Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 231
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ongeveer hetzelfde als de houten elko's
    http://studiozey.com/woodencapacitor/index.html

De beste man beweert een enorm verschil te horen....
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    http://studiozey.com/woodencapacitor/index.html

De beste man beweert een enorm verschil te horen....

Natuurlijk, dat moet ook wel met zulk dik hout en een dikke plaat voor zijn kop.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Transformator Foto's

Zo de transformers zijn binnen. Op ééntje na dan. De voedingstrafo is vandaag verstuurd. Hele reis doorgemaakt van de 'Great Plains in Texas, naar Nashville, naar Parijs, naar Roden naar mijn chassis.

Wederom besloten om af te wijken van het Ceriatone plan, en het te doen zoals Dumble het deed. Wat extra gaten geboord/geveild om het allemaal passend te maken. Ook extra gaten voor de bedrading. De bedrading is nu een stukje bovenlangs zodat ze op goede (originele) plekken het chassis in gaan en zo min mogelijk magnetisme veroorzaken.

OT secundair onder de trafo door riching het gat dichtbij de buisvoeten (stukje krimpkous erop voor het oog en extra bescherming, plastic chassis ring).

Choke en OT primair/centertap.

Inwendige trafo voor de relay voeding.

Inwendige bedrading van de OT secundair richting de impedantieschakelaar.

Inwendige bedrading van de OT primair/centertap, en de choke.

Er zaten veel gaten bij elkaar in het Ceriatone Chassis, en heb er zelf nog een paar bij moeten boren voor de OT (wordt wel een zwakke plek hoor). Ik boorde ook vrij gemakkelijk door het chassis. Heb er dus voor gekozen om wat wijdere dikkere ringen te gebruiken om zoveel mogelijk stevigheid te garanderen.

Vragen vooralsnog.

De relay voedingstrafo heeft een centertap op de secundair. Ik zie die op de schema's van ampgarage niet bepaald aangesloten richting massa, moet ik dit wel doen? Er wordt toch gelijkstroom van gemaakt.
    Laatst gewijzigd door kassie; 15 augustus 2013 om 15:40
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Standaard

Heb je die trafo's helemaal uit de States gehaald ?

Wie verkoopt Hammond trafos in Nederland ?

Ik heb spoedig een voedingstrafo nodig.

Alf

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Heb je die trafo's helemaal uit de States gehaald ?

Wie verkoopt Hammond trafos in Nederland ?

Ik heb spoedig een voedingstrafo nodig.

Alf
    Tja Mouser heeft ook een warenhuis in Eindhoven.. dacht dat het wel sneller kon. Maar ze werden verzonden vanuit de states.
    Voor trafo's kun je kijken bij Tonefactory, Jukebox-revival, Tubetown.de
    Te Koop:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Tja Mouser heeft ook een warenhuis in Eindhoven.. dacht dat het wel sneller kon. Maar ze werden verzonden vanuit de states.
    En kostte je dat nog importheffingen? Dat kunstje hebben ze mij geflikt. In NL besteld en afgerekend en een paar dagen later een in waarde verdubbelde zending in ontvangst genomen.... service van UPS.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En kostte je dat nog importheffingen? Dat kunstje hebben ze mij geflikt. In NL besteld en afgerekend en een paar dagen later een in waarde verdubbelde zending in ontvangst genomen.... service van UPS.
    Nee, stond in de betalingsovereenkomst dat eventuele duanekosten voor rekening van mouser kwamen. Maar ik heb éénmalig wel teveel betaald. Ik kreeg een telefoontje van kantoor Munchen dat ik een restitutie krijg... hoe konden ze ook niet echt aangeven. Ik moest ook weer opnieuw betalen omdat mijn oorspronkelijke order in tweeën gesplitst was (De powertrafo liet nog even op zich wachten en dus verstuurden ze de andere 3). Dus het geld was teruggeboekt naar één of andere plek op de site van mouser. En ik moest weer opnieuw toestemming geven of ze dat voor de order van de Powertrafo mochten gebruiken.

Beetje raar gedoetje daar...
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Kreeg weer een mail van Mouser dat het oorspronkelijke bedrag toch wel klopte... whatever.

Anyways, de PT is ook gearriveerd. En moest het bestaande gat nog wel bijveilen. Maar helaas is de aansluitkaart niet zo duidelijk.

Zwart-Wit =240.
    Rood/Geel-Rood/Blauw = 60volt.
    Rood-Rood/geel-Rood = 640 vct.
    Groen-groen = 6.5Volt.

Nu weet ik in principe alle aansluitingen wel. Maar de rode draden is niet zeker.
    Rood/geel- Rood/blauw is voor de bias. Maar er gaat maar één draad naar het biascircuit toe. Moet ik dan één draad gebruiken en de andere krimpkous erop? Volgens het Ceriatone schema is er één draad aangesloten op de massa.

Dan is twee maal rood voor de B+, maar Rood/Geel moet een centertap zijn? Helaas zie ik geen rood/gele draad (behalve dan voor de 60volt tap). Maar wel een oranje draad. Zou die oranje draad dan de centertap zijn naar massa? Ik zal even een foto posten.

Laatst gewijzigd door kassie; 20 augustus 2013 om 19:56
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Orange is Shield.
    red/yel van CT en 60V bias is zelfde kabel.
    zie pdf...
    http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB290FEX.pdf

Het zien van de windingen geeft veel meer inzicht dan de tekst op de trafo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Orange is Shield.
    red/yel van CT en 60V bias is zelfde kabel.
    zie pdf...
    http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB290FEX.pdf

Het zien van de windingen geeft veel meer inzicht dan de tekst op de trafo.
    Ahh thanks.. heb een aantal weken urenlang naar die documenten lopen turen om de juiste uit te zoeken. En dan kom ik er nu niet op om dat even te gaan bekijken.
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten