Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 67 EersteEerste ... 12526061626364 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 667
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarom moet er tapijt in? Je hebt ook zelfklevend klittenband wat je aan de ene zijde op je pedaal plakt, en de andere zijde op je pedalboard?.
    Als je het juiste tapijt gebruikt (ik gebruik vloermat, dat bevalt heel goed, kost 6-7 euro bij de bouwmarkt) dan kan het fungeren als de lusjeskant van het klittenband. Je plakt onder je pedalen dan de haakjeskant en voila: je hebt een heel groot vlak waar je je pedalen vrij op kunt plaatsen - ze blijven op elke plek zitten.
    Turn it up • Bring the noise

Standaard

klitteband op een deurmatje, niet rock n roll, wel érg handig tíjdens n rock n roll gig
    Band: The Donny Brooks
    Werkt bij: De Krijger Muziek & DimaveryMusic

Senior Member

Standaard

Ik weet niet of dit al geplaatst is, maar een leuke tip bij een stereo pedaal is: signaal in mono input 1, uit mono out 1, dat weer in input 2 en weer bij output 2 eruit. Geeft een soort effect alsof het pedaal twee keer in t signaal zit. Werkt niet met alles en kan wat feedback veroorzaken, maar met mijn tremolo, vibrato en flanger werkt het heel fijn.

Groeten,

Merijn

Senior Member

Standaard

Ik ben een beetje aan het kijken voor mijn eerste pedalboard.

Wil het eenvoudig houden en ga voorlopig uit van 3 a 4 pedalen. Vroeg mij voor het kiezen van de juiste pedaltrain af

- hoeveel cm rekenen jullie voor een gemiddelde pedaal breedte
    - hoeveel ruimte nemen patchkabels ongeveer in beslag? (dacht zelf aan george l kabels liever geen java).

Senior Member

Standaard

3 a 4 pedalen zou met een pedaltrain nano moeten kunnen werken, kijk anders even hier voor wat ideeën

http://www.thegearpage.net/board/sho...highlight=Nano

Practice cures most tone issues - John Suhr

Senior Member

Standaard

Ik ben zelf ook creatief geweest.. Zie link

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1380229_10151764539932513_102845984_n.jpg

Inmiddels staat er wel een andere wieltjes onder(rubber), versterker op en wat andere pedalen maar dit is een leuk/handig idee voor in huis.

Koop vooral goeie wielen(geen plastic) want anders beschadig je je vloer.

Senior Member

Standaard

Ik ben ondertussen bezig aan mijn eerste pedalboard. Met dank aan enkele forumleden die hier stap voor stap hun bouwproces hebben gepost in zo goed als alle details, ben ik zo langzaam aan aan de slag aan het gaan. Ik wil ook een patchbox inbouwen. Ik zie bij enkele voorbeelden op het forum dat men in die patchbox ook een eurostekker inbouwt. Kan iemand mij zeggen waarom mensen een eurostekker nemen ipv een powercon? Mij lijkt het dat de powercon de kabel netjes vastzet, waar de eurostekker dat niet doet. Een tweede vraag ook. Ik wil werken met die neutrik locking jacks. Is het voldoende als ik aan de achterzijde de kabels soldeer, of moet ik zorgen dat alles wat beschermd zit? Mij idee is om nu gewoon een kabel met plug daaraan te solderen, en die met een soort kabelgeleider vast te zetten. Is dat voldoende?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

Senior Member

Standaard

Ik had in mn eerste plank ook een powercon, is wel netjes en strak.
    Nadeel; vergeet je kabel niet. Wij speelden wel regelmatig bij tentfeesten enzo waar de geluidsman misschien ook wel een kabel voor je had dus dan was het niet zo'n probleem, de meeste cafe'tjes hebben dit niet.
    Daarom later gewoon met euro stekker, doet het ook prima.

Kabels had ik aan de achterkant gesoldeerd en met wat isolatietape afgeschermd. Trek ontlasting erop en klaar is outrage.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Ok, bedankt!
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

Senior Member

Standaard

Er bestaan ook eurostekkers met een slotje ... ff googlen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten