http://perimeteraudio.bandcamp.com/ http://www.reverbnation.com/herder
TK: Framus Dragon Head / Gibson THE SG (197
Ik heb ook zo'n contraptie zelf geprutst:
Een NS10- woofertje met om de magneet 'n ruim eindje zg. spijkerband, met boutje M4/tandring/moertje strak aangetrokken,
daarna het overgebleven eindje van de band in het "voetstuk" van een oude mic-klem geschroefd.
De spoel van de speaker aangesloten op de 2-3 van een XLR; de aarde aan het chassis van 't speakertje.
't Is mijn favoriet bij bassdrums met een nog intacte, onbesneden voorhuid;
geeft 'n geweldig mooi vet laag, mits goed gestemd...
De click van de kick - indien relevant- pak ik dan van het slagvel met een andere mic.
Frits
www.studiohetpand.nl
Ik heb me net een beta52a aangeschaft, klinkt prima, goed sublaag en genoeg attack ga hier toch geen subkick bij nodig hebben.
audix D6 heb ik ook maar ben ik voorlopig wat beu gehoord, legt iets te fel zijn stempel op het geluid (veel laag en hoog, weinig mid)
de beta52 is wat klassieker, dadelijk een heel herkenbaar basdrumgeluid.
ja, maar metal en snelle dubbele basstukken gaat zo'n subkick toch teveel laag gerommel geven denk ik ?
Moet ook mijn pas gekochte shure sm7b nog een testen op kick, vind die alvast heel lekker op gitaar en zang.
grensvlak ?
. . .Ook wordt een grensvlak microfoon graag gebruikt in een bassdrum van een drumstel (denk aan de Shure beta91) omdat grensvlakmicrofoons vaak een goede bass-response hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grensvlakmicrofoon
Favorieten/bladwijzers