Je hebt de import modellen (B50, B70, B700), en de US-made B3, B5,... De importmodellen zijn, hoewel veel nauwkeuriger doordat ze niet sand-cast zijn zoals de US-modellen, toch net iets minder stemvast. Het probleem bij een Bigsby en z'n stemproblemen zit'm vaak in de al eerder aangehaalde topkam (die moet perfect ingesneden zijn), maar ook in de montage. Een Bigsby MOET perfect gecenterd staan op de hartlijn van de gitaar, met de rollerbars PERFECT haaks (zowel in het horizontale als verticale vlak) op die hartlijn. Dat kan als je weet hoe je zo'n Bigsby moet installeren, en dat is niet volgens de meegeleverde instructies van Bigsby zelf (voor de B7 vooral). Het probleem zit'm dat die onderdelen met de hand gegoten zijn, en daar zijn toleranties. Het beugeltje dat aan de strapbutton zit kan soms een paar graden afwijken, met als gevolg dat als je eerst die vastzet (zoals de instructies zeggen), het goed kan zijn dat je Bigsby uit het lood staat. Ik doe het daarom omgekeerd, ik zet eerst de Bigsby zelf vast in de top (daarbij lettend dat hij perfect uitgelijnd staat), en als dat gebeurd is, dan pas het lipje aan de achterzijde. Hieronder een voorbeeldje, beiden zijn US-made bigsby. De ene een B3, de andere een B7. De B3 is uitgelijnd volgens het lipje, de B7 volgens mijn methode:

(de Bigsby staat recht, ik heb helaas geen fotootje van het lipje, maar die staat behoorlijk scheef. Aan de e-kant sluit die mooi aan op de body, aan de E-kant had ik een spleet van 2mm. Als ik die eerst had vastgezet, had m'n bigsby zwaar uit het lood gestaan (verdraaid naar de bas-kant).

B3, die heeft geen bevestiging op de top zelf, dus die heb ik gewoon met dat lipje moeten bevestigen, en dan zie je hoe krom die eigenlijk staat.