Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht

Wat denk je dat er gebeurt zodra je de tremolo gebruikt?
    Ach, het werkt voor mij en ik doe er geen vlieg kwaad mee.
    Wat ik met de Fender trems en de spanning bedoelde is dat de trem helemaal los komt te zitten. Los? Ja, los! Ik weet vrij redelijk hoe ik een gitaar moet afstellen, maar ik heb geen zin om te kloten met iets wat in principe perfect zat. Dus prefereer ik mijn snaren er 1 voor 1 op te leggen. Nogmaals, dat werkt prima voor mij.
    Laat me.

LAAT ME!
    LAAT ME MIJN EIGEN GANG MAAR GAAAAAAN....
    Laat me.... La-HAAAAAT ME!!!!!
    Ik heb het ALTIJD zo gedaan!!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Andere snaren gebruikt zeker?
    Ander merk, maar geen andere dikte.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaferSephy Bekijk bericht
    wat een onzin allemaal.

Als de eventuele miniscule verschillen die dit zou opleveren er voor zorgen dat je niet meer op de gitaar kunt spelen, ligt dat echt aan jou en niet aan de gitaar.
    Knap van jou dat je dat vanachter je beeldscherm kan beslissen. Blijkbaar weet ik niet meer hoe een gitaar aanvoelt waar ik al jaren dagelijks op speel. Of mijn hand is plotseling veranderd, dat kan ook.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Knap van jou dat je dat vanachter je beeldscherm kan beslissen. Blijkbaar weet ik niet meer hoe een gitaar aanvoelt waar ik al jaren dagelijks op speel. Of mijn hand is plotseling veranderd, dat kan ook.
    No offence, het klinkt me gewoon vreemd in de oren. Als je in je auto de stoel 1 klikje naar voren zet kun je toch ook opeens niet meer auto rijden? Daarnaast lijkt het me gewoon ook een enge en beperkende conclusie om zo afhankelijk te zijn van een gitaar + setup.
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Standaard

De gitaar is natuurlijk niet meteen onbespeelbaar.

Senior Member

Standaard

Ander merk snaren kan ook een andere snaar spanning hebben hé. tis net alsof je een broek koopt. Ze hebben de zelfde maat, maar in de ene broek kan nog iemand bij in en bij de andere krijg je de knoop niet eens dicht.

Zelfde dikte hoeft niet zelfde snaarspanning te betekenen. Even klein mini onderzoekje. Setje .010's (naar.046) van elixir heeft 103lbs en setje daddario .010 (naar .046) 100.73lbs.

Dat is een verschil van 1,36 kilo, dus dat is voor de gitaar ook weer anders dus.

En nog even OT: Ik haal alle snaren er tegelijkertijd af.
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 1 november 2013 om 13:52
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Wat een gedoe en geklets, je kan ook de hals er afschroeven met de snaren op spanning! Dat maakt niets uit, ook kan je willekeurig snaardikte mixen en in gewenste getallen verwijderen en plaatsen. Als je alles maar weer een beetje afstelt en met verstand en beleid doet. Want als je onozel(zonder kennis) dingen doet gaat het vaak fout, zoals met alle dingen die je op die manier aan pakt. Ik heb vaker een hals van een gitaar met snaren en tremmelo omgewisseld, dit doe je in enkele minuten inclusief stemmen.(zelfde soort gitaar,zoals strat/jem/tele oid) Niet zo zenuwachtig doen en gewoon proberen, dont worry.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Ander merk snaren kan ook een andere snaar spanning hebben hé. tis net alsof je een broek koopt. Ze hebben de zelfde maat, maar in de ene broek kan nog iemand bij in en bij de andere krijg je de knoop niet eens dicht.

Zelfde dikte hoeft niet zelfde snaarspanning te betekenen. Even klein mini onderzoekje. Setje .010's (naar.046) van elixir heeft 103lbs en setje daddario .010 (naar .046) 100.73lbs.

Dat is een verschil van 1,36 kilo, dus dat is voor de gitaar ook weer anders dus.

En nog even OT: Ik haal alle snaren er tegelijkertijd af.
    Nou, dat dus. En gecombineerd dat een ander merk snaren ook een andere feel kan hebben.. En dan speelt je gitaar ineens heel anders..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Oke, dat wist ik niet. Maar ik vond het wel opmerkelijk dat ik ook een keer de inbus erbij moest pakken, omdat de hoge E-snaar ineens afgevlakt klonk (dat was bij de andere gitaar).

Naar aanleiding van deze discussie vanuit een rechte hals opnieuw begonnen met afstellen. Heb mijn sweetspot op de Fender weer bijna gevonden. Straks nog wat fretbuzz op de hoogste frets van de G-snaar wegwerken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    Wat een gedoe en geklets, je kan ook de hals er afschroeven met de snaren op spanning! Dat maakt niets uit, ook kan je willekeurig snaardikte mixen en in gewenste getallen verwijderen en plaatsen. Als je alles maar weer een beetje afstelt en met verstand en beleid doet. Want als je onozel(zonder kennis) dingen doet gaat het vaak fout, zoals met alle dingen die je op die manier aan pakt. Ik heb vaker een hals van een gitaar met snaren en tremmelo omgewisseld, dit doe je in enkele minuten inclusief stemmen.(zelfde soort gitaar,zoals strat/jem/tele oid) Niet zo zenuwachtig doen en gewoon proberen, dont worry.
    Wat hij zegt.
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten