Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 724 van 904 EersteEerste ... 224624674714722723724725726734774824 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.231 t/m 7.240 van 9036

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    "Hondo" is niets meer dan een merknaam. De Japanese fabrieken bouwden gewoon op bestelling ... dit kan best een briljante Tokai, of Matsumonu zijn. Dat er "Hondo" op staat zegt niets over de kwaliteit, maar meer over de prijs
    Late respons maarre, Harold, hier hebben we echt effe last van een generatieklooffie. Je kan het nog zo mooi brengen met die matumoko's maar elke van m'n gitaarspelende leeftijdsgenoten en ouder, ook als grote gemene deler in de laatste posts in dit draadje, deelt dezelfde ervaring. Hondo was synoniem voor kut en zo voelde het ook. Maar het was nou eenmaal betaalbaar. Met dank aan Wietse voor de onderbouwde mogelijke nuancering.

En op bestelling bouwen is ook onderhevig aan nuance. Je kunt 2500 stratcopies bestellen maar je kunt ook expliciet vragen om 2500 stratcopies met een multiplex body en de afstelling aan het eind van de produktielijn er af bezuinigen. Of een deal maken waar jij de hardware weer aanlevert. En Matsumoko of Tokai bouwt en levert ja. Maar dat betekent niet dat Matsumoko de kwaliteit levert die ze, met mooiere materialen etc., zouden kunnen leveren.

Enkele jaren later kwamen de Indonesische Sunn Mustangs en natuurlijk de "The Animals" waarbij Hondo's ineens een stuk beter waren maar om ze daarom te prijzen als potentieel goed... nee.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ... maar om ze daarom te prijzen als potentieel goed... nee.
    Ik zeg alleen dat je ze moet zien/voelen om een oordeel te hebben. Geldt voor alles, toch?

Dictator

Standaard

Vandaar de generatiekloof zoals hij t al noemt
    Gezocht: Ibanez DE7

Standaard

Ja, gezien/gevoeld....hopeloos. Mijn eerste gitaar was een Hondo. Nieuw gekocht in 1984. In het kort: was gewoon rotzooi.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Nou, mijn hondo speelt toch mooi jullie gibsons er uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ja, gezien/gevoeld....hopeloos. Mijn eerste gitaar was een Hondo. Nieuw gekocht in 1984. In het kort: was gewoon rotzooi.
    Gewoon een Van Weelden overdrive er achter zetten en alles klinkt weer geweldig!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Enkele jaren later kwamen de Indonesische Sunn Mustangs en natuurlijk de "The Animals" waarbij Hondo's ineens een stuk beter waren maar om ze daarom te prijzen als potentieel goed... nee.
    De "The Animals", daarvan heb ik er nog eentje gehad, was mijn eerste gitaar, goddomme wat was dat ding slecht zeg, bah bah. Zou ik nu moeten kiezen, dan zou ik liever een Stagg nemen.

Senior Member
    Groet,

Jorik.

Senior Member

Standaard

Nou, ik pis weer in mijn broek van het lachen zeg.
    Trouwens, die is vorige week al voorbijgekomen in een ander topic.

Senior Member

Standaard

Hé, wat een originele grap! Dat dáár nou nog nooit iemand op gekomen was, zeg!
    Turn it up • Bring the noise

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten