We hebben nog niet iets online staan, solly... Nog even wachten, preproductie komt er aan. Die Distortions zijn juist heel erg geschikt voor downtunen en strakke bassen, daar zijn ze ook voor bedoeld juist. Voorbeeldje is Bill Kelliher van Mastodon, die had ze tot voor kort in al z'n gitaren. Oke, is een metalband, maar de gitaarpartijen zijn niet typisch metal en ook hij heeft z'n gitaren over het algemeen in D, of drop C staan en alles blijft helder bij hem. En ook over een JCM800 (2203). Voor mij was hij wel zo'n beetje het voorbeeld om ook voor die elementen te gaan. Mijn SG klonk voor mij altijd te donker, sowieso niet geschikt voor downtunen, maar da's nu wel opgelost. Het leuke is dat ik het ook een tijdje zocht in de hoek van DiMarzio en ook die SD's zijn de revue gepasseerd, maar ik ben toch uitgekomen op de Distortions.

Ik kan op zich wel een sampletje opnemen, maar goed opnemen kan ik dan weer niet. Zal vanmiddag even kijken of het me lukt. Ik heb wel de 2210, maar het idee is wel een beetje hetzelfde.