Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 24 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 231
    Senior Member

Standaard

Zat net even te zoeken naar een geschikte PT.

Kwam op Hammond uit, maar de spanningen verschillen wat met die van Ceriatone.

Dit model is wellicht wat overspec'd.
    http://www.hammondmfg.com/pdf/EDB373JX.pdf

Zo is de secundair. 2x 350, 50, 5, 6.1.
    Ceriatone: 2x 345, 60, 6, 6.3.

Die 10 volt secundaire spanning extra lijkt me niet zo erg. Tap hem af op 240 primair. Dus meestal zakken de secundaire spanningen dan nog iets omdat er geen 240 binnen komt.

Zou het kwaad kunnen om de bias te voeden met 50 ipv 60 volt? En de relays met 5 ipv 6? Had nog even naar hun Fender Replacement serie gekeken maar hetzelfde euvel.

Of ik moet hier ergens in Nederland een Ceriatone PT kunnen bestellen bij een geaffilieerde dealer?
    Laatst gewijzigd door kassie; 24 juli 2013 om 22:24
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht

Zou het kwaad kunnen om de bias te voeden met 50 ipv 60 volt? En de relays met 5 ipv 6? Had nog even naar hun Fender Replacement serie gekeken maar hetzelfde euvel.
    Nope want je draait de bias toch lager. Voor de relais is het vermoedelijke geen probleem omdat hij toch eerst gelijkricht en dan wordt afgevlakt door een regulator.
    Nico

Senior Member

Standaard

Zit even in mijn maag met de PT.

Een hammond 373hx heeft de benodigde spanningen, inclusief een extra 5 volt tab. Maar is rechtopstaand, en past dus niet goed in het Ceriatone Chassis.

Nu lees ik op ampgarage forum, dat iedere Dumble generatie een Fender PT heeft. De 50watt versies vaak een Bassman PT met een secundaire spanning van 330. En de 100watt versies een Twin PT met een secundaire spanning van 320. Dit is toch wat lager dan de 345 van Ceriatone. (690 t.o.v. 640). Dus 50volt minder op de B+. Waarom wijkt ceriatone dan zo af? En hoe beinvloedt dit de headroom en feel van de amp? Valt dit eventueel op te lossen door de anode weerstanden in de preamp te verlagen? Dus meer richting een low-plate design?

Aan de andere kant heeft zo'n Twin PT wel 500mah op de B+ ( t.o.v. 400mah van de 373hx), waardoor hij minder inkakt onder
    belasting? ( (4x 6l6 + 3x 12ax7 = 4x 54ma + 3x 1.2ma = 219.6ma)

ik heb dan wel een aparte 6volt transformer nodig voor de relai voeding, zoals ook per originele dumble.

Qua filament zit de 373hx met zijn 9A stroom ruim boven de limiet. Waar de Twin PT met 5.5A nog maar net 1A over heeft.
    (4x 6l6 + 3x 12ax7 = 4x 900ma + 3x 300ma = 4.5ma).

Linkjes:
    Twin PT
    373HX

Wat is wijsheid?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Standaard

......Aan de andere kant heeft zo'n Twin PT wel 500mah op de B+ ( t.o.v. 400mah van de 373hx), waardoor hij minder inkakt onder belasting? ( (4x 6l6 + 3x 12ax7 = 4x 54ma + 3x 1.2ma = 219.6ma)......
    Hoeft geen voordeel te zijn. Reactantie van de PT speelt een rol in de feel van de versterker.
    50V is vrij veel. Dat hoor je zeker, net wat je mooi vindt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Hoeft geen voordeel te zijn. Reactantie van de PT speelt een rol in de feel van de versterker.
    50V is vrij veel. Dat hoor je zeker, net wat je mooi vindt.
    In de zin van? Sag? Een power supply die worstelt met de spanningen waardoor bij een hard werkende versterker c.q. hardere aanslag of meer drive er compressie optreed? Zowel in de anode van de preamps als eindbuizen?

t.o.v. een koel lopende PT die altijd gewoon de spanningen aankan? Eventueel kan er ook nog iets met een grotere filtering gedaan worden lijkt me. Ceriatone gebruikt 2x200UF waar met name latere dumbles 2x300uf gebruiken.
    Te Koop:

Standaard

Ik vermoed zoiets, beperking van de stroom, dan zakt de spanning ook een beetje, hoewel dat niet zoveel zal zijn denk ik.
    Het schema van Dumble dat ik gezien heb had juist heel weinig capaciteit, ik meen 22uF per 'trap'.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ik vermoed zoiets, beperking van de stroom, dan zakt de spanning ook een beetje, hoewel dat niet zoveel zal zijn denk ik.
    Het schema van Dumble dat ik gezien heb had juist heel weinig capaciteit, ik meen 22uF per 'trap'.
    Ja de anodes voor de preamp inderdaad. Maar de reservoir cap voor de choke niet. Overtone Layout

De spanningen op de eindbuizen valt niet veel aan te doen, maar de spanningen richting de preamp valt nog iets bij te stellen door de 3k3 te verlagen/verhogen.
    Te Koop:

Standaard

Ja de anodes voor de preamp inderdaad. Maar de reservoir cap voor de choke niet. Overtone Layout

De spanningen op de eindbuizen valt niet veel aan te doen, maar de spanningen richting de preamp valt nog iets bij te stellen door de 3k3 te verlagen/verhogen.
    Met een hoge weerstand verminder je de sag van de preamp denk ik.

Standaard

Waarom niet de opening voor de PT afdichten met een plaatje en dan de Hammond erop?

Senior Member

Standaard

Ja zit ik ook aan te denken.

Die trafo is goed geschikt. ik heb zelf een 372 PT in mijn express clone, en dat beestje blijft gewoon koel na uren spelen. Die serie schijnt dus ook wat beter te zijn dan hun fender replacement.. en het is ongeveer dezelfde prijs. Wel een goed stuk ijzer dus. En ik heb dan niet een extra trafo nodig voor de relai.

Trouwens, doet tonefactory.nl het ook niet bij jullie? Ik wordt geweigerd.

Edit: Zie zojuist dat ze ook een model hebben wat 325 uitspuwt ipv 350. De 373FX, echter dezelfde prijs.
    Laatst gewijzigd door kassie; 25 juli 2013 om 21:25
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten