Ik ga aan den arbeid, stomme buizen ook op de vroege ochtend.
Da's vaag. Op het moment dat het stuurrrooster positief wordt gaat deze net als de anode electronen aantrekken. En dan gaat er wel degelijk stroom lopen via die weerstand. Er is maar een plek waar die stroom vandaan kan komen. via de cap, en de anode weerstand van de vorige trap. En dan krijg je het blocking distortion effect om dat de koppelcap de verkeerde kant opgeladen wordt en als het signaal negatief wordt er onvoldoende signaal komt om de cap te ontladen. En vergis je niet in die stroom. Hoeveel? geen idee. zou je moeten meten. Opstelling maken. kathode op -2V, en dan op het stuurrooster (via een serie weerstand) een spanning toevoegen van -2V tot bijvoorbeeld +2V. dan kan je de spanningsval meten over de weerstand en weet je de stroom.
theoretisch kan je een element laten doorbranden van een gitaar door de gridstopper (68K of 33K) weg te laten, de bias heet genoeg afstellen (-0.5V). Dan gaat er wel degelijk stroom lopen via het element. Dat samen met de inductie van de spoel. Nou dan wil ie wel.
Juist, jij snapt hem.
Favorieten/bladwijzers