Met volume op 0 en een gitaar ingeplugt hoor je dus ook niets , het is de ring(aarde) van de input , als je die aantikt met iets van metaal hoor je veel lawaai.
Ik zal vandaag eens meten.
Met volume op 0 en een gitaar ingeplugt hoor je dus ook niets , het is de ring(aarde) van de input , als je die aantikt met iets van metaal hoor je veel lawaai.
Ik zal vandaag eens meten.
Je gebruikt toch wel randaarde he?
zekers . Ik heb het net even weer geprobeerd , het verschijnsel doet zich alleen voor als de reverb open staat , het is dus meer een uhh mechanisch iets , bij het in en uittrekken van de plug beweegt de kast en dus de veer
. Ook de brom is met de reverb dicht van een zeer acceptabel niveau . De kabel die ik nu gebruik voor de reverb is een veels te lange audiokabel , die ga ik ook vervangen voor een goede.
Mijn George Dennis combo word opgehaalt deze week , dus er kan weer wat aangeschaft worden, o.a. een footswitch , 2 schakelaars (de huidige steken toch te ver uit) , een backplate en een goede speaker.
Ik zit te kijken bij Jensen en twijfel tussen een P12R en een C12N , over beide goede dingen gelezen , maar zijn er hier ervaringen met deze speakers , of zijn er nog andere?
Check nog even met het schema... heb je de inputs correct aangesloten? Je gebruikt cts jacks. die maken vanzichzelf al contact met het chassis, dus een extra aarde draad kan een aardelus veroorzaken. Heb je de geshielde input draad richting pin 2 maar aan één kant aan de massa gesloten (bij de jack) en aan de kant van de buis socket met krimpkous?
Je hebt ook een 1mohm weerstand tussen tip en massa? Als de versterker bromt als je geen Plug erin hebt dan meet ook even of de tip en massa met elkaar contact maken als je geen plug erin hebt. Dat zou wel moeten.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Haal die inputs van de aardebus af man! nu meteen!Bij die jacks nadrukkelijk geen extra aarde draad vanwege groundloop.. Hetzelfde met de overige cts jacks.
. Post dan even terug.
Ja een aluminium plaatje bevestigt aan de bovenkant van je headshell is wel aan te raden ja.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Heb het zelf ook meegemaakt met mijn express... cts jacks gebruikt, maar schema gevolgd van ceriatone die cliff jacks gebruikt. Dus ik had zowel brom op de input, als brom bij de speaker aarde. Die CTS jacks maken vanzichzelf al contact met de aarde... dus je krijgt lussen. Dus doe dit met alle jacks die er in je amp bevinden. Los koppelen van alle aarde draden.
Te Koop:
Wat voor brom komt daar eigenlijk vanaf 50 of 100 Hertz?
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Favorieten/bladwijzers