Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steph Bekijk bericht
Eindelijk weer eens iets om te posten...
Een nieuwe Gibson ES 335!

Wat een beest, en lekker licht (3,3Kg)!
Kijk, dat is het betere werk. Heerlijke, geweldig klinkende gitaren om van te watertanden, te kwijlen en je vingers bij af te likken. Deze gitaar verdient wel wat betere foto's, laten we daar eerlijk in blijven.

Ik durf het bijna niet te zeggen (en ik HOEF het natuurlijk ook helemaal niet te zeggen), maar 'Cherry' is de standaard afwerking voor de Gibson ES-335 en volgens velen de mooiste, de meest ultieme en de enige correcte. En toch, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik dat nou net de minst aantrekkelijke afwerking vind. Ik wil hierbij een uitzondering maken voor de veel oudere instrumenten uit de eerste jaren van productie. Het rood lijkt daar voor een aanzienlijk deel in het hout 'gezogen' te zijn, waardoor de nerf van het hout veel beter zichtbaar is en de kleur veel minder fel. Díe versies zijn in mijn optiek om volslagen krankjorum van te worden, zo mooi. Zo VERSCHRIKKELIJK MOOI!!! Ik snap derhalve ook niet waarom Gibson niet iets verzint om die kleur te reproduceren als standaard finish voor de gehele ES-335 lijn.
En dan nog gaat mijn voorkeur uit naar 'naturel' (blond), zwart (wordt zo heerlijk mat in de loop der jaren), wit (denk aan Alex Lifeson - maar goed, is feitelijk ook wel weer een heel ander instrument), of Pelham Blue (volgens mij nooit een standaard afwerking geweest). Maar waar ik pas ECHT een stijve van krijg is een (wederom liefst verouderde) 'Walnut' afwerking. Oooooooooh wat vind ik dát fraai!!!!!
Maar er zit hier iemand op het forum (en ik weet niet of hij nog actief is) en die heeft de aller aller aller ALLER- ALLERMOOISTE ES-335 van de HELE WERELD. Die beste man heeft een zwaar gehavende oude 335 in een prrrrrrrrrrachtig mooie licht blauwe finish. Daar zou ik pas echt een moord voor doen (bij wijze van spreken dan).
Slechts de wel lange tijd standaard in productie gebleven 'Cherry Sunburst' afwerking kan me niet zo heel erg bekoren.

Al met al een nogal uit de hand gelopen, niets toevoegende lap tekst over mijn mening aangaande de kleur van jouw - overigens nog altijd bijzonder smakelijke - nieuwe aanwinst. Met zo'n gitaar om je nek en in je handen kun je eenvoudigweg niet anders dan trots als een hond met zeven lullen zijn. Aldus van harte gefeliciteerd met je zwaar erotiserende, alles omver blazende prachtgitaar!!!!!