Nou nee, het is de redenatie fout die leidt tot dat soort conclusies. Je kan hoogstens over verschillende frequenties praten maar zeggen dat je de subkick voor het laag en de PZM voor de bass gebruikt is eh, begripsverwarring. Al besteed ik nu veel te veel aandacht aan een stom detail...![]()
Belletjes in het hoog, oomph in het laag... In de geluidsbeleving komen er natuurlijk allerlei subjectieve benamingen voorbij die volgens de wetenschap der geluidstechnici niet volledig correct zijn. Maar zoals jij ook weet, uit één bassdrum kun je duizenden sounds halen. Zelfs met één microfoon. Harold gebruikt de ene voor een mooie schone basweergave en een fijne attack, en de andere waarschijnlijk voor de dikke oomph in het laag.
Als je met muzikanten werkt, zul je soms moeten afwijken van de correcte benamingen.![]()
Fair enough en ik begrijp wat je bedoeld. Er is echter geen wetenschap der geluidstechnici he, er is alleen natuurkunde. Daarnaast: Harold is ook niet enkel muzikant, dus vandaar mijn opmerking. Maar het mag he, het mag, ik ben geen bevelhebber van de terminologie politie, jammer genoeg, dus er gaat vandaag niemand (daarvoor) opgepakt worden. Maar morgen, wie weet ...![]()
haha
met al dat geleuter ga ik me toch ook een subkick in mekaar bricoleren.
heb hier nog een 8 inch subwoofertje liggen uit een subwoofer voor de auto.
ga er dan ook een -20db pad opzetten, aangezien die output toch te hoog zal zijn ?
had hier al een goeie link gevonden om het in mekaar te steken, nu nog een kleine tom vinden die past, dat staat toch het mooist.
http://audiogabriel.com/how-to-build-a-kick-drum-mic-f/
maar jullie laten dan zowel de lage frequenties van de subkick als die van de basdrum mic erin zitten, mijn eerste idee zou dan zijn om een high pass op de basdrum mic te zetten, en alleen het laag van de subkick te laten komen.
Favorieten/bladwijzers