Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 632

Threaded View

Senior Member

Standaard

vandaag een nieuwe testrun gedaan met de jig. Ik heb een MDF halsje gemaakt MET toets (althans, ik heb het mdf op die plaats dus dikker gelaten, de dikte van een toets).
    En het werkt perfect moet ik zeggen. Ik was in 15 minuten klaar. Met echt hout zou ik het een stukje rustiger gedaan hebben en ook aan het eind heb ik wat grotere stappen genomen met het MDF waardoor je dus strepen ziet en dat is dus ook goed te voorkomen. Maar het werkt Vind ik toch wel erg leuk. Bij het gebruik van deze 2 pucks + de frees telkens op dezelfde diepte instellen, dan heb je identieke herhaalbare halsprofielen. Heel fijn. Ik ga morgen 2 nieuwe pucks maken voor een ander profiel.

inklemmen :

de dikte inclusief fretboard bij de nut

...en bij de hiel

een beetje streperig door het afraffelen aan het eind, ik werd nieuwsgierig

Wat leuk is, is dat je de machine uit kunt doen en de hals omdraaien om tussentijds even te kijken hoe het resultaat is. En daarna gewoon weer verder gaan :-)

Ik denk dat het beste is om het op een halve mm te benaderen ( de frees dus een halve mm ondieper instellen) en dan het laatste met de hand schuren.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 31 juli 2013 om 17:07
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten