"mickey mouse" oortjes in de neckpocket, correcte stempels in de middelste cavity. Body ziet er inderdaad laat jaren '70 uit. Rode lak vergeelde wel eens. Pickups ok. Slagplaat is waarschijnlijk mid jaren '70, met niet-originele shielding.
Ja, dat ziet er wel okee uit, blijft alleen het plastic over dat zwart hoort te zijn.
Dus dat argument over primer en fillerplast is niet meer van toepassing ?
Fullerplast heet het. Ik zie het niet wat niet wil zeggen dat het er niet is natuurlijk.
Niettemin, codes, serienummers van pickguards, pots, tremblock, neck zeggen mij meer bij wazige foto's.
Als die folie niet origineel is, verbaast het mij wel dat de lak van de body bij de schroefjes is getrokken en nu aan de folie geplakt zit. Ik zou denken dat dit alleen kan gebeuren als de slagplaat op de body is geschroeft, terwijl de lak nog niet uitgehard was. En dat gebeurde toch niet in jaren 70 ? Dan hingen die body's toch heel lang uit te harden aan het plafond van de fabriek ?
![]()
Dus de lak is niet origineel wil je zeggen? Het is raar en inderdaad niet des Fenders.
De pickups zien er echt wel uit als Fenders seventies maar ik lees geen 77. 78 misschien.
Mijn Fender Lead uit 1981 heeft ook folie onder de hele slagplaat, meen me te herinneren dat een 70's Strat van een vriend dat ook had (is intussen wel 25 jaar geleden dat ik bij dat exemplaar onder de motorkap heb gekeken). Dan nog, zoveel geld voor een 70's Strat, pff.
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Favorieten/bladwijzers