Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70
    Senior Member

Standaard Kick: Shure Beta 52A, of iets anders?

Wij willen met Tank86 een complete microfoonset hebben om fatsoenlijke drumopnames te maken.

We hebben nu dit:
    * Kick in: Sennheiser e901
    * Snare top: SM57 (of Sennheiser e604)
    * Snare bottom: Sennheiser e604 (of SM57)
    * HiHat: Behringer ECM8000
    * Ride: SM57
    * Tom: Sennheiser MD421
    * Floor: Sennheiser MD421
    * Overheads: Behringer C2
    * Room: Beringer B2 grootmembraam

Nou zoeken we nog een extra microfoon om voor de kick/in het gat te plaatsen, en horen overal positieve verhalen over de Shure Beta 52A. Deze mic moet vooral druk leveren, waar de e901 de helderheid/attack en het strakke laag regelt. We hebben de e901 live ook vaak gebruikt als er een D112 (soms zelfs een SM57 of 58 ) aanwezig blijkt te zijn.

Onze "Rise" plaat is volgens mij opgenomen met een Shure grensvlak in de kick icm een "sub kick" er voor.

Budget is ongeveer een Beta 52A

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wij willen met Tank86 een complete microfoonset hebben om fatsoenlijke drumopnames te maken.

We hebben nu dit:
    * Kick in: Sennheiser e901
    * Snare top: SM57 (of Sennheiser e604)
    * Snare bottom: Sennheiser e604 (of SM57)
    * HiHat: Behringer ECM8000
    * Ride: SM57
    * Tom: Sennheiser MD421
    * Floor: Sennheiser MD421
    * Overheads: Behringer C2
    * Room: Beringer B2 grootmembraam

Nou zoeken we nog een extra microfoon om voor de kick/in het gat te plaatsen, en horen overal positieve verhalen over de Shure Beta 52A. Deze mic moet vooral druk leveren, waar de e901 de helderheid/attack en het strakke laag regelt. We hebben de e901 live ook vaak gebruikt als er een D112 (soms zelfs een SM57 of 58 ) aanwezig blijkt te zijn.

Onze "Rise" plaat is volgens mij opgenomen met een Shure grensvlak in de kick icm een "sub kick" er voor.

Budget is ongeveer een Beta 52A
    Die subkick doet het erg goed voor, eh, het sub laag gedeelte. Ik hou er wel van. Beviel die en zo jaj, waarom dan toch iets anders overwegen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Die subkick doet het erg goed voor, eh, het sub laag gedeelte. Ik hou er wel van. Beviel die en zo jaj, waarom dan toch iets anders overwegen?
    Die beviel zeker, maar was aanwezig in de New Road Studios, waar Rise opgenomen is.

Zo te zien zijn die dingen (minimaal) 2x zo duur als een 52A.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Die beviel zeker, maar was aanwezig in de New Road Studios, waar Rise opgenomen is.

Zo te zien zijn die dingen (minimaal) 2x zo duur als een 52A.
    ah, die ken ik vaag, new road, goede studio van wat ik heb gehoord. Wat betreft de prijs: Tsja, tis maar net wat je wilt. Ik denk niet dat die shure hetzelfde resultaat geeft als een subkick, si toch een beetje een niche mic. Je kan schijnbaar zp'n sub kick ook zelf maken, zoek eens op gearslutz naar DIY subkick als je interesse hebt.

Senior Member

Standaard

ah, die ken ik vaag, new road, goede studio van wat ik heb gehoord.
    Zeker!!! Alleen willen we de volgende EP(?) anders aanpakken: alles zelf opnemen en dan 2x zoveel mixtijd voor hetzelfde budget (of minder).

Filmpje!

Senior Member

Standaard

... en het eindresultaat:

Standaard

Ja, jij promo slet , ik kende hem al hoor, vet album en ik hou hier ook erg van. Nu Karma to burn nog maar uit twee mensen bestaat (de laatste show: alleen drummer en 1 gitarist ???) lijkt me een gat in de markt voor jullie gevallen .

Zelf doen kost tijd, vergeet dat niet, maar ik doe het ook zo. Doe ook de mix zelf trouwens. Een master waag ik me niet aan, of: dat doen anderen beter. Bij de mix heb ik dat gevoel niet of iig minder. Opnames zelf doen is fijn: geeft een heel andere sfeer, beetje vakantie achtig gevoel .

Je zou ook eens een cheap-ass grootmembraan wat verder weg kunnen zetten, krijg je ook een mooi oomph geluid van. Als je die toch al hebt zeg maar.

Senior Member

Standaard

De audiotechnica dual membrane ATM 250E
    Of de nieuwe AKG drum microfoon D12VR.

De DPA 4091 is een andere microfoon die je veel plezier kan geven...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 21 juli 2013 om 14:28
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ja, jij promo slet , ik kende hem al hoor, vet album en ik hou hier ook erg van. Nu Karma to burn nog maar uit twee mensen bestaat (de laatste show: alleen drummer en 1 gitarist ???) lijkt me een gat in de markt voor jullie gevallen .
    Is toch een ander genre, ook al is het ook instrumentaal Ze hebben wel wat botjes gebroken voor de zangerloze bands, dat wel.

Overigens vond ik het wel heel jammer dat die drugsbassist er niet bij was: voegde toch wel enorm veel toe. Nieuwe drummer is wel een vooruitgang.

Zelf doen kost tijd, vergeet dat niet, maar ik doe het ook zo. Doe ook de mix zelf trouwens. Een master waag ik me niet aan, of: dat doen anderen beter. Bij de mix heb ik dat gevoel niet of iig minder. Opnames zelf doen is fijn: geeft een heel andere sfeer, beetje vakantie achtig gevoel .
    Mixen gaan we niet aan beginnen, te slechte control room/tafel. Opnames waren de vorige keer te gehaast dankzij een te strakke planning, dat willen we nu voorkomen.

Je zou ook eens een cheap-ass grootmembraan wat verder weg kunnen zetten, krijg je ook een mooi oomph geluid van. Als je die toch al hebt zeg maar.
    Hmmm ... krijgen we dan geen grote kans op fase-problemen en overspraak?

Senior Member

Standaard

Dat doe je op gehoor of via fasemeter...

En anders helpt met je huidige microfoons het heel erg als je naar een ruimte gaat met de dimensies 7m by 7m by 7m of groter.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten