Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 49 van 64 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 632
    Senior Member

Standaard

Ik heb een aantal jigs op de ontwerptafel. Een daarvan is een prototype voor mijn "neck radius jig" (dus een tool waarmee je met een bovenfrees het halsprofiel kunt frezen). Ik heb bij 1 van de DGBM beurzen al een keer een prototype bij me gehad, maar ik heb nu wat info gevonden op het net van een vergelijkbaar idee maar hier moet de bovenfrees in een freestafeltje hangen en niet (zoals ik toen had) de frees in een freeskolom boven de hals.

Anyway, dus ik moet nu ook een freestafeltje maken.
    Allereerst heb ik gekeken naar die standaard "router plates" ....

... maar eigenlijk belachelijk dat die allemaal al snel 50-60 dollar moeten kosten voor zo'n klein plaatje (en dan moet hij nog verstuurd worden). Dus die ga ik maar zelf maken. Misschien van trespa, lekker stevig.

Nou zit ik ook te kijken naar alle leuke hulpmiddelen die je in Amerika kunt kopen voor 'jigs' dus ik vond het wel gepast om het in dit topic te plaatsen : je kunt daar bijvoorbeeld van die knoppen kopen waarmee je je jigs kunt vergrendelen:

Maar dat is allemaal geen metrische draad, dus dat lijkt me erg onhandig.

Ook die leuke t-tracks zijn handig (ik geloof dat dit wel te koop is bij Baptist).
    Anyway, heeft iemand wel eens dit soort dingen gevonden in Europa?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Bij Buitelaar hebben ze ook wel wat van die verstelvergrendelingen en knoppen, o.a.
    http://www.hbm-machines.com/producte...itwendig-draad
    Rob

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    (en beschaamd kruipt hij onder de werkbank ) ik heb blijkbaar de verkeerde zoekwoorden gebruikt, ik kwam alleen in Amerika terecht
    Sorry voor lastigvallen! (en bedankt natuurlijk! )
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 7 juli 2013 om 19:14
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    (en beschaamd kruipt hij onder de werkbank ) ik heb blijkbaar de verkeerde zoekwoorden gebruikt, ik kwam alleen in Amerika terecht
    Sorry voor lastigvallen! (en bedankt natuurlijk! )
    Haha, niet erg, ik maak er een sport van om dingen te zoeken 'onder de kerktoren' maar als je dan alleen een Engelse term hebt, wordt het moeilijk.

Dit resultaat heeft toch ook even geduurd ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Ik ben erg blij met de geboden hulp, meestal ben ik wel goed in zoeken (en vinden !) maar ik was al bezig met alibaba.com (china / wholesale) waar ik er dan wel direct minstens honderd moest kopen (voor weinig geld overigens)
    Dus ik ga even tellen hoeveel ik van welke soort nodig heb en dan bestellen.

Senior Member

Standaard Fretboard Radius Jig

Een fretboard radius jig:

En een eerste proef op een (te) smal padouk plankje. Alles nagemeten met de schuifmaat en de rechte lineaal en hij is precies goed.

Dit is een 9.5 inch radius. Er kunnen ook andere mallen in met een andere radius. Voor deze heb ik de maat 9.5 inch + 1 cm. aangehouden omdat de freesbit altijd lager ligt dan de mal. Niet dat iemand dat zou opvallen maar zo heeft hij precies 9.5 inch onder de freesbit.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Een fretboard radius jig:

En een eerste proef op een (te) smal padouk plankje. Alles nagemeten met de schuifmaat en de rechte lineaal en hij is precies goed.

Dit is een 9.5 inch radius. Er kunnen ook andere mallen in met een andere radius. Voor deze heb ik de maat 9.5 inch + 1 cm. aangehouden omdat de freesbit altijd lager ligt dan de mal. Niet dat iemand dat zou opvallen maar zo heeft hij precies 9.5 inch onder de freesbit.
    Ziet er goed uit. Heb je een tekening ervan hoe te maken? Maak ik er ook een.En toevallig heb ik zelf ook zo`n bosch freesje staan,nog nieuw in de verpakking.Kan die ook eens gebruikt worden.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

magnifieke jig ike!

Senior Member

Standaard

Da's een mooie! Ik denk elke keer als ik sta te schuren dat ik toch ook eens zo'n ding moet gaan bouwen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten