Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 23 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 230
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Can't live without chopsticks!

Succes! Hopelijk een slechte soldeerverbinding. Oscillatie wordt weer lastiger.....
    Ligt er maar net aan... hoog voltage/ampere draden zijn makkelijk te identificeren en te verleggen... een slechte soldering vinden kan meer koppijn opleveren.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Ik heb in iedergeval al besloten er geen haast mee te maken , vrijdag gaat de Bassman mee naar de repetitie . Ik heb ook een paar nieuwe 1k5 weerstanden bestelt , die zitten rechtstreeks op pen 5 van de eindpitten en die kon ik wel eens te heet gestookt hebben.
    Verder alles nog eens rustig nalopen en bij twijfel gewoon opnieuw solderen.

Senior Member

Standaard

Nog even een noob-vraag , ik heb op pen 1 en 8 een 1 ohm weerstand voor het meten van de bias , pen 1 word niet gebruikt verder , kan ik die niet beter gebruiken voor de 1k5 weerstand te monteren? Deze "hangt" nu rechtstreek aan pen 5.

Senior Member

Standaard

1k5 te heet zou ik knap vinden. 1 ohm eruit en 1k5 tussen pin 1 en pin5 beter plan
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    1k5 te heet zou ik knap vinden. 1 ohm eruit en 1k5 tussen pin 1 en pin5 beter plan
    Ik bedoel dat ik hem gebakken heb met de soldeerbout.
    Inmiddels de solderingen nagelopen , 1 slechte en 2 twijfelachtig , bij de pot voor de vibrato moest 1 van de lipjes tegen de behuizing gesoldeerd , deze zat dus niet vast. Inmiddels heb ik ook een 60 watt pook ,dus die solderingen ga ik ook nog eens bijlangs.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik bedoel dat ik hem gebakken heb met de soldeerbout.
    Inmiddels de solderingen nagelopen , 1 slechte en 2 twijfelachtig , bij de pot voor de vibrato moest 1 van de lipjes tegen de behuizing gesoldeerd , deze zat dus niet vast. Inmiddels heb ik ook een 60 watt pook ,dus die solderingen ga ik ook nog eens bijlangs.
    Iets tegen het chassis solderen wil ook niet. Beter is om een bout/moer, met een soldeerlipje eraan te bevestigen. En een draad van die potmeter naar dat lipje. Wellicht is er nog wel een lipje over ergens.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Iets tegen het chassis solderen wil ook niet. Beter is om een bout/moer, met een soldeerlipje eraan te bevestigen. En een draad van die potmeter naar dat lipje. Wellicht is er nog wel een lipje over ergens.
    Het lipje moest tegen de behuizing van de potmeter. Mischien beter een draadje ertussen. Het aardingsprobleem heb ik nu hopelijk opgelost.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ik heb jarenlang gewoon een stukje ff schoon schuren, en de pook erop. Nooit problemen gehad. Wat de meeste niet doen is schoonmaken en dan krijg je die krakkemikkige verbindingen. Maar.... solderen is een kunst
    Nico

Senior Member

Standaard

Ik heb wel geschuurd , maar mijn Velleman station kan het niet aan , daarom heb ik nu ook een 60 watt pook gekocht.

Senior Member

Standaard

Ik soldeer ook met 15watt op behuizingen van pots. Moet gewoon kunnen. Opruwen met een schuurpapiertje of mes en gewoon bakken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten