Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Nee, stond in de betalingsovereenkomst dat eventuele duanekosten voor rekening van mouser kwamen. Maar ik heb éénmalig wel teveel betaald. Ik kreeg een telefoontje van kantoor Munchen dat ik een restitutie krijg... hoe konden ze ook niet echt aangeven. Ik moest ook weer opnieuw betalen omdat mijn oorspronkelijke order in tweeën gesplitst was (De powertrafo liet nog even op zich wachten en dus verstuurden ze de andere 3). Dus het geld was teruggeboekt naar één of andere plek op de site van mouser. En ik moest weer opnieuw toestemming geven of ze dat voor de order van de Powertrafo mochten gebruiken.
Beetje raar gedoetje daar...
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Kreeg weer een mail van Mouser dat het oorspronkelijke bedrag toch wel klopte... whatever.
Anyways, de PT is ook gearriveerd. En moest het bestaande gat nog wel bijveilen. Maar helaas is de aansluitkaart niet zo duidelijk.
Zwart-Wit =240.
Rood/Geel-Rood/Blauw = 60volt.
Rood-Rood/geel-Rood = 640 vct.
Groen-groen = 6.5Volt.
Nu weet ik in principe alle aansluitingen wel. Maar de rode draden is niet zeker.
Rood/geel- Rood/blauw is voor de bias. Maar er gaat maar één draad naar het biascircuit toe. Moet ik dan één draad gebruiken en de andere krimpkous erop? Volgens het Ceriatone schema is er één draad aangesloten op de massa.
Dan is twee maal rood voor de B+, maar Rood/Geel moet een centertap zijn? Helaas zie ik geen rood/gele draad (behalve dan voor de 60volt tap). Maar wel een oranje draad. Zou die oranje draad dan de centertap zijn naar massa? Ik zal even een foto posten.
![]()
Laatst gewijzigd door kassie; 20 augustus 2013 om 19:56
Te Koop:
Orange is Shield.
red/yel van CT en 60V bias is zelfde kabel.
zie pdf...
http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB290FEX.pdf
Het zien van de windingen geeft veel meer inzicht dan de tekst op de trafo.
Te Koop:
Zo de PT is gemonteerd en aangesloten. Ik heb overal de correcte voltages. Ietsje lager dan volgens spec.. maar er komt dan momenteel ook geen 240 uit de muur. Op de eindpit anodes meet ik 429. Dus mooi correct. Zo nu eerst de werkbank even opruimen en dan tijd om de buizen erin te doen en te biassen.
![]()
Te Koop:
Favorieten/bladwijzers