Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53

Standaard

Mooie Custom idd. Persoonlijk zou ik er denk ik niet teveel aan doen. Òf iets nuttigs in de gaten stoppen (killswitch, coilsplit of spin-a-split ofzo) òf idd de extra controls eruit en de gaatjes netjes dichtmaken. Als je zorgvuldig te werk gaat en de kleur goed matched krijg je het best redelijk onopvallend.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik ben heel benieuwd naar de vraagprijs... 1600? zoiets?
    Bijna goed!

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...168263687.html

Senior Member

Standaard

inderdaad niet moeilijk te repareren. Geen deuvels nemen maar gewoon even een juist stukje maple zoeken met vergelijkbare nerf en vanzelfsprekend dan ook bij het verlijmen die nerf in de zelfde richting als de top doen. Als je het zelf doet, zou je een proppenboor kunnen kopen van de juiste diameter : die maakt dan een mooie prop voor in de top. Dan moet je het gat wel even goed met een digitale schuifmaat opmeten. Als je een stukje maple nodig hebt, dan wil ik ook wel even voor je kijken of ik iets in een envelop kan stoppen dat matcht (maar dan moet je wel een grote foto maken van de bovenkant zodat het wat beter te zien is dan nu. Als je voor de maat geen proppenboor kunt krijgen dan moet je maar even mailen wat de exacte maat is die je nodig hebt, dan cnc ik hem voor je.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Om gaatje weg te werken en om hem weer "origineel" te krijgen word er voorgesteld om hem dekkend te lakken? Dat snap ik niet.
    Volgens mij is de mooiste manier om die gaatjes weg te werken gewoon de pots laten zitten

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Om gaatje weg te werken en om hem weer "origineel" te krijgen word er voorgesteld om hem dekkend te lakken? Dat snap ik niet.
    Volgens mij is de mooiste manier om die gaatjes weg te werken gewoon de pots laten zitten
    dekkend lakken laat de pluggen niet zien. Met dekkend lakken kan je, moet je, strak werken en de kieren gaten en whatever vullen met bv een filling epoxy als je echt grote breuken hebt.

Vandaar.

Maar Cocobolo's suggestie is eigenlijk het knapst.

*HaroldA: ik zweer je, ik heb niet naar de add gekeken.

Senior Member

Standaard

Dat snap ik dat je dan niet de gaten meer ziet maar is het niet wat een paardenmiddel en de gitaar is dan ook niet meer origineel, plus is deze finish prachtig.

Ik ben dan naast de knoppen laten zitten dan ook voor het idee van Cocobolo

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Ah, deze gitaar ken ik. Ik heb haar wel eens te logeren gehad.. en dit is een mooie natural custom met van die heerlijke lage en brede fretless wonder frets. T tops er in. Speelt erg lekker en klinkt ook nog eens goed.

Ik heb nooit begrepen waarom die twee extra tone pots er ooit zijn bijgezet. De andere (de originele) doen het gewoon goed. Restauratie stelt trouwens niet veel voor. Als die twee extra pots er uit zijn gehaald, vallen de gaatjes te vullen en te kleuren. Slagplaat en slagplaathouder er weer op en de elementkapjes er weer op solderen. Helemaal niet moeilijk.

PS Die zwarte is mijn eigen 1980 Custom...
    Die extra pots is nog te begrijpen. Zonde uit de eighties. Mijn eigenste 81 LP Custom had er ook 2 extra. Maar de vorige eigenaar van mijn gitaar was wel zo verstandig om de controle ruimte achteraan niet groter te maken. Ik heb die natural LPC al zien staan op 2de hands site en daar is achteraan serieus wat hout weg gehaald.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

Senior Member

Standaard

je kan die gans laten restaureren, zelfs dat hout achteraan, en dan een zwarte of beter witte (dekt meer) van maken. Maar dat gaat toch een pak geld kosten. Ik schat dat je dan al rap op 750 euro gaat uitkomen. En een nette 80'er LPC kost ergens tussen de 1900 en 2400 euro. Dus restaureren heeft niet veel zin. De top kan je 2 duveltjes in zetten, of maple tapjes, en dan wat nitro over. Dat gaat de kost niet zijn. Deze gitaar is een player, zonder enige vintage waarde, dus hopelijk is het een goeie playe en dan is 1500 euro best OK.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

Senior Member

Standaard

Bedankt voor alle reacties. Was die achterkant niet gerout geweest dan had ik nog wel interesse gehad maar dit wordt mij te gortig.
    Morgen die standard uit '76 proberen (zie ander topic). Eens kijken of dat iets is.

Standaard

Was wat aan het surfen en kwam deze topic tegen. Grappig... Ik heb de gitaar uiteindelijk gekocht ergens eind november vorig jaar. Sinners1980..je hebt wat gemist hoor.. Gitaar is inderdaad een echte player. Klinkt geweldig met de T-tops en het ebony board in combinatie met de mooie lage frets maken hem bespeelbaar als botter. Heb er tot nu toe nog niks aangedaan behalve een set nieuwe snaren en heb er ondertussen al een paar keer mee opgetreden. 100% MOJO Ga er nog wal wat aan doen..maar geen haast.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten