Voordat ik reageer op de rest van het bericht:
https://www.youtube.com/watch?v=NTE4lzeBUNI Die klinkt toch niet slecht?

Denk dat het verschilt per persoon, op mandolincafe hebben ze er in ieder geval geen problemen mee. Ik vind het vooral handig om de basics te leren. Zoals van bladmuziek spelen. (kan ik nog steeds niet, behalve op de piano ) Maar ook bv technieken als up-down picken. Ben nog niet zo ver in het boek, omdat ik eerst ff zin had om bovenstaand nummer te spelen. Die gaat grotendeels wel aardig, op een paar stukken na. Kan helaas geen tabs ervan vinden, wél voor de ukulelijk, toch interessant dat daar wel tabs voor zijn, maar voor het oorspronkelijke instrument niet.
Er is wel een youtube howto met tabs, maar daar staan wat kleine foutjes in. De reacties zijn wel sneu.. Commentaar over het gebruik van Gb in plaats van F#. Dat het fout is geloof ik best, maar qua noot maakt het hierbij niet uit. Ik heb zelfs een vingerbord diagram uit 1898 waar ze allemaal opstaan: E# or F, A# or Bb, D# or Eb, etc.

Ik ga het merken met de andere picks, heb drie van die Golden Gate MP-12 picks besteld.
Pick maakt inderdaad best wel wat uit, met een 1.0 mm klonk het toch wel anders, met 2 picks op elkaar ook, maar dat speelt wat lastig

Ahw die man is wel heel cool Maar niet echt een vergelijk met de andere filmpjes he, daar spelen sowieso 2 mensen En het is een ander nummer. Volgens mij speelt hij sowieso enkel akkoorden (in ieder geval in de paar filmpjes die ik gekeken heb).
Wbt Losing My Religion van REM, ik wist dat REM een nummer met mandoline had gespeeld maar geen idee dat dat die was, is het niet echt een mandoline partij mijns inziens had net zo goed ukulelijk of gitaar met capo kunnen zijn lijkt me.
Dit was het nummer waardoor ik mandoline wilde spelen ooit: http://youtu.be/8tv0irA42BA?t=1m38s

Maar ik zal in ieder geval eens op m'n vingers letten mbt. geen buzz krijgen. Het moet lukken Sowieso gaat het al steeds beter, moet alleen wel wat meer gaan picken, want dat gaat nog niet zo vloeiend.