Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Haha, ik ken het gevoel!'Ooit' komt er in mijn SG Classic wel weer een Gibson P90-brugelement, maar als ik schakel naar mijn P90-halselement en ik speel even niet dan hoor ik weer die bijgeluiden en dan realiseer ik mij weer dat het toch echt beter is dat die Virtual P90 in de brugpositie zit. Toch wil ik ook wel een keer zo'n Super Distortion P90 proberen.
Ben ik de enige die er niks aan vind? Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een man van leuke tops en binding maar dit? Alle body verhoudingen zijn zo weg IMO, heeft zo wel wat weg van zo'n japanse kopie qua vorm.
Dit vind ik beter lijken, wat slanker om de contouren toch wat te behouden (kleur maar snel vergeten):
![]()
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Ik ben SG fan, dus kan de vorm van die prototype wel heel erg waarderen. Die jij post, ik kijk maar even door het kleurtje heen, vind ik persoonlijk niet echt een SG meer. De enige afwijkende SG vorm die ik wel heel erg kan waarderen is die van de Yamaha SG, maar da's eigenlijk ook al geen SG meer (qua geluid sowieso al niet). Het model, de dots (andere inleg zou wat mij betreft too much zijn op dit model), de body, ik vind die prototype Gibson echt van boven tot onder geweldig!Ergens snap ik ook niet dat ie nooit als productiemodel is gemaakt.
Ze klinken ook fel, maar da's in deze SG juist een pluspunt. De meeste SG's kan ik me bij voorstellen dat die te fel zouden klinken, maar deze klinkt van zichzelf al vrij donker, voor SG doen.
Ik heb hier laatst nog wat neergezet voor Marc Oblivion, om de Duncans 's te laten horen. Smaakgebonden natuurlijk, maar ik vind het niet overdreven fel klinken en toch nog redelijk dynamisch:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2990134
Thanks voor de clipjes! Het klinkt helderder/feller dan ik normaal voor zou gaan, maar niet schel of zo. Het blijft zoals je zegt idd smaakgebonden en afhankelijk van de muziekstijl die je maakt.
Wat betreft die SG's met die gevlamde tops:Daar zou je mij echt niet blij mee kunnen maken. SG's, voor mijn gevoel, zijn van oorsprong juist meer sobere, eenvoudige instrumenten. Werkpaarden misschien zelfs en zo'n overdreven top wringt daar mijns inziens enorm mee.
Heb ook een tijdje de Seymour duncan distortion in mijn epiphone gehad. Uiteindelijk overgegaan op een SH4-SH2 setje aangezien de distortion in combinatie met mijn engl blackmore wel heel erg gainy waren. Momenteel mijn gibson met '57 humbuckers en dat klinkt nog lekkerder. Mijn mening is dat high output humbuckers goed werken met een low of midgain amp. En met high gain versterker humbuckers met een lagere output lekkerder klinken. Ik denk dat het een beetje de verhouding is van openheid ofzo. Low output humbuckers maken een high gain versterker wat opener van klank.
Hoewel ik gisteren mijn sg op mijn zelfbouw plexi had staan en dat ook eeerg lekker klonk. En scheurde prima.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers