik het verkeerd?
Verder ook wel benieuwd naar het verschil in toon tussen eentje met of zonder Vibrola. Volgens mij zijn dat marginale verschillen.
Laatst gewijzigd door apekop; 4 december 2013 om 09:49
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Ik weet om eerlijk te zijn niet hoe Jeff Beck speelt hehe. ALS ik 'm gebruik ( eigenlijk heb ik die arm de meeste tijd gewoon naar achter ) dan is het een subtiele surf-achtige arm beweging....ik bedoel meer van die metal dive bomb dingen, ik denk dat dat misschien niet goed gaat? Maar misschien ook wel hoor, nooit geprobeerd eigenlijk
Ik heb ook een gewone SG Custom Shop zonder trem, ik hoor geen wezenlijk verschil in geluid/tone, maar ben dan ook heeeeeel erg makkelijk wat dat betreft.
Favorieten/bladwijzers