Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 135 van 163 EersteEerste ... 3585125133134135136137145 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.341 t/m 1.350 van 1628
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het is en blijft gewoon mijn beste/gaafste/fijnste gitaar!!!

Zeker een gaaf ding, Harold! Heb je daar nog steeds die Super Distortion P90 in zitten? Ik zie in je sig dat je een Gibson P90 zoekt. Is dat voor deze gitaar bestemd en waarom?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Zeker een gaaf ding, Harold! Heb je daar nog steeds die Super Distortion P90 in zitten? Ik zie in je sig dat je een Gibson P90 zoekt. Is dat voor deze gitaar bestemd en waarom?
    Thanx! Ja, zit nog steeds een DP209 in. En die P90: het blijft kriebelen, ik vermoed dat het mijn leeftijd is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Yes, eindelijk is m'n ouwe SG'tje weer werkende! CTS 500k potmeters en Seymour Duncan Distortions in laten zetten, passende kapjes over de elementen, ik ben helemaal blij.

Ik heb 'm net even flink aan de tand gevoeld, polepieces een beetje afstellen, hoogte van de elementen en zo, ik ben echt super tevreden over de elementen. Het geeft helemaal niet perse meer output, maar wel een voller, helderder geluid. Ceramische magneten staan bekend als wat steriel klinkend, maar dat vind ik, in ieder geval in dit geval, dus niet. Bij volle accoorden met een redelijke laag distortion hoor je nog steeds elke snaar onderling, echt heel fijn.

Het volgende project is een nieuwe brug en, wat wel echt nodig is zo langzamerhand, laten refretten en dan is ie echt weer helemaal optreed klaar.
    Deze vind ik ook heel erg vet! Ik had eigenlijk niet gedacht dat Duncan Distortions zo'n goede match voor een SG zouden zijn, omdat ik meen dat ze nogal fel klonken en de brugpositie van een SG is van nature altijd al helder.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Thanx! Ja, zit nog steeds een DP209 in. En die P90: het blijft kriebelen, ik vermoed dat het mijn leeftijd is.
    Haha, ik ken het gevoel! 'Ooit' komt er in mijn SG Classic wel weer een Gibson P90-brugelement, maar als ik schakel naar mijn P90-halselement en ik speel even niet dan hoor ik weer die bijgeluiden en dan realiseer ik mij weer dat het toch echt beter is dat die Virtual P90 in de brugpositie zit. Toch wil ik ook wel een keer zo'n Super Distortion P90 proberen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Niet de mjne, maar allejezus wat een mooi ding:

Schijnt een prototype van 1980 te zijn. Als ie er linkshandig was, zou ik er een lening voor afsluiten.
    Ben ik de enige die er niks aan vind? Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een man van leuke tops en binding maar dit? Alle body verhoudingen zijn zo weg IMO, heeft zo wel wat weg van zo'n japanse kopie qua vorm.

Dit vind ik beter lijken, wat slanker om de contouren toch wat te behouden (kleur maar snel vergeten):
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Ik ben SG fan, dus kan de vorm van die prototype wel heel erg waarderen. Die jij post, ik kijk maar even door het kleurtje heen, vind ik persoonlijk niet echt een SG meer. De enige afwijkende SG vorm die ik wel heel erg kan waarderen is die van de Yamaha SG, maar da's eigenlijk ook al geen SG meer (qua geluid sowieso al niet). Het model, de dots (andere inleg zou wat mij betreft too much zijn op dit model), de body, ik vind die prototype Gibson echt van boven tot onder geweldig! Ergens snap ik ook niet dat ie nooit als productiemodel is gemaakt.

Senior Member

Standaard

Deze vind ik ook heel erg vet! Ik had eigenlijk niet gedacht dat Duncan Distortions zo'n goede match voor een SG zouden zijn, omdat ik meen dat ze nogal fel klonken en de brugpositie van een SG is van nature altijd al helder.
    Ze klinken ook fel, maar da's in deze SG juist een pluspunt. De meeste SG's kan ik me bij voorstellen dat die te fel zouden klinken, maar deze klinkt van zichzelf al vrij donker, voor SG doen.

Ik heb hier laatst nog wat neergezet voor Marc Oblivion, om de Duncans 's te laten horen. Smaakgebonden natuurlijk, maar ik vind het niet overdreven fel klinken en toch nog redelijk dynamisch:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2990134

Senior Member

Standaard

Thanks voor de clipjes! Het klinkt helderder/feller dan ik normaal voor zou gaan, maar niet schel of zo. Het blijft zoals je zegt idd smaakgebonden en afhankelijk van de muziekstijl die je maakt.

Wat betreft die SG's met die gevlamde tops: Daar zou je mij echt niet blij mee kunnen maken. SG's, voor mijn gevoel, zijn van oorsprong juist meer sobere, eenvoudige instrumenten. Werkpaarden misschien zelfs en zo'n overdreven top wringt daar mijns inziens enorm mee.

Senior Member

Standaard

Thanks voor de clipjes! Het klinkt helderder/feller dan ik normaal voor zou gaan, maar niet schel of zo. Het blijft zoals je zegt idd smaakgebonden en afhankelijk van de muziekstijl die je maakt.

Wat betreft die SG's met die gevlamde tops: Daar zou je mij echt niet blij mee kunnen maken. SG's, voor mijn gevoel, zijn van oorsprong juist meer sobere, eenvoudige instrumenten. Werkpaarden misschien zelfs en zo'n overdreven top wringt daar mijns inziens enorm mee.
    Ben met beiden 100% eens!

Senior Member

Standaard

Heb ook een tijdje de Seymour duncan distortion in mijn epiphone gehad. Uiteindelijk overgegaan op een SH4-SH2 setje aangezien de distortion in combinatie met mijn engl blackmore wel heel erg gainy waren. Momenteel mijn gibson met '57 humbuckers en dat klinkt nog lekkerder. Mijn mening is dat high output humbuckers goed werken met een low of midgain amp. En met high gain versterker humbuckers met een lagere output lekkerder klinken. Ik denk dat het een beetje de verhouding is van openheid ofzo. Low output humbuckers maken een high gain versterker wat opener van klank.

Hoewel ik gisteren mijn sg op mijn zelfbouw plexi had staan en dat ook eeerg lekker klonk. En scheurde prima.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten