Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1200 van 1797 EersteEerste ... 200700110011501190119811991200120112021210125013001700 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.991 t/m 12.000 van 17961
    Senior Member

Standaard

Epi's hebben hun eigen kopvorm dus dit is ook geen Epi. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik dit de best gelukte "Gibson headstock" vind die ik tot op heden gezien heb en het is zelfs geen "Gibsun" qua logo en het ding ziet er gewoon mooi uit. Gelukkig klopt er nog genoeg niet aan maar het wordt duidelijk steeds beter daar in China.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Epi's hebben hun eigen kopvorm dus dit is ook geen Epi.
    wat meer fantasie gebruiken ... een epi headstock downsizen tot open book en er een gibson logo opflikkeren is een tamelijk courante praktijk

Senior Member

Standaard

Vervelende toestanden toch eigenlijk ook, hè?
    Ik bedoel, ik weet een heleboel van Fenders, ofschoon ik het de laatste 10 jaar allemaal niet meer zo intensief volg als voorheen. Van Gibsons heb ik echter maar weinig verstand. Als zo'n kerel 'gewoon' een prijs vraagt van €1400,- en er niet bij zet dat het waarschijnlijk geen Gibson is, zou ik er zo intrappen. Natuurlijk zie ik ook wel dingetjes die wat vreemd op me overkomen, maar Gibson heeft nogal eens de neiging om hetzelfde model in 100.000 verschillende variaties op de markt te zetten. Dat is tenminste de indruk die ik gekregen heb van Gibson door de jaren heen. En uiteraard kan iemand ook nog altijd gewoon het één en ander naar smaak hebben opgeleukt. Andere knopjes, andere elementringetjes, slagplaatje, stemmechanieken, brug, elementen, etcetera.
    Ik zou dan ook altijd de hulp inroepen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik. En toch, als IK op het eerste gezicht al niets vreemds kan ontdekken, hoe zal een overenthousiaste beginnende gitarist met een flinke hoeveelheid aan zuur verdiende centen dan reageren op een advertentie als zojuist omschreven?
    Je zal het maar meemaken. Kom je dolblij aan bij je gitaardocent met je eerste echte volwassen gitaar in je handen, die je twee dagen eerder voor 'een leuk bedrag' van €1200,- hebt gekocht (je hebt er zelfs nog 200 vanaf kunnen lullen), om dan vervolgens te horen dat je een stuk wrakhout twv een paar tientjes op schoot hebt liggen. Verschrikkelijk!

Ik kan hier zo enorm slecht tegen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    wat meer fantasie gebruiken ... een epi headstock downsizen tot open book en er een gibson logo opflikkeren is een tamelijk courante praktijk
    Dan nog gaan ze negen van de tien keer de boot in met de schroefjes van de truss rod cover. Bij Epiphone zitten er twee aan de zijkant van onder en is het plaatje net even anders van vorm. Ik denk eigenlijk niet dat dit een omgebouwde Epiphone is. Ik had niet kunnen zeggen of het een nepper is, maar de sukkel zet het wel zo obvious in z'n tekst, met z'n lulsmoes, dat daar in ieder geval weinig twijfel meer over bestaat. Ik gok op Chinese nep en ik ben er bang voor dat die steeds beter worden, cosmetisch dan.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Vervelende toestanden toch eigenlijk ook, hè?
    Ik bedoel, ik weet een heleboel van Fenders, ofschoon ik het de laatste 10 jaar allemaal niet meer zo intensief volg als voorheen. Van Gibsons heb ik echter maar weinig verstand. Als zo'n kerel 'gewoon' een prijs vraagt van €1400,- en er niet bij zet dat het waarschijnlijk geen Gibson is, zou ik er zo intrappen. Natuurlijk zie ik ook wel dingetjes die wat vreemd op me overkomen, maar Gibson heeft nogal eens de neiging om hetzelfde model in 100.000 verschillende variaties op de markt te zetten. Dat is tenminste de indruk die ik gekregen heb van Gibson door de jaren heen. En uiteraard kan iemand ook nog altijd gewoon het één en ander naar smaak hebben opgeleukt. Andere knopjes, andere elementringetjes, slagplaatje, stemmechanieken, brug, elementen, etcetera.
    Ik zou dan ook altijd de hulp inroepen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik. En toch, als IK op het eerste gezicht al niets vreemds kan ontdekken, hoe zal een overenthousiaste beginnende gitarist met een flinke hoeveelheid aan zuur verdiende centen dan reageren op een advertentie als zojuist omschreven?
    Je zal het maar meemaken. Kom je dolblij aan bij je gitaardocent met je eerste echte volwassen gitaar in je handen, die je twee dagen eerder voor 'een leuk bedrag' van €1200,- hebt gekocht (je hebt er zelfs nog 200 vanaf kunnen lullen), om dan vervolgens te horen dat je een stuk wrakhout twv een paar tientjes op schoot hebt liggen. Verschrikkelijk!

Ik kan hier zo enorm slecht tegen.
    Ik bedacht me net even, en kon hierbij een brede grijns niet onderdrukken, dat wanneer er bijvoorbeeld zo'n gastje zou zijn die op school in van die nep kleding zou rondlopen die hij zelf heeft mee teruggenomen uit (vul maar een land in) en dat ook nog op bestelling heeft gedaan voor anderen om er winst op te maken of ze zelfs op marktplaats aanbied als echt. Dat die nou zo'n ding zou kopen.

Staat hij daar, geheel gekleed in nagemaakte kleding, schoenen, broek, t-shirt, trui, jas en muts of petje om heel trots zij fopson of fendel te showen. En dat er dan net een tussen staat die "das een neppert" roept.

Misschien ben ik paranoïde maar ik blijf achterdochtig en een ieder die het vraagt zal ik helpen om van een dergelijke miskoop te behoeden.

Senior Member

Standaard

Jij bent niet paranoïde, maar je hebt wel een beetje een zieke geest, als je 't mij vraagt.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Jij bent niet paranoïde, maar je hebt wel een beetje een zieke geest, als je 't mij vraagt.
    Dat zie ik dan maar als een compliment.

Standaard

Jij bent niet paranoïde, iedereen IS er op uit je je grazen te nemen!

te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Nog een manier om zowel Gibson en Epiphone uit te sluiten: Kijk bv. eens naar de tone en volume knoppen, die zitten verkeerd uitgelijnd, dat komt zowel bij Gibson als bij Epiphone echt niet voor en dat is juist een bekende eigenschap van de Chinese neppers dus dit is gewoon een Chinese nepper.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 30 september 2013 om 12:25

Senior Member

Standaard

Ik zie ook geen "nibs" op de uiteinde van de fretten, de doorlopende binding over de fretuiteindes heen...die zijn heel vaak afwezig bij neppers.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten