Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 142 EersteEerste ... 444525354555664104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 1411
    Senior Member

Standaard

Net als deze ontbetaalbaar lekkere gitaar. Niks nieuws, behalve nu in lh uitvoering:
    Mwa...

Moderator

Standaard

Een ABR is ook een TOM, maar geen Nashville
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht

Voor een blinde heeft die man best smaak.
    Is hij blind?
    Zijn signature modellen vielen me in positieve zin al op. Ik vind ze zeer smaakvol, typisch Gibson en toch zeer vernieuwend. Jammer dat ze enorrrrrrm aan de prijs zijn. En als ik het goed gelezen heb slechts verkrijgbaar in het land van de rijzende zon.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Binnenkort komt er een tribute uit voor de 1961 Gibson SG. Yeah, de echte 61er, dat was nog eens een gitaar. Maar de tribute ziet er ook niet slecht uit. Hoewel ik zelf de TOM brug minder lekker vind ogen dan een ABR...

http://www2.gibson.com/Products/Elec...l-Tribute.aspx

Mierengeneuk!
    Bij Fender zou niemand er zich druk om maken. Wat mij stoort aan dit model is het ondeugdelijke tremolosysteem. Die krengen moeten ze niet eens meer WILLEN reproduceren, tenzij ze er de reïncarnatie van Leo Fender er een jaartje op los zouden laten. Die zou er wel raad mee weten. Maar een TOM, of een ABR......, voor zo'n bedrag pleur je die er zelf eventjes op, want als IETS me steekt, dan zijn het wel de belachelijke prijzen.
    En dan maken ze een keer een serie gitaren die als warme broodjes over de toonbank vliegen (De Les Paul Junior DC) en die halen ze dan weer uit productie. Net als de goedkope, maar schitterend ogende SG-serie. Die jongens bij Gibson snappen er echt helemaal niks van. Enkele jaren geleden leken ze eindelijk het juiste pad te hebben gevonden, maar nu? Man man man man man, wat een drama weer.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat mij stoort aan dit model is het ondeugdelijke tremolosysteem. Die krengen moeten ze niet eens meer WILLEN reproduceren
    the Sideways Vibrato represents a major performance upgrade over original vintage units. Gibson USA has totally re-engineered the Sideways Vibrato for smoother action and accurate return-to-pitch capabilities, while retaining the historic look of the original.
    Ook niet op deze manier?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ook niet op deze manier?
    Hahahaha....., dat had ik nog niet gelezen. Niet verwacht ook. Maar het blijft altijd maar afwachten bij die jongens. Een 'major improvement' wil in de praktijk nogal eens vies tegenvallen. Het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid, want het idee om zijwaarts te wiebelen heeft me altijd wel aangestaan. Ik ben benieuwd.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Ik ben ook erg benieuwd naar de vraag naar deze gitaar. Zelf heb ik geen enkele behoefte. Mijn eigen 63-er is helemaal prima. Maar deze tribute is toch wel een soort reincarnatie van de moeder van alle SGs. En ja, je kunt je afvragen in hoeverre een tribute op het origineel moet lijken. Zelf vind ik de dubbele ring tuners en de ABR horen bij dit model...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Is hij blind?
    Zijn signature modellen vielen me in positieve zin al op. Ik vind ze zeer smaakvol, typisch Gibson en toch zeer vernieuwend. Jammer dat ze enorrrrrrm aan de prijs zijn. En als ik het goed gelezen heb slechts verkrijgbaar in het land van de rijzende zon.
    Ik heb geen idee of ie blind is, maar hij heeft in ieder geval een bepaalde gelijkenis met Stevie Wonder. Vette gitaar inderdaad, één van de weinige nieuwe Gibsons die ik nog wel zou willen hebben. Mits wat goedkoper inderdaad...
    Laatst gewijzigd door Brum; 30 oktober 2013 om 09:16

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb geen idee of ie blind is, maar hij heeft in ieder geval een bepaalde gelijkenis met Stevie Wonder. Vette gitaar inderdaad, één van de weinige nieuwe Gibsons die ik nog wel zou willen hebben. Mits wat goedkoper inderdaad...
    Ik heb inmiddels aardig wat filmpjes bekeken van de beste man, maar geloof me, hij is alles behalve blind. Ik heb stukken gezien waarop hij samen speelt met Larry Carlton en een stuk waarop hij speelt met een 80 koppig orkest achter zich. Zowaar geen kleinie jongen. Aimabele figuur ook. Op de site van Gibson lijkt er ook een grote vraag naar te zijn, maar iedereen hikt tegen de prijs aan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ook niet op deze manier?
    Gibson heeft de originele Maestro vibrola ook "gere-engineered", met als gevolg dat de veer de verkeerde kant uit wijst, en je je koffer niet meer dicht krijgt... Laat het ons erop houden dat ik niet echt een hoge pet op heb van hun R&D departement...

Zo hoort het (vintage exemplaar):
    http://img.photobucket.com/albums/v1...s/DCP_0109.jpg

Zo is het nu (moderne Gibson-versie):
    http://img.photobucket.com/albums/v1...s/DCP_0253.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v1...s/DCP_0254.jpg
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten