Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 402 van 869 EersteEerste ... 302352392400401402403404412452502 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.011 t/m 4.020 van 8681
    Senior Member

Standaard

Uitermate goed. Ik vind het een fenomenaal veelzijdig en bovendien vet klinkend pedaal.

Zelfs met een reeks beschrijvingen van wat ie kon, werd het me nog steeds niet duidelijk voor mijn voorstellingsvermogen qua geluidsbeeld. Je kunt je signaal volledig veranderen, een complete manipulatie van je signaal van wat je erin stopt. Harmonisch/blokgolf/zaagtand/omgekeerde zaagtand bvb. Hier ken je een snelheid aan toe van die geluidsgolf en een toonhoogte. Dat is in wezen een soort essentie. Dat levert subtiele tremelo-sounds op, heftige Jeff Beck-achtige modulatorschreeuwerigheid, fuzz-achtige randjes, maar ook R2D2 geluidjes van StarWars: pak hiervoor de blokgolf, niet al te snel en gooi de toonhoogte in je bovenrange. Een klein beetje delay en het is feest. Bruikbaar? Ja hoor.. in een bridge, rustig introotje, etc.

De harmonische pitch-shift geeft een orgelachtig effect, is bovendien polyfoon en reageert op al je snaren met onhoorbare vertraging. Ook in de lage regionen: speel je drop D en wil je dreunen met een octaaf eronder? No problem. Ik combineer een riff met de Q tron en de octaver van de Ring Thing. Je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken of je haalt er wel nut uit. Na maanden klooien (met vanaf het eerste uur gave en bruikbare geluiden) ontdek je nog steeds nieuwe dingen. Ik heb het pedaal 2 jaar en alle negen presets staan vol en veranderen nog regelmatig.

Bovendien is het pedaal stereo, en kan je er nog een expressiepedaal op aansluiten (swell in van hoge /lage freqs bvb). Wat ik icm stereo-setup een tijdje heb geprobeerd, maar daar moet je de band voor hebben. Stel je dan voor dat je modulatie zaagtand plots vanaf rechts komt, door je ep, terwijl je standaard signaal van links komt. Kick-ass.

Score 10 uit 10. Alleen al omdat ie je out-of-the-box-denkwerk laat pushen. Zowel in de diepte als de breedte.

(een aantal toepassingen staan hier online: www.bandmix.com/bouwe > pitch shift van Police sound, modulator bij met wah Henry V op het einde)
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 21 oktober 2013 om 21:56
    You can't be a vet. You rock too much.

Standaard

M'n nieuwe pedalboard voor de Fractal MFC-101 op basis van Warwick gigboard.

Meer info: http://forum.fractalaudio.com/mfc-di...-gigboard.html

Senior Member

Standaard

vet! waar zijn die knoppen rondom de MFC voor? zitten die op de Warwick? en zijn die toegewezen aan de Axe fx?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Standaard

Thanks.
    De 4 linkse schakelaars zijn toegewezen aan scenes.
    De bovenste twee knoppen expression 3 en 4.
    Rechtsboven een A/B switch.
    Net daaronder een voet-knop voor expr. 2

Niets daarvan zit standaard op de Warwick, allemaal custom build. Zie http://forum.fractalaudio.com/mfc-di...-gigboard.html

Senior Member

Standaard

tof man! erg mooi gemaakt. Hooi heb je de scenes dan geslitst? werk je niet in 'Axe fx mode'?
    www.gitaarschoolweert.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    tof man! erg mooi gemaakt. Hooi heb je de scenes dan geslitst? werk je niet in 'Axe fx mode'?
    De 4 switches aan de linkerkant zijn aan de MFC gekoppeld.
    En in de MFC kan ik toewijzen wat de externe switches doen. In mijn geval heb ik scene 1-4 eraan gekoppeld.

Of bedoel je hoe je in de MFC scenes toewijst aan een switch?

Senior Member

Standaard

Over strak gesproken!
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7string Bekijk bericht
    De 4 switches aan de linkerkant zijn aan de MFC gekoppeld.
    En in de MFC kan ik toewijzen wat de externe switches doen. In mijn geval heb ik scene 1-4 eraan gekoppeld.

Of bedoel je hoe je in de MFC scenes toewijst aan een switch?
    Ik bedoelde eigenlijk meer hoe je die extra knoppen op de MFC hebt aangesloten. De MFC heeft maar Ctr pedaal ingangen, terwijl ik op jouw bord zo'n 7 of 8 extra knoppen zie?

en wat heb je precies toegewezen op de Axe aan de A/B switch en de expr. 2 knop?

(Ik heb zelf ook een MFC-101)
    www.gitaarschoolweert.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik bedoelde eigenlijk meer hoe je die extra knoppen op de MFC hebt aangesloten. De MFC heeft maar Ctr pedaal ingangen, terwijl ik op jouw bord zo'n 7 of 8 extra knoppen zie?

en wat heb je precies toegewezen op de Axe aan de A/B switch en de expr. 2 knop?

(Ik heb zelf ook een MFC-101)
    Ah ok.
    Op de MFC zit ingang "Switches" 1 en 2. Per ingang kun je met een TRS kabel 2 switches aansluiten. (1=tip+ground, 2=ring+ground)
    Totaal dus 4 switches. (Achterin de thread op FAS Forum zit een klein schema-tje, mocht je die zoeken)

Dan heb je nog 4 expression ports.

Op 1 zit m'n Boss Expression pedal. Standaard Wah, met een switch op de MFC om te schakelen naar Whammy.
    Ander voorbeeld: In een speciale patch, regel ik hiermee het volume van de introsample van Stories-Therapy? Ik kan precies de sample en m'n gitaar partij met elkaar afwisselen.

Op 2 zit dat kleine "footknob" pedaaltje rechtsboven. Volume of Drive, hangt van de patch af

Bovenin 3 en 4 als draaiknop. Ik tweak hier snel met de hand bijv. m'n tremolopitch mee, of m'n chorus rate, of delay of, nou ja je kan er alles aan toewijzen.

De A/B switch zit niet aan de MFC gekoppeld. Ik plug een elektrische gitaar in 1 ingang op het pedalboard en een acoustische op de andere. Die ingangen op het pedalboard heb ik doorgelust naar die A/B switch. Dan naar de uitgang bovenop (groen) naar de Polytuner en (geel) weer terug naar het pedalboard.
    Vandaar gaat hij naar de uitgang richting Axe.
    Laatst gewijzigd door 7string; 27 oktober 2013 om 21:29

Standaard

Nu met een Big Muff erbij!
    Once you go Strat, you never go back

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten