Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1223 van 1797 EersteEerste ... 223723112311731213122112221223122412251233127313231723 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.221 t/m 12.230 van 17961
    Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Weer een klok en klepel verhaal over de rechtszaak die nooit heeft plaatsgevonden...

http://link.marktplaats.nl/732917699

't Is gewoon een hollow-top 2350 uit 1976 ofzo met een waarde van max. 350 euro.
    Iets vroeger volgens mij, rond 76 waren de solid tops eral en was de headstock al aangepast als ik me goed herinner. Maar inderdaad, holle top en geschroefd multiplex fluthalsje: pinnige kutsound.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

waar is dat gibson logo dan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Iets vroeger volgens mij, rond 76 waren de solid tops eral en was de headstock al aangepast als ik me goed herinner. Maar inderdaad, holle top en geschroefd multiplex fluthalsje: pinnige kutsound.
    Heb hier op de plee nog een 2350 BB hangen met de rabbithead en met serienummer B77nogwat.
    Bolt-on neck en hollow top, speelt als roomboter en klinkt inderdaad pinnig, echt icepicky.
    De elektronika is kapot dus daar gaan toch nog een keer nieuwe pickups en pots en wiring in.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik neem aan dat ie die diamant-inlay bedoelt, dat is een Gibson logo.
    Hij bestempeld het echter alsof het "het logo is van Ibanez", wat niet klopt.

Wiki over logo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldmerk
    Dan is hij dus gewoon dom. Maar dat zie je ook wel een beetje aan de gebruikersnaam die hij heeft gekozen.
    Harley en Ducati. Hoe het rijd maakt niet uit maar,
    Stuk gaat ie!

Hij probeert nu gewoon iemand anders op te laten draaien voor de onderhoudskosten van z'n motorfiets(en).
    Ik hoop dat niemand erin stinkt en dat hij zijn blok in de soep jaagt. Zijn vrouw,vriendin er met een een Honda/Yamaha/Suzuki/Kawasaki rijder vandoor gaat. Vooral Honda.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Heb hier op de plee nog een 2350 BB hangen met de rabbithead en met serienummer B77nogwat.
    Bolt-on neck en hollow top, speelt als roomboter en klinkt inderdaad pinnig, echt icepicky.
    De elektronika is kapot dus daar gaan toch nog een keer nieuwe pickups en pots en wiring in.
    Op de plee...... Heb je ook een pleelist dan, op een rolletje zeker aan de wand?

Senior Member

Standaard

Is Honda echt zo'n K-merk dan?
    CBR is toch wel een leuke machine?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht

Is Honda echt zo'n K-merk dan?
    CBR is toch wel een leuke machine?
    Nee Honda is prima maar Honda participeert in Harley Davidson en dat vind zo'n echte biker niet leuk

Senior Member

Standaard

Ibby's uit die die jaren hebben geen multiplex hals hoor, gewoon 3 piece maple.
    Top is gelaagd maple, meen drie lagen.

de setneck versies hadden wel een solid maple top trouwens.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ibby's uit die die jaren hebben geen multiplex hals hoor, gewoon 3 piece maple.
    Top is gelaagd maple, meen drie lagen.

de setneck versies hadden wel een solid maple top trouwens.
    Beide niet geheel correct.

De 235X serie heeft een body van gelijmde balken mahonie met daarop een triplex top over kleine blokjes hout gebogen waardoor er wat ruimte op onder de top zit. Deze modellen hebben ook een geschroefde hals van driedelig esdoorn met palissander toets. Dit zijn budgetgitaren die vooral uiterlijk op een Les Paul lijken maar er niet technisch zoveel mee te maken hebben. Het geluid is ook echt anders dan van een Les Paul. Persoonlijk vindt ik het heerlijke gitaren maar ze zijn niet zo hoogstaand en ik begrijp dat de sound je niet bevalt als je een Les Paul geluid zoekt.

De 265X serie heeft een body zoals een jaren 70 Gibson. Twee plakken mahonie op elkaar met een esdoorn tussenlaagje en een massieve esdoorn top. Deze modellen hebben en gelijmde hals van driedelig esdoorn met (zwartgekleurd) palissander of ebben toets. Dit is top of the line en gewoon heel goed spul.

De 235X en 265X series zijn gelijktijdig geproduceerd dus het niet zo dat de één de ander opvolgde. Beiden zijn ook voor en na de aanpassing van de kop geproduceerd.

Tenslotte is er ook nog een 2386. Dit model heeft de bodyconstructie van de 235X serie maar er zit wel een gelijmde hals op.

Moderator

Standaard

Ik bedoelde ook eigenlijk driedelig maar overdreef een beetje; sorry voor het misverstand.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dan is hij dus gewoon dom. Maar dat zie je ook wel een beetje aan de gebruikersnaam die hij heeft gekozen.
    Harley en Ducati. Hoe het rijd maakt niet uit maar,
    Stuk gaat ie!

Hij probeert nu gewoon iemand anders op te laten draaien voor de onderhoudskosten van z'n motorfiets(en).
    Ik hoop dat niemand erin stinkt en dat hij zijn blok in de soep jaagt. Zijn vrouw,vriendin er met een een Honda/Yamaha/Suzuki/Kawasaki rijder vandoor gaat. Vooral Honda.
    Nou, macwilliams, zoals je weet niks persoonlijks, maar je beseft je wel dat je jezelf hiermee naar precies hetzelfde niveau verlaagd? Echt een waanzinnig stompzinnige opmerking natuurlijk.
    Aan de hand van iemands naam meteen in een hokje plaatsen en alle uitgekakte vooroordelen, vooral gebaseerd op horen roepen door (internet-)schreeuwlelijken, maar gelijk toepassen. En nog gelijk allerlei verwensingen ook.

Een Harley weet ik niks van en is ook totaal mijn smaak niet, maar ik ga dus ook niet oordelen over de kwaliteit en al helemaal niet over de rijeigenschappen.
    Een Ducati weet ik toevallig wel veel van en ik zou zeggen: voor dat je erover oordeelt, rij er eens een rondje op. Je zult merken dat dat ongeloofelijk goed rijdt. Goed, het zijn echt niet de beste motoren maar ze zijn toch niet echt minder dan zo'n r1 (die jij meen ik hebt). Een Honda, een Kawa, een Yamaha en dus ook een Duc: alles wat rijdt dat slijt en alle merken hebben wat.
    Dit soort belachelijkmakende / afgunstige kritiek blijft altijd maar komen van jappen- of bmw rijders, terwijl de ducati rijders die ik ken dat eigenlijk nooit anders om doen. Ik heb ruim 10 jaar met veel plezier op japanse 4 cilinders gereden, maar was gewoon opeens helemaal klaar met dat gejank dus ben v-twin gaan rijden (ook SP-1). Ik kon het betalen en geniet ervan en ga absoluut nooit meer terug. Ik heb dus ook helemaal niks tegen japanner en rij altijd met veel plezier met vrienden die allelei verschillende (veelal jappen) motoren hebben. Gewoon lekker gemengd gezelschap en lekker iedereen in z'n waarde laten.

Sorry iedereen voor het offtopic, maar ik vond het gewoon een totaal misplaatste post. macw: nogmaal no offence! ;-)
    Laatst gewijzigd door Agent_Smith; 3 november 2013 om 11:54
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten