Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36

Discussie: Toonladder vraagje

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Ik heb een paar dagen ongerust zitten twijfelen of Gesualdo eigenlijk wist waar het over gaat, maar bovenstaande post stelt me dan weer gerust : het zal aan z'n communicatie gelegen hebben : iets waar ik ook niet in uitblink.
    .
    Haha

Ja, we kijken fundamenteel verschillend aan tegen het concept modus wat nogal eens tot spraakverwarring wil leiden. Jij meer vanuit alteratie-perspectief waardoor je extensies krijgt in je harmonie in een tonale context met duidelijke akkoordenprogressies (behoudens modale jazz). Ik meer vanuit melodisch perspectief waarbij de harmonie secundair is aan de melodie in een modale context zonder duidelijke akkoordenprogressies (dus voor de CPP).

Niets mis mee, en laten we hopen dat het hier bij blijft. Telkens discussiëren over hetzelfde door dergelijke verschillende opvattingen wordt inderdaad een beetje vermoeiend

Overigens volledig met je eens dat een modus toepassen meer is dan alleen een rijtje noten spelen. De modus zélf is natuurlijk wel een rijtje noten.
    Laatst gewijzigd door Gesualdo; 26 augustus 2013 om 12:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten