Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 2514

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ben ik het niet mee eens. Een elektrische gitaar is een instrument wat hoort te domineren in het middengebied, natuurlijk moet je geen dof geluid hebben maar bij "veel hoog" denk ik aan veel treble en dat vind ik nou net geen prettig geluid.

Wordt jouw versterker niet meestal uitversterkt door een microfoon bij optredens? Zo ja, dan hoort jouw versterker echt niet hard te staan om "door de mix te prikken in de zaal". Draai je versterker dan 90 graden zodat hij over het podium heen straalt en niet direct de zaal. Zo nee, dan hoef je bovenstaand advies niet over te nemen ... maar dan ben ik wel benieuwd wat voor gear je gebruikt en wat je instellingen zijn?
    Zeker wordt mijn versterker uitversterkt. Met door de mix prikken bedoel ik niet zozeer het volume, al hoor ik altijd wel graag mijn amp op het podium (naast het geluid van de monitor). Als je gitaargeluid zompig uit je amp komt wordt het voor de geluidsman ook niet eenvoudiger. Die tip van je amp 90 graden draaien lijkt op zich een leuk idee maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Een stukje draaien is op zich wel een optie, afhankelijk van de zaal.

Je backline hard zetten gebeurt trouwens ook vaak als je ergens als voorprogramma speelt en je genaaid wordt met een zacht uitversterkte mix. Geluidsmensen hebben dan weleens de opvatting dat de mainact 2x zo hard moet als het voorprogramma. Dat kan natuurlijk niet toegestaan worden.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 23 september 2013 om 22:03
    " Great minds think alike"

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten