Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 138 van 155 EersteEerste ... 3888128136137138139140148 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.371 t/m 1.380 van 1543
    Senior Member

Standaard

Eindelijk weer eens iets om te posten...
    Een nieuwe Gibson ES 335!

Wat een beest, en lekker licht (3,3Kg)!
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

Senior Member

Standaard

Nice; heb je er nu twee..?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steph Bekijk bericht
    Eindelijk weer eens iets om te posten...
    Een nieuwe Gibson ES 335!

Wat een beest, en lekker licht (3,3Kg)!
    Kijk, dat is het betere werk. Heerlijke, geweldig klinkende gitaren om van te watertanden, te kwijlen en je vingers bij af te likken. Deze gitaar verdient wel wat betere foto's, laten we daar eerlijk in blijven.

Ik durf het bijna niet te zeggen (en ik HOEF het natuurlijk ook helemaal niet te zeggen), maar 'Cherry' is de standaard afwerking voor de Gibson ES-335 en volgens velen de mooiste, de meest ultieme en de enige correcte. En toch, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik dat nou net de minst aantrekkelijke afwerking vind. Ik wil hierbij een uitzondering maken voor de veel oudere instrumenten uit de eerste jaren van productie. Het rood lijkt daar voor een aanzienlijk deel in het hout 'gezogen' te zijn, waardoor de nerf van het hout veel beter zichtbaar is en de kleur veel minder fel. Díe versies zijn in mijn optiek om volslagen krankjorum van te worden, zo mooi. Zo VERSCHRIKKELIJK MOOI!!! Ik snap derhalve ook niet waarom Gibson niet iets verzint om die kleur te reproduceren als standaard finish voor de gehele ES-335 lijn.
    En dan nog gaat mijn voorkeur uit naar 'naturel' (blond), zwart (wordt zo heerlijk mat in de loop der jaren), wit (denk aan Alex Lifeson - maar goed, is feitelijk ook wel weer een heel ander instrument), of Pelham Blue (volgens mij nooit een standaard afwerking geweest). Maar waar ik pas ECHT een stijve van krijg is een (wederom liefst verouderde) 'Walnut' afwerking. Oooooooooh wat vind ik dát fraai!!!!!
    Maar er zit hier iemand op het forum (en ik weet niet of hij nog actief is) en die heeft de aller aller aller ALLER- ALLERMOOISTE ES-335 van de HELE WERELD. Die beste man heeft een zwaar gehavende oude 335 in een prrrrrrrrrrachtig mooie licht blauwe finish. Daar zou ik pas echt een moord voor doen (bij wijze van spreken dan).
    Slechts de wel lange tijd standaard in productie gebleven 'Cherry Sunburst' afwerking kan me niet zo heel erg bekoren.

Al met al een nogal uit de hand gelopen, niets toevoegende lap tekst over mijn mening aangaande de kleur van jouw - overigens nog altijd bijzonder smakelijke - nieuwe aanwinst. Met zo'n gitaar om je nek en in je handen kun je eenvoudigweg niet anders dan trots als een hond met zeven lullen zijn. Aldus van harte gefeliciteerd met je zwaar erotiserende, alles omver blazende prachtgitaar!!!!!

GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Walnut it must be for a 335! :-)

Heeft Gibson bij de ES-333 wel als kleuroptie gehad en nu jammer genoeg niet meer.
    Die van mij nog maar een keer dan:

Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Heeel gaaaf !! Little Jay

Senior Member

Standaard

Ai ai, dat zijn toch de mooiste Epiphones hè, die oude Sheratons in vintage sunburst. Met zilverkleurige hardware zijn ze helemaal niet te versmaden: (foto niet van mij, maar het goud van de hardware poetsen staat nog op mijn to do-lijstje)
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Ai ai, dat zijn toch de mooiste Epiphones hè, die oude Sheratons in vintage sunburst. Met zilverkleurige hardware zijn ze helemaal niet te versmaden: (foto niet van mij, maar het goud van de hardware poetsen staat nog op mijn to do-lijstje)
    is dat nou een ebben toets? Ik wil graag een ES, maar met de voorwaarde van een ebben toets ...

Wat een schoonheid!!!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Senior Member

Standaard

Cool, ja zo'n oude Sheraton II heb ik ook nog (fuck, ik heb te veel gitaren). Die van mij is nog Koreaans, die van Dimitri92 volgens mij ook, is exact als die van mij. Erg fijne gitaar, alhoewel ze iets mist dat m'n ES-333 wel heeft... een bepaalde organische respons, een soort levendigheid... moeilijk te omschrijven.

@ Zeiler: de Sheraton II heeft bij mijn weten nooit een ebben toets gehad (die van mij is iig 'gewoon' palisander). De ES-345 en ES-347 hebben een ebben toets volgens mij. Misschien ook varianten van Ibanez en Yamaha?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Cool, ja zo'n oude Sheraton II heb ik ook nog (fuck, ik heb te veel gitaren). Die van mij is nog Koreaans, die van Dimitri92 volgens mij ook, is exact als die van mij. Erg fijne gitaar, alhoewel ze iets mist dat m'n ES-333 wel heeft... een bepaalde organische respons, een soort levendigheid... moeilijk te omschrijven.

@ Zeiler: de Sheraton II heeft bij mijn weten nooit een ebben toets gehad (die van mij is iig 'gewoon' palisander). De ES-345 en ES-347 hebben een ebben toets volgens mij. Misschien ook varianten van Ibanez en Yamaha?
    thanks. Stond onlangs ook een mooie ES335 van Rikkers op MP. Die was echter te duur. Ik weet wel waar hij nu is, maar hij staat niet te koop, da's jammer. Inmiddels een superfijne Baja telecaster, maar een ES met ebben toets is de volgende gitaar op m'n wishlist .
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    thanks. Stond onlangs ook een mooie ES335 van Rikkers op MP. Die was echter te duur. Ik weet wel waar hij nu is, maar hij staat niet te koop, da's jammer. Inmiddels een superfijne Baja telecaster, maar een ES met ebben toets is de volgende gitaar op m'n wishlist .

Zie ik net op gitaarmarkt een Ibanez AS-153 staan met ebben toets voor minder dan 7 snippen (of hoe heten die briefjes tegenwoordig :-) Niet verkeerd ..... (niet van mij, geen associatie met de verkoper...).

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten